طرز تهیه کیک شکلاتی اسفنجی برای 4 نفر

طرز تهیه کیک شکلاتی اسفنجی برای 4 نفر

یکی از پرطرفدار ترین و خوش طعم ترین انواع کیک در سراسر دنیا، کیک شکلاتی می باشد که به عنوان میان وعده و یا عصرانه سرو می شود. با ما همراه  باشید  در ادامه به بررسی آموزش مرحله به مرحله کیک  شکلاتی و طرز تهیه کیک شکلاتی ساده و فوری می پردازیم. توجه داشته باشید اگر قصد خرید لوازم کیک پزی و شیرینی پزی را دارید می توانید از طریق شماره های در ج شده در بخش زیر با کارشناسان فروشگاه آریا استورز تماس حاصل نمایید.

02166433168  09010612151

پیشنهاد ویژه: اگر  قصد دارید به صورت حرفه ای نحوه خامه کشی کیک را آموزش ببینید پیشنهاد می کنیم به صفحهآموزش خامه کشی کیکمراجعه نمایید تا با تمام قیمت وسایل خامه کشی کیک آشنا شوید.

طرز تهیه کیک شکلاتی ساده و فوری

اگر در جستجویطرز تهیه کیک شکلاتی با پودر کاکائولازم است در ابتدا برای پخت این  نوع کیک مواد لازم آن را تهیه نمایید.  مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی شامل موارد زیر می باشد.

مواد لازم برای کیک شکلاتی

پودر کاکائو۳ قاشق غذاخوری
روغن مایع½ لیوان
شکر1 لیوان سر خالی
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
آرد5/1 لیوان
شیر گرم⅔ لیوان
وانیل½ قاشق چایخوری
تخم مرغ2 عدد

به طور کلی طرز تهیه کیک شکلاتی در هشت مرحله صورت می گیرد که در بخش زیر به آن می پردازیم.

مرحله اول تهیه کیک شکلاتی

برای شروع تهیه کیک شکلاتی باید در ابتدا فر را در دمای 170 درجه سانتی گراد قرار داده و روشن کنید تا به خوبی گرم  شود. اگر از فرهای برقی همانند توستر و یا مایکروفر  استفاده می کنید باید حرارت را روی 150 درجه سانتی گراد قرار  دهید.

مرحله دوم تهیه کیک  شکلاتی

در این  مرحله باید قالبی که قصد دارید کیک را درون آن قرار دهید را با کاغذ روغنی یا روغن جداکننده پوشش دهید. برای ادامه و شروع پخت کیک باید 3 قاشق غذاخوری آرد را به همراه پودر کاکائو  و بکینگ پودر کاملا ترکیب کرده و سه مرتبه مخلوط بدست آمده را الک کنیم.

 مرحله سوم تهیه کیک شکلاتی

در این مرحله باید شکر و وانیل را به همراه تخم مرغ ها درون یک کاسه بریزیم، سپس با استفاده از همزن دور تند 5 دقیقه آن را هم زده و  مخلوط کنیم تا زمانی که مواد کاملا کشدار و کرم رنگ شوند. در ادامه آن  می توانید به مواد مخلوطی شیر را  نیز اضافه نمایید.

مرحله چهارم تهیه کیک شکلاتی

در مرحله چهارم باید همزن  را بر روی دور متوسط قرار دهیم، شیر را به مدت 30 ثانیه با دیگر مواد ترکیب می کنیم. سپس روغن را اضافه کرده و آن را به مدت 10 ثانیه هم زده تا به خوبی با دیگر مواد ترکیب شود. و مجددا آرد را در سه مرحله به مواد اضافه می کنیم.

مرحله پنجم برای تهیه کیک

توجه داشته باشید باید برای ترکیب کردن آرد از لیسک استفاده کنید تا موجب از بین رفتن  پف تخم مرغ ها نشوید. به آرامی مواد را از یک سو ترکیب کرده تا مایه کیک کاملا صاف شود. نکته: اگر مایه به دست آمد کیک خیلی رقیق بود در این صورت می توانید 1 قاشق غذاخوری آرد الک شده را به آن اضافه کنید.

پیشنهاد ویژه: قنادی یکی از پرطرفدارترین شغل ها می باشد که افراد زیادی در جستجوی راه اندازی قنادی برای خود هستند، شما می توانید با مراجعه به پست راه اندازی قنادی به تمام موارد لازم برای افتتاح یک قنادی تسلط کامل پیدا کنید.

مرحله ششم برای تهیه کیک

در این مرحله باید مایه کیک را درون قالب بریزیم و چند بار روی سطح کار ضربه می زنیم تا هوای اضافی درون مایه از بین برود. سپس قالب کیک را درون فری که از قبل گرم کرده ایم، قرار داده و اجازه می دهیم  تا کیک کاملا بپزد.

مرحله هفتم برای تهیه کیک

بعد از گذشت مدت زمان 40 دقیقه می توانید با استفاده از یک  خلال دندان کیک را تست کنید تا مطمئن شوید کاملا پخته یا خیر. در صورتی که کیک کاملا پخته شده باشد آن  را از فر خارج کرده و اجازه دهید کاملا خنک شود. سپس کیک را  از قالب خارج کرده و در ظرف مورد نظر قرار دهید.

مرحله هشتم برای تهیه کیک شکلاتی

در آخر اگر قصد تهیه سس شکلاتی و تزیین روی کیک با شکلات را دارید می توانید 200 گرم شکلات تخته ای را با 1 قاشق غذاخوری روغن درون یک کاسه بریزید و ترکیب را روی حرارت بخار آب ذوب کنید و  در نهایت سس شکلات بدست آمده را بر روی کیک بریزید.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال یادگیری و آموزش کیک پزی حرفه ای هستید می توانید به  صفحه آموزش قنادی فنی حرفه ای مراجعه کنید و اطلاعات لازم در خصوص آن را کسب نمایید. همچنین می توانید مدرک بین المللی کیک پزی دریافت کنید.

 طرز تهیه کیک شکلاتی ساده برای 4 نفر

طرز تهیه کیک شکلاتی ساده برای 4 نفر نیز به صورت مراحل بالا می باشد شما می توانید طبق مراحل ذکر شده در بخش بالا کیک مورد نظر خود را درست کنید اما توجه داشته باشید میزان مواد استفاده شده در این کیک متناسب با تعداد نفرات شما متغییر می باشد. میزان مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی 4 نفره به شرح  زیر می باشد:

  • آرد سفید یک پیمانه
  • پودر کاکائو دو قاشق غذاخوری
  • شکر نصف پیمانه
  • تخم مرغ دو عدد
  • شیر نصف پیمانه
  • روغن مایع 2 قاشق غذاخوری
  • وانیل نوک قاشق چای خوری
  • بکینگ پودر 1 قاشق چای خوری

پیشنهاد مطالعه: طرز استفاده از کرمفیل در کیک

طرز تهیه کیک شکلاتی برای ۸ نفر

میزان مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی 8 نفره به شرح زیر می باشد:

  1. روغن مایع 1 پیمانه
  2. وانیل نوک قاشق چای خوری
  3. تخم مرغ 4 عدد
  4. آرد سفید 2 پیمانه
  5. شکر 5/1 قاشق غذا خوری
  6. شیر 1 پیمانه
  7. پودر کاکائو 3 قاشق غذا خوری
  8. بکینگ پودر 2 قاشق چای خوری

پیشنهاد مطالعه: طرز تهیه کیک شکری قدیمی

طرز تهیه کیک شکلاتی خیس

یکی از پرطرفدار ترین  انواع کیک شکلاتی، کیک شکلاتی خیس می باشد که بسیار خوشمزه و خوش طعم نیز است. برای تهیه این نوع کیک  طبق مراحل ذکر شده عمل کنید و در آخر باید سس شکلات ذکر شده در بخش بالا را روی کیک و یا کیک را برش داده و به دو قیمت تبدیل کرده سپس سس شکلات را بین دو قسمت به میزان لازم بریزید.

فیلم آموزش کیک شکلاتی خیس

فیلم آموزش کیک شکلاتی خیس به زودی در این مکان قرار داده خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: طرز تهیه کیک قهوه و دارچین

نکات مهم و فوت و فن طرز تهیه کیک شکلاتی مخصوص

از آرد 3 صفر شیرینی پزی با کیفیت استفاده کنید. در تمامی کیک ها آرد و بیکینگ پودر را مخلوط کرده و سه مرتبه الک کنید. تا آرد هوا دهی شود و بهتر پف کند. در صورت تمایل می توانید از شکلات تخته ای تلخ استفاده کنید. در صورت تمایل قبل از گذاشتن کیک در فر می توانید از تکه های شکلات روی کیک بگذارید تا کیکی مغز دار داشته باشید.

در صورتی که کیک را در توستر قرار می‌دهیم باید دما را به 160 درجه سانتی‌گراد کاهش دهید.

برای اینکه کیک شما رنگ تیره‌تری داشته باشد حتما از پودر کاکائو پر رنگ استفاده کنید.

برای تهیه یک کیک شکلاتی با کیفیت و بافت نرم باید آرد قنادی را ۳ مرتبه الک کنید.

به دلیل تفاوت دما برای پخت کیک شکلاتی در فر و بدون فر حتما بعد از 40 دقیقه کیک را چک کنید تا اگر پخته بود آن را از داخل فر یا روی حرارت بردارید.

برای خنک شدن کیک قبل از سرو، آن را به مدت ۳ ساعت درون یخچال قرار دهید.

برای تهیه کیک شکلاتی با فر حتما آن را با دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا به خوبی گرم شود.

درب فر را هنگام پختن کیک به هیچ وجه باز نکنید چرا که باعث می‌شود پف کیک کم شود.

طرز تهیه سس گاناش برای روکش کیک شکلاتی

ابتدا 100 گرم خامه را گرم کرده سپس، 100گرم شکلات خرد شده به آن بیفزایید و مخلوط کنید تا کرم شکلاتی بی نظیری به دست آید و روی کیک ریخته و اجازه دهید تا سرازیر شده و زیبایی کیک را هم دو چندان کند.

طرز تهیه کیک شکلاتی بدون شیر و تخم مرغ

کیک شکلاتی بدون شیر و تخم مرغ یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با مواد ساده ای درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شکلاتی بدون شیر و تخم مرغ در ادامه با سایت آریا تهران همراه باشید.

مواد لازم کیک شکلاتی بدون شیر و تخم مرغ

  • آرد نول یا سه صفر ۱۴۵ گرم
  • شکر ۱۰۵ گرم
  • روغن مایع ۶۵ گرم
  • آب ۱۳۰ گرم
  • سرکه سفید ۱ قاشق غذاخوری
  • بیکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری
  • پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری
  • وانیل ¼ قاشق چایخوری

پخت کیک شکلاتی بدون شیر و تخم مرغ

مرحله اول

برای تهیه کیک شکلاتی بدون شیر و تخم مرغ خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. حالا آب را به همراه شکر، روغن مایع، سرکه سفید و وانیل درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله دوم

حالا با دور تند همزن برقی مواد درون کاسه را به خوبی هم می زنیم تا ذرات شکر حل شوند، سپس آرد را به همراه پودر کاکائو و بیکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه مواد خشک را کم کم به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

حالا مواد درون کاسه را با کمک لیسک به صورت دورانی و یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود، سپس هم زدن را متوقف می کنیم. در ادامه درون قالب مورد نظرمان را با اسپری روغن جدا کننده چرب می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه مایه کیک را درون قالب ریخته، سپس قالب را چندین مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک از بین برود. حالا به دلخواه روی کیک مقداری خلال پسته و بادام می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله قالب را طبقه میانی فر گذاشته، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله ششم

زمانی که مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کیک از دمای اولیه بیفتد. در ادامه کیک را از قالب جدا کرده و روی توری می گذاریم.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس به دلخواه شکلات صبحانه را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ذوب شود. در نهایت شکلات را به صورت پخش روی کیک ریخته و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

پیشنهاد مطالعه : طرز تهیه کیک شکلاتی

طرز تهیه جار کیک شکلاتی

طرز تهیه جار کیک شکلاتی (کیک شیشه ای شکلاتی) + طرز تهیه کرم شکلاتی در شیشه مربا یا لیوان، ساده سریع و آسان در مجله اسنپ اکسپرس

جار کیک شکلاتی از کیک های لیوانی خوشمزه ای است که می تواند یک بعد از ظهر خوشمزه را برای شما ایجاد کند. کیک های مختلفی وجود دارند که به روش های متنوعی تهیه می شوند که جار کیک ها نیز یکی از خوشمزه ترین آنها شناخته می شود. این نوع کیک ها انواع مختلفی دارند که نوع شکلاتی آنها جزو پر طرفدارترین ها محسوب می شود. جارکیک شکلاتی به عنوان یک میان وعده یا حتی در وعده صبحانه نیز قابل مصرف است. اگر به دنبال دستور تهیه جار کیک شکلاتی می گردید، مطالعه ادامه این مطلب از مجله اسنپ اکسپرس را از دست ندهید.

دستور جار کیک شکلاتی

اگر به طور اتفاقی با این مطلب روبرو شده اید بهتر است ابتدا با انواع جار کیک شکلاتی آشنا شوید و سپس ادامه مطلب را مطالعه کنید. شاید بد نباشد بدانید که در زبان انگلیسی معمولا جار را به شیشه های درب دار مربا می گویند. در تهیه این نوع کیک ها باید انواع کیک را با برخی پر کردنی ها (مواد فیلینگ) در داخل شیشه های مربا یا لیوان های بزرگ ترکیب کنید. برای تهیه جار کیک شکلاتی می توانید از کیک های موجود در بازار استفاده کرده یا خودتان در منزل اقدام به تهیه کیک آن کنید.

مواد لازم برای تهیه کیک جار کیک شکلاتی

  • تخم مرغ  دو عدد شکر        
  • نصف پیمانه شیرنصف پیمانه
  • روغن مایع یک چهارم پیمانه
  • آرد یک پیمانه کامل
  • بیکینگ پودر یک قاشق چای خوری
  • وانیل یک قاشق چای خوری

مواد لازم برای تهیه خامه جار کیک شکلاتی

  • شیر دو پیمانه
  • آرد یک و نیم پیمانه
  • نشاسته یک قاشق غذاخوری
  • شکر نصف پیمانه
  • پودر کاکائو دو قاشق غذاخوری
  • خامه دو قاشق غذاخوری
  • شکلات صد گرم

مرحله اول

برای شروع به تهیه این دسر ساده و کم هزینه ابتدا باید کیک آن را بپزید. البته همانطور که گفته شد برای تهیه جار کیک شکلاتی می توانید از انواع کیک های آماده نیز استفاده کنید. در هر صورت برای شروع به پخت کیک ابتدا ظرفی مناسب تهیه کنید و تخم مرغ ها را در آن بشکنید. با استفاده از یک همزن برقی تخم مرغ ها را هم بزنید. سپس وانیل و شکر را نیز به آنها اضافه کرده و هم زدن را چند دقیقه دیگر ادامه دهید تا مخلوط مواد یک دست شود.

مرحله دوم

در ظرفی دیگر آردی را که تهیه کرده اید با بکینگ پودر ترکیب کنید. سپس این ترکیب را دو بار از یک الک ریز رد کنید. حالا در گام بعدی طرز تهیه دسر شکلاتی از نوع جار کیک باید ترکیب آرد و بکینگ پودر را به مخلوط تخم مرغ ها اضافه نمایید. پس از آن مواد را همچنان تا چند دقیقه هم بزنید تا خمیری یکدست به دست بیاید. اگر قصد دارید کیکی شکلاتی داشته باشید می توانید کمی پودر کاکائو، قهوه،  نسکافه و یا شکلات آب شده نیز به مخلوط اضافه کنید. حال فر را روشن کرده و در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید.

مرحله سوم

 پخت جار کیک نیز مثل تهیه انواع دسرهای ایرانی کار ساده ای است.در حین پخت کیک می توانید به تهیه خامه یا کرم کیک شیشه ای بپردازید. شیر را داخل ظرفی ریخته و سپس آرد را به آن اضافه کنید. شیر و آرد را با همزن هم بزنید تا یک دست شود. پس از آن به ترتیب پودر کاکائو، شکر و نشاسته را نیز به مخلوط آرد و شیر اضافه کنید و همچنان تا چند دقیقه به هم زدن ادامه دهید. اگر قصد تهیه جار کیک نسکافه ای را دارید می توانید از پودر نسکافه را به جای پودر کاکائو استفاده کنید.

مرحله چهارم

حالا در این مرحله از آموزش جار کیک شکلاتی ترکیب مواد خامه کیک لیوانی شکلاتی را در یک قابلمه ریخته و آن را روی حرارت قرار دهید. به هم زدن مواد روی حرارت نیز تا چند دقیقه ادامه دهید. بعد از بدست آمدن غلظت نسبی، شکلات و خامه را به قابلمه اضافه کنید. سپس قابلمه را از روی حرارت برداشته و به هم زدن ادامه دهید. اجازه دهید تا مواد حرارت خود را از دست داده و سرد شوند. مواد را درون ظرفی ریخته و روی آن را بپوشانید و سپس یک الی دو ساعت درون یخچال قرار دهید.

مرحه پنجم

اجازه دهید کیکی را که از فر خارج کرده اید خنک شود. لیوان یا شیشه مربایی را که تهیه کرده اید، آماده کنید. با استفاده از یک چاقو یا کاتر برش هایی بر روی کیک به اندازه شیشه یا لیوان مورد نظر بزنید. کرم آماده شده را از یخچال خارج کرده و آن را درون قیف بریزید. نکته جالب اینکه این کرم را می توانید در تهیه دسر با بیسکویت پتی بور نیز استفاده نمایید.

مرحله پایانی

در آخرین مرحله از دستور دستور جار کیک شکلاتی برای چینش مواد ابتدا یک تکه از برش کیک را در لیوان یا ظرف شیشه ای قرار دهید و سپس روی آن کرم یا خامه تهیه شده را بریزید و همین کار را تا زمان پر شدن ظرف ادامه دهید. در صورت تمایل در هر مرحله پس از ریختن خامه شکلاتی می توانید تکه های جامد شکلات، کشمش، گردو و… را نیز روی کرم مورد نظر قرار دهید. و سپس طبقه بعدی کیک را روی آن بگذارید. بهتر است جار کیک شکلاتی را قبل از مصرف یک ساعت درون یخچال قرار دهید. دستور تهیه جار کیک شکلاتی تمام شد. اگر به دسرها علاقه مندید بد نیست مطلب طرز تهیه پودینگ شکلاتی را نیز مطالعه فرمایید.

کیک شکلاتی را آنلاین سفارش دهید

اگر برای درست‌کردن کیک شکلاتی زمان کافی ندارید یا اینکه طرز تهیه کیک شکلاتی را به‌خوبی بلد نیستید، توصیه می‌کنیم از روش سفارش آنلاین مواد غذایی و خوراکی‌ها استفاده کنید. در ضمن برای تهیه مواد اولیه لازم در روش درست‌کردن کیک شکلاتی می‌توانید از سوپرمارکت تحویل فوری اسنپ کمک بگیرید.

با ثبت سفارش آنلاین خود بدون معطلی و طی مدتی کوتاه می‌توانید به مواد مورد نظر خود دست پیدا کنید. در ضمن می‌توانید از فروشگاه‌های دور و نزدیک به محل زندگی خود کالای دلخواهتان را سفارش دهید و بدون خروج از منزل، آنها را تحویل بگیرید.

طرز تهیه کیک شکلاتی بدون فر

کیک شکلاتی بدون فر یکی از پر طرفدارترین کیک‌هایی است که شما آن را به راحتی به دلیل نداشتن فر در بین لوازم آشپزخانه خود با رعایت چند نکته روی شعله گاز درست کنید. در ادامه طرز تهیه کیک شکلاتی بدون فر را به صورت مرحله به مرحله آموزش خواهیم داد.

مرحله اول: آماده‌سازی

تخم مرغ تخم مرغ، شکر و وانیل را در یک کاسه مناسب بریزید و با همزن برقی به مدت ۷ دقیقه و یا با همزن دستی به مدت ۱۰ دقیقه به خوبی بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود. سپس شیر و روغن را به این مواد اضافه کرده و آنها را با هم مخلوط کنید (از هم زدن بیش از حد بپرهیزید).

مرحله دوم: اضافه کردن آرد

آرد، پودر کاکائو و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و آنها روی مواد کیک به خوبی الک کنید. سپس با استفاده از لیسک هم بزنید تا تمام مواد به خورد آرد برود و مایه یکدستی حاصل شود.

مرحله سوم: طرز تهیه کیک شکلاتی روی گاز

در این مرحله از طرز تهیه کیک شکلاتی، درون یک قالب کیک را خوب چرب و آردپاشی کنید. سپس مواد کیک را داخل آن قالب بریزید و چند ضربه کوچک به قالب بزنید تا تمام مواد به صورت منسجم روی یکدیگر قرار بگیرند و حبابی باقی نماند. حالا در قابلمه بزرگ که قالب کیک داخل آن جا بگیرد را انتخاب کنید و روی حرارت بگذارید و درب آن را ببندید تا کاملا گرم شود. سپس یک سه پایه فلزی را داخل آن قابلمه قرار دهید و قالب کیک را روی آن بگذارید. برای پخت کامل کیک باید درب قابلمه را با استفاده از دم‌کنی خوب بپوشانید.

لازم به ذکر است، اگر این قالب کیک را بخواهید در فر از قبل گرم شده قرار دهید، باید دمای آن را روی 175 درجه سانتی‌گراد قرار دهید و حدود 50 دقیقه به آن زمان بدهید تا پخته شود.

مرحله چهارم: نحوه درست کردن فراستینگ شکلاتی

در مدتی که کیک در قابلمه در حال پخته شدن است بهتر است که فراستینگ شکلاتی را درست کنید. برای این کار ابتدا پودر قند و پودر کاکائو را با هم مخلوط کنید و بعد از الک کردن به آنها کره اضافه کرده و با همزن برقی بزنید. سپس خامه و وانیل را داخل مواد کیک شکلاتی بریزید و با هم مخلوط کنید تا مواد یکدست و نرمی حاصل شود. با این اقدامات کرم شکلاتی ما حاضر است. اگر این مواد سفت شد به آن مقداری خامه بزنید تا میزان غلظت آن رقیق‌تر شود.

مرحله پنجم: سرو کیک شکلاتی

کیک شکلاتی را بعد از 50 دقیقه با یک خلال چوبی تست کنید. اگر مواد کیک به خلال نچسبید شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا خنک شود. بعد از اینکه حسابی خنک شد روی آن را با کرم شکلاتی تزیین کرده و نوش جان کنید.

طرز تهیه کیک شکلاتی ایتالیایی

کیک شکلاتی ایتالیایی یکی از کیک های جاودانه بسیار خوشمزه و شکلاتی بدون شیر می باشد که بیشتر افراد به ویژه بچه ها علاقه زیادی به طعم شکلات داخل کیک دارند و ترجیح می دهند کیکی که میخورند شکلاتی و لذیذ باشد. حتی بچه های کوچک با عطر فوق العاده کاکائو بسیار خوشحال می شوند. کیک شکلاتی ایتالیایی بسیار بافت نرم و سبکی برای میان وعده همراه با یک فنجان چای داغ می باشد.

می توانید این کیک را برای یک مهمانی یا به‌ عنوان پایه‌ای برای کیک های اصلی درست کنید.  امروز قصد داریم طرز تهیه کیک ولنتاین شکلاتی را در سلام دنیا به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای کیک شکلاتی ولنتاین ایتالیایی

  • پودر کاکائو شیرین نشده        50 گرم
  • آرد قنادی 180 گرم
  • شکر180 گرم
  • تخم مرغ  6 عدد
  • کره  200 گرم
  • بیکینگ پودر3/4 قاشق غذا خوری
  • نمک 1/2 قاشق چای خوری
  • شکلات تلخ 150 گرم

طرز تهیه کیک شکلاتی ایتالیایی با پودر کاکائو و بدون شیر

مرحله اول

 آماده سازی مواد ابتدا مواد کیک را که شامل تخم مرغ و کره می باشد از یخچال خارج کنید تا هم دمای محیط شود. کتری را روشن کنید تا آب به جوش بیاید. سپس شکلات ها را روی تخته برش خرد کنید و در کاسه ای بریزید و روی بخار کتری قرار دهید تا بنماری شود و کاملا ذوب شود. سپس کنار قرار دهید تا خنک شود و هر وقت آن را هم بزنید. کره را روی تخته برش مکعبی خرد کنید.

مرحله دوم: آماده سازی کیک

در یک کاسه مناسب برای هم زدن مواد، کره را به همراه شکر اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا باهم مخلوط و یکدست شود. تخم مرغ ها را در یک کاسه بشکنید و بریزید و سپس همه آن ها را به مخلوط کره و شکر اضافه کنید و با همزن دستی به مدت 6 دقیقه با دور تند هم بزنید تا تخم مرغ ها پف کند و کرمی شود. سپس بعد از اینکه تخم مرغ ها کاملا از لختگی خارج شد، شکلات بنماری شده را که کمی ولرم است به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات با مواد ترکیب شوند.

مرحله سوم: اضافه کردن آرد و مواد دیگر

در یک کاسه ای 2 بار آرد را الک کنید و نمک و بیکینگ پودر و پودر کاکائو را به آرد اضافه کرده و با قاشق هم بزنید تا باهم ترکیب شوند. سپس مواد ترکیب شده را به خمیر اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا مواد فقط در حد ترکیب شده مخلوط شوند. دقت کنید زیاد هم نزنید زیرا باعث می شود پف کیک کم شود.

مرحله چهارم: پخت کیک

فر را با دمای 180 روشن کنید تا گرم شود. در یک قالب مناسب دلخواه (می توانید از قالب قلب برای روز لنتاین استفاده کنید) کاغذ روغنی قرار دهید و سپس مایع کیک را داخل قالب روی کاغذ روغنی بریزید. قالب را داخل فر گرم قرار دهید و اجازه دهید 40 تا 45 دقیقه داخل فر بماند تا بپزد و برشته شود و کیک پف کند.

مرحله آخر:سرو کیک شکلاتی ولنتاین

بعد از پخته شدن کیک آن را از فر خارج کنید و اجازه دهید تا خنک شود. سپس آن را بیرون آورید و روی پنجره خنک کننده قرار دهید تا کیک آماده شود. سپس داخل ظرف مناسب سرو کنید و می توانید با خامه یا شکلات های چیپسی کیک شکلاتی ایتالیایی را تزئین کنید. نوش جان.

نکات مهم برای تهیه کیک شکلاتی ایتالیایی

ترد و خوشمزه برای روز ولنتاین می توانید داخل کیک از شکلات های چیپسی با هر مزه ای استفاده کنید. می توانید داخل کیک از فندق های درشن خرد شده استفاده کنید. زیرا ترکیب شکلات و فندق فوق العاده است. این کیک را می توانید تا 2 روز در ظرف درب دار شیشه ای نگهداری کنید. برای تشخیص پخت کیک، آن را با خلال دندان تست کنید. اگر کیک به خلال نچسبید و خشک بود یعنی کیک آماده است.

سوالات متداول

آیا می توان خامه و کیک را از بیرون تهیه کرد؟

بله شما می توانید کیک و خامه مورد نظر برای تهیه جار کیک شکلاتی را از اسنپ اکسپرس نیز خریداری کرده و تنها مرحله آخر را طی کنید.

جار کیک شکلاتی را چطور تزئین کنیم؟

اگر نیاز به بستن درب شیشه جار کیک ندارید، می توانید آن را با خامه شکلاتی یا سفید، یک تکه موز یا توت فرنگی، شکلات رنده شده، انواع دراژه و… تزئین کنید.

چطور یک برش به اندازه از کیک داشته باشیم؟

برای این کار می توانید لیوان یا شیشه مربا مد نظر را به شکل بر عکس بر روی کیک گذاشته تا برشی دقیق و به اندازه داشته باشید.

منابع:

منبع: آموزش کیک شکلاتی

منبع: طرز تهیه کیک شکلاتی ساده و فوری

منبع: طرز تهیه چیز کیک فرانسوی

منبع: کیک یک تخمه مرغی با ماست

پیج اینستاگرامی پیشنهادی