ترمیم سنگ خوردگی کاپوت

ترمیم سنگ خوردگی کاپوت

درب خودرو یکی از قسمت هایی از ماشین می باشد که بیشتر از  سایر قسمت ها در معرض آسیب قرار دارد و در اثر تصادف و یا برخورد هر شی میتوان دچار فرورفتگی و قر شدگی شود. اگر میخواهید صافکاری فرورفتگی درب خودرو با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت برای شما انجام شود می توانید به صفحه صافکاری درب ماشین مراجعه کنید و به یکی از مراکز معتبر معرفی شده در این صفحه مراجعه کنید.

در مجموعه اتوصافکار تلاش می شود بهترین مراکز در سراسر ایران با عبور از فیلتر های تخصصی و فنی به هموطنان عزیز معرفی شوند تا بتوانند بدون اتلاف زمان و هزینه به تخصصی ترین و نزدیک ترین مرکز صافکاری مراجعه کنند و خدمات صافکاری حرفه ای دریافت نمایند.

صافکاری فرورفتگی درب خودرو

درب خودرو ها از جنس های متفاوتی ساخته میشوند و ممکن است ضخامت بعضی درب ها کمتر و بعضی بیشتر باشد اما به طور کلی زمانی که در اثر ضربه دچار فرورفتگی و یا قر شدگی میشوند باید با روش های مختلفی برای رفع فرورفتگی درب ماشین اقدام کرد.

همان طور که میدانید رنگ شدن درب می تواند سبب افت قیمت زیادی از ماشین شود و در صورتی که صافکار از تخصص کافی بهره مند نباشد ممکن است نتواند با روش های جدید صافکاری بدون رنگ ایرادات بدنه و درب خودرو را رفع نماید و با آسیب وارد کردن به رنگ درب ماشین سبب افت قیمت بیشتر ماشین نیز شود.

صافکاری فرورفتگی درب خودرو می تواند در مراکز مختلفی انجام شود اما اگر میخواهید با مناسب ترین هزینه ایرادات بدنه ماشین را رفع نمایید و از کیفیت بالای کار اطمینان داشته باشید مراکز اتوصافکار بهترین انتخاب هستند.

اگر میخواهید بدانید که حدود هزینه صافکاری درب ماشین تان چقدر است می توانید به صفحه هزینه صافکاری مراجعه کنید تا بر حسب میزان آسیب بدنه خودرو قیمت صافکاری درب ماشین به اطلاع شما رسانده شود.

در تمامی مراکز اتوصافکار تلاش می شود کمترین هزینه از مشتریان دریافت شود و در مقابل حرفه ای ترین و تخصصی ترین خدمات ارائه گردد.

روش های صافکاری درب ماشین

روش های مختلفی برای صافکاری درب ماشین وجود دارد و صافکار باید بر اساس تجربه و تخصص خود بهترین روش صافکاری خودرو را برای رفع فرورفتگی های درب ماشین انتخاب نماید. در این قسمت می خواهیم شما را با انواع روش های صافکاری بدون رنگ درب خودرو آشنا کنیم.

  • رفع تورفتگی درب خودرو با لوله بازکن

زمانی که آسیب درب ماشین محدود باشد صافکار و یا فرد می تواند با استفاده از لوله بازکن فرورفتگی هایی که در بدنه درب ایجاد شده است را رفع نماید. برای بهره گیری از این روش باید درب خودرو و سر لوله بازکن را خیس نمود سپس لوله باز کن را روی بخش فرورفته درب قرار داد و با ایجاد نیروی مکش و کشیدن آن به سمت بیرون فرورفتگی را رفع نمود.

از این روش می توان برای فرورفتگی های جزیی در دیگر بخش های خودرو مانند کاپوت نیز استفاده کرد. اگر کاپوت خودرو تان نیز بر اثر برخورد جسم کوچکی دچار فرورفتگی کمی شده است می توانید با این روش اقدام به صافکاری کاپوت کنید.

  • رفع تورفتگی درب ماشین با آب جوش

آب جوش می تواند تغییراتی در فلز بدنه خودرو ایجاد کند و به رفع فرورفتگی درب خودرو کمک کند. زمانی که شما روی بخش آسیب دیده درب خودرو آب جوش میریزید باید از پست قسمت فرورفته ضرباتی را با استفاده از ابزار صافکاری وارد نمایید. این ضربات کنترل شده به رفع فرورفتگی ها و قر شدگی ها کمک میکند.

  • رفع تورفتگی درب خودرو با سشوار و هوای فشرده

از دیگر راه هایی که می توانید اقدام به صافکاری فرورفتگی درب خودرو کنید استفاده از سشوار و هوای فشرده است. شما می توانید برای مدتی سشوار را روی بخش آسیب دیده بگیرید تا بدنه گرم شود. در این مرحله باید با استفاده از اسپری هوای فشرده در همان نقطه هوای سرد ایجاد کنید و سبب انقباض فلز درب خودرو گردید و فرورفتگی را ترمیم نمایید.

  • رفع تورفتگی درب خودرو با یخ خشک

شما می توانید یخ خشک را روی بخش فرورفته درب ماشین بگیرید و جابجا کنید. این کار سبب انقباض فلز درب خودرو می شود و زمانی که صدای تق شنیدید می توانید رفع فرورفتگی درب خودرو را مشاهده نمایید.

  • رفع تورفتگی درب خودرو با دستگاه

دستگاه های مختلفی برای صافکاری درب ماشین وجود دارد که از آن ها در مراکز صافکاری استفاده می شود. برای مثال شما می توانید از دستگاه مکش صافکاری برای رفع فرورفتگی های درب خودرو بدون آسیب به رنگ ماشین استفاده کنید. از دیگر دستگاه هایی که برای صافکاری فرورفتگی درب خودرو میتوان استفاده کرد دستگاه صافکاری مغناطیسی میباشد . این دستگاه می تواند امواج و تشعشعاتی در درب خودرو ایجاد کند. این امواج مولکول های درب خودرو را به حرکت وادار می کند و حرکت آنها را به گونه ای هدایت می کند که بخش هایی آسیب دیده درب خودرو ترمیم گردد.

از دیگر دستگاه هایی که برای رفع آسیب درب خودرو میتوان استفاده کرد دستگاه لیزر صافکاری می باشد. با استفاده از دستگاه لیزر صافکاری می توان مولکول های درب خودرو را به جنبش درآورد و به این ترتیب آسیب بدنه خودرو را ترمیم کرد.

رفع تورفتگی درب ماشین با دستگاه باید در مراکز صافکاری انجام شود و در صورتی که در این حوزه تخصصی ندارید بهتر است از این دستگاه ها استفاده نکنید تا آسیبی به بدنه خودرو تان وارد نکنید و سبب افت قیمت خودرو تان نشوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله قیمت دستگاه صافکاری اتوماتیک را مطالعه کنید.

هزینه صافکاری فرورفتگی درب خودرو 1401

هزینه صافکاری فرورفتگی درب خودرو 1401 در مراکز مختلف متغیر می باشد. عوامل مختلفی در قیمت صافکاری فرورفتگی درب خودرو تاثیر گذارند مانند تخصص صافکار، میزان آسیب، روش صافکاری، ابزار و دستگاه های صافکاری مورد نیاز و زمان مورد نیاز برای رفع ایرادات درب خودرو.

اگر میخواهید با کمترین هزینه صافکاری فرورفتگی درب خودرو ایرادات بدنه ماشین تان رفع شود و در عین حال نتیجه کار بسیار حرفه ای باشد می توانید به مراکز صافکاری اتوصافکار مراجعه کنید. ما به شما این اطمینان را میدهیم که شما می توانید با کیفیت ترین خدمات را با مناسب ترین قیمت از مراکز اتوصافکار دریافت کنید.

برای دریافت خدمات میتوانید به سایت اتوصافکار به نشانی www.autosafkar.com مراجعه کنید و یا با همکاران ما تماس بگیرید و اطلاعات لازم را کسب نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر هزینه صافکاری 1401 مطالعه کنید.

بهترین مرکز صافکاری درب ماشین

برای آن که بتوانید خدمات تخصصی صافکاری درب ماشین دریافت کنید باید معتبرترین مرکز را پیدا کنید که توانسته باشد رضایت 100% مشتریانش را جلب کرده باشد و قیمت صافکاری درب خودرو در این مرکز مناسب باشد.

تمامی مراکز اتوصافکار از فیلتر های تخصصی و فنی عبور  کرده اند و با جلب رضایت مشتریان خود توانسته اند در لیست برترین و بهترین مرکز صافکاری درب ماشین در ایران قرار گیرند.

شما با مراجعه به بهترین مرکز صافکاری درب ماشین باکیفیت ترین و تخصصی ترین خدمات صافکاری را با قیمتی مناسب دریافت کنید و از نتیجه کار اطمینان داشته باشید.

شما می توانید با مراجعه به سایت اتوصافکار و انتخاب منطقه و شهر خود نزدیک ترین و معتبرترین مرکز صافکاری درب ماشین در سراسر ایران را بیابید و برای دریافت خدمات به آن ها مراجعه کنید.

صافکاری درب خودرو در منزل

یکی از خدماتی که اتوصافکار ارائه می دهد صافکاری در منزل و محل مورد نظر شما در سراسر ایران است. شما میتوانید با ورود به سایت اتوصافکار به نشانی www.autosafkar.com با انتخاب شهر و منطقه مورد نظرتان از خدمات صافکاری در منزل با بالاترین کیفیت بهره مند شوید. در خدمات صافکاری درب خودرو در منزل شما می توانید از حضور برترین کارشناسان صافکار در سراسر ایران بهره مند شوید و با اطمینان از کیفیت انجام کار و تضمین کیفیت خدمات مورد نظر را دریافت نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با همکاران ما تماس بگیرید.

آموزش رفع تورفتگی خودرو

بدنه خودرو ها معمولاً در برابر ضربه های کوچک و بزرگ آسیب خواهند دید. بنابراین هر چقدر هم که یک راننده مراقب خودروی خود نیز باشد، ممکن است با اشیا مختلفی برخورد کرده و فرورفتگی در بدنه خودرو مانند درب یا کاپوت آن ایجاد شود. پس از برخورد خودرو با یک شی مانند چرخ دستی و یا اتومبیل دیگر و ایجاد فرورفتگی در بدنه، اولین چیزی که ذهن راننده را به خود مشغول می‌ کند این است که رفع تورفتگی چگونه باید به بهترین نحو صورت گیرد.

در آسیب دیدگی های شدید راننده باید خودروی خود را به یک مکانیک و یا صافکار ماهر بسپارد تا بتواند ماشین را به بهترین نحو و اگر ممکن باشد بدون ریختن رنگ آن صافکاری کند. البته مسلما باید هزینه‌ های بسیار زیادی را در این شرایط بپردازد. در صورتی که خودرو آسیب کوچکی دیده باشد و فرورفتگی به وجود آمده در بدنه و یا کاپوت آن به صورت جزئی باشد، راننده می تواند تو رفتگی های خودرو را با وسایل ساده ای در منزل خود رفع کرده و آن را از بین ببرد. در این مقاله چند راه آموزش رفع تورفتگی های خودرو (درب و کاپوت و…) را بررسی خواهیم کرد.

چه قسمت هایی از خودرو بیشتر دچار فرو رفتگی می شوند؟

اگرچه فرورفتگی می تواند در هر نقطه از بدنه خودرو شما ایجاد شود، برخی از نواحی بیشتر از سایرین مستعد ابتلا به خراش هستند.

درب ها: زمانی که دقت ندارید به راحتی می توان درها را به داخل خودروهای پارک شده نزدیک یا سایر موانع باز کرد. بنابراین همیشه مطمئن شوید که تمام مسیر را تا انتهای در بررسی کرده اید که ممکن است حاشیه های بلند یا مانعی در سر راه آن قرار ندارد.

سپرها: سپرها برای به حداقل رساندن تاثیر تصادفات طراحی شده اند، سپرها یکی از اولین مکان هایی هستند که تحت تاثیر حوادث رانندگی قرار می گیرند. بنابراین این احتمال که سپر خودرو شما دچار فرو رفتگی شود بسیار زیاد است.

پیش از ترمیم فرورفتگی چه کارهایی باید انجام داد

روش های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آنها می توان به راحتی و با کمی دقت، فرورفتگی را صاف نمود. اما پیش از اقدام به هر عملی نیاز است تا در ابتدا مکان دقیق فرورفتگی را پیدا کرده و نوع و شدت آن را مورد بررسی قرار داد. باید بررسی کرد که فرورفتگی در کدام قسمت بدنه قرار دارد. در مکان هایی که یک لایه می باشند مانند کاپوت، سپرها، صندوق عقب و سقف بیرون آوردن فرورفتگی راحت تر می باشد اما در مکان هایی از خودرو که دارای دو لایه می باشد مانند لبه ها و گوشه های خودرو کار کمبی سخت می گردد.

پس از بررسی دقیق محل های فرورفتگی نیاز است تا با توجه به نوع آسیب، ابزار و تجهیزات مورد نیاز را آماده کرده و در دسترس قرار داد. در ادامه روش های ترمیم فرورفتگی خودرو بدون رنگ را بیان می کنیم.

ترمیم تخصصی فرو رفتگی خودرو

بهترین و تخصصی ترین روشی که برای درست کردن فرو رفتگی های خودرو استفاده می شود روش صافکاری بدون رنگ است. در این روش صافکار باید تلاش خود را کند تا بدون استفاده از هیچ گونه رنگی قسمت آسیب دیده را ترمیم کند. بنابراین به تخصص بسیار بالایی نیاز است.

البته این روش زمانی پاسخ گو می باشد که در زمان وارد شدن ضربه به خودرو رنگی از بدنه جدا نشده باشد، همچنین باید فرو رفتگی به نحوی باشد که به صورت یکدست ایجاد شده باشد.

در صورتی که آسیب وارد شده به صورت قطعه قطعه باشد و یا چندین فرورفتگی در کنار هم باشند، صافکار مجبور می شود تا از رنگ بدنه استفاده کند.

همیشه برطرف کردن مشکل فرو رفتگی خودرو بسته به مکان و نوعش آسان نیست ولی شما بسیاری از مواقع می توانید با تلاش خود به خوبی این مشکلات را برطرف کنید. در این مقاله تا جایی که امکان داشته باشد همانند سایر مقالات هاو کن یو سعی شده است از مواد، تجهیزات و موارد در دسترس در هر خانه ای کمک بگیریم.

  • مهیا کردن مکان فرو رفتگی
  • بررسی مکان فرو رفتگی
  • مهیا کردن وسایل و تجهیزات مورد نیاز
  • گرم و سرد کردن محل فرو رفتگی
  • کاور کردن محل
  • استفاده از یخ خشک و یا هوای سرد
  •  

مهیا کردن مکان فرو رفتگی

یک نگاه به مکان فرو فتگی خودرو خود بیندازید. در ابتدا مکان آن و سپس نوع آن باید مورد بررسی قرار گیرد. با این روش ها از فرو رفتگی های کوچک  تا متوسط و حتی بزرگ را بدون رنگ می تواند تعمیر کنید. تمامی فرو رفتگی ها را پیدا کرده و مشخص کنید.

بررسی مکان فرو رفتگی

حال که مکان ها مشخص شد، باید به بررسی آن بپردازید. در این روش اگر فرو رفتگی بر روی در، کاپوت، سقف، سپر ها، صندق عقب و مکان های مشابه باشد درصد مواقیت شما به مراتب بیشتر می شود. ولی در مکان های دیگر مخصوصا لبه ها و گوشه ها یا جا های دوبل شرایط کمی سخت تر است.

این روش برای فرو رفتگی های نسبتا سطحی که به رنگ خودرو هم آسیبی نرسیده است به خوبی جواب می دهد.

مهیا کردن وسایل و تجهیزات مورد نیاز

تجهیزاتی که احتمالا در این تعمیر مورد نیاز خواهید داشت شامل، سشوار، دستکش های کار، یخ خشک، یا اسپری خنک کننده یا وسایل خنک کننده مشابه، است. با تهیه این موارد می توانیم به سراغ تعمیر بدنه خودرو برویم.

گرم کردن فرو رفتگی

سشوار را روشن کنید و سپس با گرم شدن، آن را روبه رو و مقابل فرو رفتگی خودرو قرار دهید، سعی کنید علاوه بر محل سعی کنید اطراف را هم گرم کنید. این کار را برای دو دقیقه ادامه دهید و سشوار را در یک محل نگه ندارید.

حرارت یا درجه سشوار باید بر روی متوسط باشد و فاصله آن از بدنه خودرو باید چیزی بین ۱۲ الی ۱۸ سانتی متر باشد و نه نزدیک تر و دور تر. از نگه داشتن زیاد سشوار در یک محل با حرارت بالا اجتناب کنید. چرا که امکان صدمه وجود دارد.

کاور کردن محل

حال پس از استفاده از سشوار شما میبایست سطح مورد نظر را با یک فویل آلومنیومی کاور کنید. از چسب برای قرار دادن فویل آلومنیومی بر روی سطح کمک بگیرید. این روش در صورتی که از یخ خشک کمک می گیرید می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. این کار برای جلویگیری یخ خشک به رنگ خودرو مورد استفاده قرار می گیرد.

از دستکش های ضخیم کمک بگیرید

برای استفاده از یخ خشک باید مراقب باشید از سرما زدگی دستان خود جلوگیری کنید . به همین جهت باید از دستکش های چند لایه و ضخیم استفاده کنید.

استفاده از یخ خشک و یا هوای سرد

تغییرات دمایی از گرم به سرد در سطح مورد نظر موجب خارج شدن تو رفتگی ها و تعمیر سطح میشود و هدف هم از انجام این کار همین است.

اگر از یخ خشک استفاده می کنید، یک بسته از آن را در دست گرفته و سپس شروع به کشیدن بر روی سطح  و فویل آلومنیومی کنید اگر از اسپری های هوای سرد استفاده می کنید، بهتر است که ان را بر عکس کرده و سپس شروع به اسپری کردن باد سرد بر روی تو رفتگی کنید. این کار را را برای تمام سطح انجام دهید. استفاده از هر یک از این دو روش که انجام می شود باید به مدت کوتاه انجام شود تا از صدمات احتمالی جلوگیری شود، بنابر این این عملیات سرد کردن سطح نباید بیشتر از ۳۰ الی ۵۰ ثانیه به طول بینجامد.

مدتی صبر کنید

مدتی پس از سرد کردن محیط شما احتمالا باید با صدای بیرون پریدن و یا برطرف شدن تو رفتگی مواجه شوید، بنابر این مدتی برای این بیرون پریدگی باید منتظر بمتنید. اگر در مرتبه اول جواب نگرفتید می توانید با دقت و رعایت اصول این کار را تکرار کنید اما توجه دشاته باشید انجام مداوم این کار می تواند به دفورمه شدن فلز بینجامد و صدمات جدی تری به خودروی شما وارد کند.

روش های رفع فرو رفتگی خودرو در منزل

برای انجام این کار در ابتدا باید نگاهی کلی به قسمت های فرو رفتگی داشته باشید، مکان هایی که دچار آسیب شده اند را بررسی کنید و نوع تو رفتگی را در نظر داشته باشید.

فرو رفتگی ها می توانند در اندازه های مختلفی باشند و این که مکان آن ها در کدام قسمت خودرو است نیز بسیار حائر اهمیت است. در صورتی که تور رفتگی در بخش های کاپوت، سقف، سپر، صندوق عقب خودرو باشد درصد موفقیت شما بالا می رود.

اما چنانچه فرو رفتگی های ایجاد شده مربوط به قسمت هایی همچون درب ها، لبه و گوشه های خودرو باشد شرایط کمی سخت تر می شود.

همچنین دقت داشته باشید که در صورتی که به رنگ خودرو آسیب وارد شده باشد شما باید این کار به صافکاری خودرو بسپارید و دیگر از عهده شما بر نمی آید زیرا ممکن است آسیب های بیشتری وارد کنید.

برای آشنایی بیشتر با روش های زیر می توانید از این ویدیو استفاده کنید.

استفاده از لوله باز کن در رفع تورفتگی بدنه خودرو

تو رفتگی های کوچکی که دارای اندازه کمی هستند را شما می توانید به کمک لوله باز کن تعمیر کنید. روش انجام کار به این صورت است که باید مقداری آب بر روی محل آسیب دیده و لوله باز کن بریزید و به صورت مدام شروع به فشار دادن و بیرون کشیدن لوله بازکن کنید.

این عملیات را باید تا زمانی تکرار کنید که فرو رفتگی ایجاد شده صاف شود. توصیه می شود برای انجام این روش به سراغ لوله باز کن های کوچک و آن هایی که مخصوص سینک های ظرف شویی می باشد بروید.

استفاده از میله بلند جهت رفع فرورفتگی های بدنه خودرو

یکی از روش هایی که صافکارها برای بیرون آوردن فرورفتگی های بدنه خودرو از آن استفاده می کنند استفاده از یک میله بلند فلزی و ضربه زدن می باشد. با این کار علاوه بر ترمیم فرورفتگی، لبه هایی که در هنگام ضربه در اطراف تورفتگی ها ایجاد شده است نیز برطرف می گردد. برای این کار باید به صورت همزمان از یک میله بلند فلزی در قسمت زیرین تورفتگی و یک ابزار پلاستیکی یا چوبی هم به منظور ضربه زدن استفاده شود.

کاربرد یخ خشک برای ترمیم فرورفتگی

یکی از بهترین گزینه های خانگی برای درست کردن و رفع فرورفتگی خودرو استفاده از یخ خشک است، البته دقت داشته باشید که در زمان استفاده یخ خشک حتما باید از دستکش محافظ استفاده نمایید.

مراحل انجام کار در این روش به این صورت است که باید یک تکه یخ را بردارید و به آرامی بر روی نقاط تورفتگی به صورت پیوسته حرکت دهید. این کار را باید تا زمانی ادامه دهید که صدای بیرون آمدم و رفع تورفتگی خودرو را بشنوید.

برای این که عملکرد بهتری از این روش به دست آورید می توانید همانند مرحله قبل، بیش از استفاده از یخ کمی از سشوار استفاده کتید تا محل آسیب دیده گرم شود و سپس به سراغ استفاده از یخ خشک بروید.

رفع فرورفتگی بدنه خودرو با آب جوش

یکی از شایع ترین زمان هایی که شما ممکن است به بدنه خودرو آسیب وارد کنید مربوط به دنده عقب می باشد. در این زمان امکان این که خودرو با اشیا مختلف برخورد داشته باشد بسیار بالا می رود.

در این زمان معمولا گلگیر های خودرو دچار آسیب می شوند که با توجه به جنس سختی که دارند، رفع توررفتگی در ان ها دشوار است و به راحتی نمی توان این کار را انجام داد.

راه حلی که برای این زمان ها توصیه می شود استفاده از آب جوش است. مراحل انجام کار به این صورت است که شما باید آب جوش را بر روی محل فرورفتگی بریزید و دقیقا زمانی که آب جوش به طور کامل بر روی محل آسیب دیده ریخته شد. از قسمت پشت به محل مورد نظر ضربه بزنید تا قسمت های تو رفتگی مثل روز اول صاف شود.

به این دلیل استفاده از آب جوش توصیه می شود که دمای بالای آن موجب انعطاف پذیر شدن پلاستیک ها می شود و این گونه کمک می کند تا وارد کردن ضربه راحت تر انجام شود و شما بتوانید آن را همانند روز اول کنید.

استفاده از سشوار و اسپری هوای فشرده

همان طور که در مطالب بالا اشاره کردیم در صورتی که آسیب وارد شده مربوط به قسمت های سخت خودرو باشد کار شما دشوار تر می شود و برای این نواحی شما احتیاج به حرارت و گرما دارید.

پس از استفاده از آب جوش، گزینه دیگری که شما در اختیار دارید استفاده از سشوار است. برای استفاده از این روش باید سشوار را در آخرین درجه گرما دهید و سپس برای چند دقیقه محل آسیب دیده را به کمک آن گرم کنید.

همانند آب جوش، استفاده از سشوار موجب می شود تا قسمت های پلاستیکی خودرو حالت انبساط پیدا کنند و نرم تر شوند. مرحله بعدی شما باید از اسپری فشرده هوا استفاده کنید.

به این صورت که آن را برعکس کنید و دقیقا در محل آسیب دیده اسپری کنید. دلیل استفاده از اسپری در این است که با توجه به سرمایی که دارد موجب منقبض شدن پلاستیک می شود و در نتیجه رفع تورفتگی خودرو آسان می شود.

رفع فرورفتگی ماشین با جارو برقی

با مطالعه مطالب گفته تاکنون احتمالا باید به این نتیجه رسیده باشید که به صورت کلی شما برای رفع فرررفتگی های خودرو احتیاج به نیرو های مکش قوی دارید. در مکانیک های تخصصی دستگاه های مخصوص برای این کار وجود دارد، اما همان طور که گفتیم ما قصد داریم تا در خصوص روش های خانگی صحبت کنیم. تنها دستگاه خانگی که دارای مکش قوی می باشد جاروبرقی است.

شما می توانید با استفاده از یک سطل، مقدار مناسبی چسب و یک جارو برقی دستگاه مکش قوی برای رفع تو رفنگی بدنه خودرو درست کنید.

مراحل انجام این کار به این صورت است که باید یک سوراخ در قسمت های انتهایی سطل ایجاد کنید و با استفاده از نوار چسب سطل را بر روی قسمت دارای تو رفتگی فیکس کنید. در مرحله بعد باید به سراغ جاروبرقی بروید، به این صورت که جارو برقی را بر روی سوراخ طلب قرار دهید و جارو را روشن کنید.

در صورتی که میزان فرو رفتگی ایجاد شده چندان عمیق نباشد، نیروی مکس جارو برقی موجب می شود تا همانند روز اول شود.

پیشنهاد مطالعه: صافکاری با دستگاه مکش در تبریز

رفع تورفتگی با چسب حرارتی و قطعات کوچک چوب

یکی دیگر از راه هایی که برای رفع تورفتگی خودرو استفاده می شود این است که به سراغ ابزار های مثل میخ، تفنگ چسب حرارتی و قطعات کوچک چوب بروید. این روش حتی برای رفع تو رفتگی های بزرگ نیز کارامد است.

روش انجام کار این گونه است که در ابتدا باید در یک سر چوب دو عدد میخ وارد نمایید تا حالت دسته مانندی ایجاد شود. سپس سر دیگر چوب را به چسب حرارتی آغشته کرده و آن را به بخش فرورفتگی چسباند‌‌.

این کار باید آنقدر با قطعات کوچک چوب تکرار شود تا تمام تورفتگی پوشش داده شود. در مرحله بعدی تا خشک شدن کامل چسب ها صبر کرده و سپس باید چوب های کوچک آغشته به چسب را یکی یکی و به آرامی از بخش فرورفته جدا کرد. مشاهده میشود که فرورفتگی ها کم کم از بین میروند. برای گرفتن نتیجه مطلوب تر، بهتر است که اطراف تورفتگی هم مقدار کمی چوب چسبانده شود تا فرورفتگی بیشتر ناپدید گردد.

همان طور که مطالعه کردید این روش آسان نیست و برای نتیجه دیدن از آن باید صبر بسیاری داشته باشید، در صورتی که انتخاب شما این روش می باشد در نظر داشته باشید که از ابتدا مواد لازم را به خوبی تهیه کنید در حین انجام کار با کمبود مواد مواجه نشوید.

در آخر این نکته را به خاطر بسپارید که اگر متوجه شدید مقداری چسب بر روی بدنه ماشین باقی مانده است، برای پاک کردن آن می توانید از حرارت سشوار و یا پد های الکلی استفاده کنید.

ترمیم فرورفتگی بدنه با میله فلزی

زمانی که شما متوجه فرو رفتگی بر روی خودرو می شوید ممکن است در نگاه اول این تصور برای شما ایجاد شود که با ضربه زدن می توانید قسمت های آسیب دیده را درست کنید. اما باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که علاوه بر محل اصلی قسمت هایی از اطراف نیز دچار تو رفتگی شده اند و آن ها را نمی توانید با ضربه های ساده درست کنید.

بنابراین استفاده از روش ضربه زدن از پشت چندان کارامد نیست و حتی ممکن است منظره بدتری برای بدنه خودرو ایجاد کنید. در صورتی که انتخاب شما این روش می باشد باید همانند یک صافکار حرفه ای عمل کنید و برای هر دو سمت به دقت کامل این کار را انجام دهید.

برای انجام این کار شما می توانید از هر نوع وسیله محکمی استفاده کنید که می تواند یک وسیله چوبی یا فلزی باشد.

ابزار مخصوص برای رفع تورفتگی خودرو

اگر به هر دلیلی شما از روش های بالا نتیجه ندیدید، باید به سراغ ابزار مخصوص برای این کار بروید. در مغازه های مخصوص ابزار خودرو وسایلی وجود دارند که می توانید از آن ها برای انجام این کار استفاده کنید.

در آخر باید این موضوع را بیان کنیم که در برخی از مواقع ممکن است شما نه تنها نتوانید میزان فرورفتگی را بهبود ببخشید بلکه وضعیت آن را بدتر کنید! در چنین شرایطی ماشین را همان حالت رها کنید و نزد یک صافکار ماهر بروید تا وضعیت خودرو بررسی شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از صفحه لیست قیمت ابزار صافکاری استفاده کنید.

منابع:

منبع: صافکاری فرورفتگی درب خودرو

منبع: صافکاری کاپوت دوبل

منبع: افت قیمت صافکاری بدون رنگ

پیج اینستاگرامی پیشنهادی