مراقبت از پوست بعد از 25 سالگی

مراقبت از پوست بعد از 25 سالگی

پاکسازی پوست از چه سنی مناسب است

اکثر افراد به علت داشتن پوستی بدون ایراد و صاف تصور می کنند به طور کلی نیازی به استفاده از محصولات مراقبتی پوست و پاکسازی پوست ندارند. باید گفت این تصور کاملا اشتباه است و افراد باید از یک دوره ای به بعد از پوست خود مراقبت کنند تا همیشه پوستی زیبا و شاداب داشته باشند.

بهترین سن برای شروع پاکسازی چه زمانی است؟ با ما همراه باشید در ادامه قصد داریم در ارتباط با این موضوع توضیحات کاملی ارائه دهیم.

نکته: تالگو نور یکی از بهرتین  و معتبر ترین  کلینیک  های زییبایی و پاکسازی تخصصی پوست می باشد، که  افراد می توانند برای درخشیدن و زیبایی پوست خود همواره به این کلینیک زیبایی مراجعه نمایند.

02122369905 – 09121087066

پیشنهاد ویژه »» مشاهده دوره های آموزشی پوست و زیبایی فنی حرفه ای

اساس مراقبتها و جوانسازی  پوست پاکسازی و آبرسانی میباشد

از موارد رایجی که در مراکز درمانی با آنها مواجه میشویم پوستهای تشنه و کم آب هستند که غالبا با مشخصه های زیر همراه میباشند: احساس ناراحتی و کشیدگی روی پوست نازک شدن پوست روی گونه ها شکنندگی و زبر شدن اپیدرم ایجاد خطوط ظریف بر روی اپیدرم

عوامل تشدید کننده خشکی پوست عوامل خارجی همانند: سرما، نور خورشید، طوفان، آلودگی واستفاده نامناسب محصولات عوامل داخلی همانند: یائسگی، مشکلات هورمونی، ضعیف شدن متابولیسم بدن و عوامل وراثتی

پاکسازی و فیشیال پوست چیست؟

فیشیال در اصل یک روش مراقبت از پوست است که باعث بهبود پوست صورت می شود. فیشیال شامل تمیز کردن منافذ پوست، لایه برداری سلول های مرده پوست و استفاده از ماسک های مناسب برای درمان نقاط چالش برانگیز پوست از جمله چین و چروک، خشکی، چرب بودن پوست و آکنه های پوستی است.

فواید پاکسازی پوست

پاکسازی پوست آلودگی های ناشی از محیط را از پوست های شما زدوده ،منافذ باز پوست را تمیز ،سلول های مرده پوست را لایه برداری و هچنین مشکلات رایج پوستی را رفع میکند. این مراحل چندگانه در نهایت موجب جوانسازی و تغذیه پوست صورت میشود.

فیشیال پوست یک روش مراقبتی ودرمانی از پوست است که در اسپاها و مراکز آرایشی صورت میگیرد. پاکسازی صورت و یا همان فیشال پوست باعث افزایش جریان یا همان گردش خون زیر پوست صورت ،جلوگیری از چروک و حتی افتادگی پوست صورت ،سفت شدن پوست،باعث برداشته شدن لایه های کدر کراتینی روی سطح پوست ،تنظیم چربی سطح پوست، آبرسانی و مرطوب نمودن پوست و در نهایت کمک به بی اثر کردن آلودگی های ناشی از محیط بر روی سطح پوست شما میشود.

پیشنهاد بررسی: استفاده از خدمات سوال از دکتر پوست انلاین رایگان در وب سایت بیرام.

آیا همه فیشال ها یکسان هستند؟

به طور خلاصه، پاسخ منفی است. فیشال پروسیجری چند مرحله‌ای می باشد که ممکن است متناسب با نیازهای خاص پوست هر فرد  باشد. در حالی که یک فرد  بزرگسال ممکن است برای حذف نشانه‌های آشکار استرس، خستگی و چین و چروک از چهره‌اش نیاز داشته باشد تا چهره‌اش جوان‌تر و شاداب تر  به نظر برسد،  در حالی که انتظار  نوجوانان از پاکسازی، فیشیال و مراقبت پوستی درخشندگی و متعادل کردن تغییرات هورمونی می باشد.

زمان پاکسازی پوست

پاکسازی پوست نخستین مرحله و درواقع گام بنیادی مراقبت از پوست و زیبایی آن است. پاک‌سازی پوست سطوح مختلفی دارد و به همین دلیل باید برای هر اقدام، نوعی از زمان‌بندی تعریف شود.

تشخیص زمان پاکسازی پوست

این‌که پوستتان در چه حال است، در درجه‌ی اول از ظاهر آن پیداست. از هر ماده و روشی که برای پاکسازی پوست استفاده کرده باشید، اثر آن تا مدت معینی بر پوست معلوم است و به مرور این اثر از بین می‌رود و نیاز به تجدید دارد. نکته‌ی دیگر این است که برخی از سطوح و روش‌های پاک‌سازی باید به صورت روزانه انجام شوند.

برخی دیگر از روش‌ها را باید برای مثال به صورت هفتگی یا ماهانه یا حتی هرچندماه یک‌بار انجام داد. برای این کار بهتر است از یک متخصص پوست نیز مشورت بگیرید.

سن مراقبت از پوست کی آغاز می‌شود؟

آیا تابه حال به این فکر کرده‌اید که از چه سنی باید مراقبت از پوست را شروع کنید؟ علائم پیری پوست، منافذ پوستی، خشکی، سیاهی دور چشم و چین‌وچروک اغلب بعد از 25 سالگی ظاهر می‌شوند ازاین‌رو می‌توان شروع سن مراقبت از پوست را از ۲۴ تا ۲۸ سالگی دانست. اگر می‌خواهید در پیری، جوان، سرزنده و شاداب به نظر برسید تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

مراقبت از پوست در کودکی

بهداشت کودکان امر بسیار مهمی است که در فرایند و روند رشد آن‌ها تاثیر بسیاری دارد. محصولات مراقبت از پوست کودک شامل ضد آفتاب‌ها، مرطوب کننده‌ها، لوسیون‌ها، پودر بچه، کرم ضد سوختگی پوست، شامپو بدن و فوم شستشو مخصوص، دستمال مرطوب و موارد جانبی دیگر هستند.

به صورت کلی یک کودک باید روزانه حمام کند و مرطوب کننده‌های مخصوص سن خود را استفاده نماید. بچه‌ها بدون ضد آفتاب نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرند وگرنه خیلی زود آفتاب سوخته و اذیت می‌شوند؛ چون پوست آن‌ها از پوست بزرگسالان حساس‌تر است و نیاز به محافظت بیشتری در برابر اشعه مضر خورشید دارد.

سن مراقبت از پوست به معنای استفاده از محصولات ویژه پوست صورت هر فرد از کودکی آغاز نمی‌شود. در این دوران تنها از بروز عوارض ناشی از حساس بودن پوست جلوگیری شده و پیچیدگی‌های رسیدگی به پوست در زمان بزرگسالی وجود ندارد. در ضمن، بچه‌ها نیازی به رسیدگی ویژه به پوست چهره خود را ندارند و نوع پوست آن‌ها هنوز معلوم نیست.

پاکسازی پوست نوجوان

پاکسازی پوست از چه سنی مناسب می باشد؟ معمولاً علائم پیری پوست، خشکی، سیاهی دور چشم و …. بعد از سن ۲۵سالگی ظاهر می شوند. به همین منظور می توان بهترین زمان برای شروع پاکسازی پوست را از ۲۴ سالگی تا ۲۸ سالگی دانست. اما توجه داشته باشید برای شروع لایه برداری باید از سن نوجوانی شروع کنید. چرا که برای محافظت از پوست در برابر آکنه، پاکسازی سلول های مرده و …. مناسب ترین سن، سال های نوجوانی می باشد.

لایه برداری پوست نوجوانان

اگر پوستی خشک یا چرب دارید، یکی از موارد ضروری برای داشتنی پوستی صاف و شفاف و کاهش منافذ پوستی، لایه برداری منظم از سنین نوجوانی است.

مزایای پاکسازی پوست صورت نوجوانان

در این  بخش برخی از مزایای پاکسازی پوست صورت نوجوانان را مورد بررسی قرارمی دهیم:

معمولا افراد متخصص و  تکنسین می توانند به نوجوانان در تعیین نوع پوست و نحوه مراقبت  از پوستشان کمک کنند. تکنسین ها در زمینه پاکسازی پوست له محوثلات حرفه ای دسترسی دارند و می توانند با استفاده از این  محصولات به درمان مشکلات پوستی و  …. کمک کنند. پاکسازی منظم در لاین پاکسازی کلینیک زیبایی تالگو نور می تواند به جوانان و نوجوانان کمک کند تا از پوست  خود  در برابر هر گونه جوش، اسکار و آکنه محافظت کنند.

پاکسازی منظم و مراقبت منظم از پوست در خانه به  صورت حرفه ای نیز موجب شادابی، شفافیت و سالم تر شدن  پوست می شود و به جوانان و نوجوانان احساس بهتری می دهد و موجب رضایت افراد می شود.

پیشنهاد ویژه »» مرکز پاکسازی پوست

مراحل فیشیال برای نوجوانان

شامل تمیز کردن پوست و باز کردن منافذ (با استفاده از شوینده مناسب برای پوست و استفاده از بخار جهت باز کردن منافذ ) پاکسازی و تخلیه جوش های سر سیاه در صورت وجود لایه برداری خفیف جهت رفع جوش های زیر پوستی استفاده از ماسک متناسب با  بافت پوست جهت فرش کردن پوست ودر آخر استفاده از یک مرطوب کننده سبک و ضد آفتاب.

مراقبت از پوست در ۲۰ تا ۳۰ سالگی

دهه و سن مراقبت از پوست اصلی بین ۲۰ تا ۳۰ سالگی است. این جا است که برای میانسالی و بروز چین و چروک آماده می‌شویم و باید حسابی پوست خود را تقویت کنیم. جوانی همیشگی نیست و حفظ آن زحمت زیادی دارد. همان کارهایی که در نوجوانی می‌کردید، یعنی شستشوی روزانه ۲ بار صورت، استفاده از ضد آفتاب مناسب، تونر، ماسک و… را باید با موارد جانبی چون ضد جوش‌ها، کرم‌های دور چشم و سرم‌های مغذی مخلوط کنید و با توجه به نوع پوستتان از آن محافظت کنید.

کمتر آرایش کنید. اگر به استفاده از لوازم آرایشی زیاد و سنگین عادت دارید از برندهای معتبر و ترکیبا استاندارد استفاده کنید و حواستان باید که محصول مورد نظر جوش‌زا نباشد. سن مراقبت از پوست یعنی جوانی ایجاب می‌کند که مواد به کار رفته در محصولات آرایشی و حتی بهداشتی را به دقت مورد بررسی قرار دهید. بسیاری از مواد شیمیایی به کار رفته در این محصولات می‌توانند سمی باشند و عوارض بسیاری برای پوست ما ایجاد کنند. لوازم آرایش می‌تواند پوست شما را خیلی چرب، خیلی خشک، تیره و کدر و سرشار از آکنه کند.

مادامی که از آن استفاده می‌کند در خطر بیماری‌های پوستی قرار دارید و باید از خود مراقبت کنید. البته منظور این نیست که لوازم آرایشی باید کنار گذاشته شود؛ بلکه باید به کیفیت و میزان آن توجه گردد و همچنین مراقبت‌های دیگر در کنار مصر آن جدی گرفته شوند.

در دهه ۲۰ سالگی، پوست مقاوم و سفت است. مشکلاتی نظیر جوش و خشکی از رایج اند اما مقدار آن‌ها به اندازه دوره نوجوانی نیست. تولید کلاژن در بیشترین حد خود قرار دارد و پوست مدام در حال ترمیم و بازسازی است. همچنین سلول‌های مرده ماهی یک بار تجدید می‌شوند و پوست را تازه و شاداب نگه می‌دارند.

با توجه به تمامی این ویژگی‌ها، آن چه که اهمیت دارد این است که فرد بتواند این موارد را برای خود حفظ کند و جوانی را تا ۵۰ سالگی برای خود نگه دارد. علاوه بر مسئبه آرایش، آن چه حائز اهمیت است پاکسازی و رطوبت رسانی به پوست است.

برای پاک کردن آرایش ترجیحا از میسلار واتر استفاده کنید. اگر امکان استفاده از میسلار واتر را ندارید یا باب سلیقه‌تان نیست پاک کننده‌های دیگری مثل شیر پاک کن و دستمال مرطوب نیز در دسترس اند.

قبل از شستن صورت دست‌های خود را کاملا تمیز کنید و شستشو دهید. شوینده‌ای مناسب پوست و با بافت دلخواه، مانند ژل شستشو، فوم شستشو و یا موارد مشابه انتخاب کنید و پوستتان را از آلودگی و کثیفی رهایی دهید. انتخاب شوینده خیلی مهم است و شما روزی ۲ بار با آن سر و کار دارید. اگر این محصول پوستتان را خشک یا چرب کند جوش و آکنه گریبان شما را می‌گیرد و پشیمان خواهید شد.

تونر! سن مراقبت از پوست استفاده کردن از تونر را نیز شامل می‌شود. به یاد بیاورید که تونر ذره ذره آلودگی باقی مانده روی پوست صورتتان را پاک می‌کند؛ حتی اگه قبل از استفاده از آن پوستی به ظاهر تمیز داشته باشید. همه افراد به تونر نیاز دارند؛ چه آن‌هایی که آرایش می‌کنند و چه آن‌هایی که نمی‌کنند. تونر پوست را نرم می‌کند و منافذ آن را عمیقا پاکسازی می‌کند.

در سن مراقبت از پوست استفاده از مرطوب کننده و آب رسان الزامی و بدیهی است.

دیگر محصولات مورد نیاز برای روتین پوستی و سالم، انواع سرم پوست صورت است. سرم ویتامین C، سرم لیفتینگ، سرم ضد پیری، سرم مرطوب کننده، سرم ضد جوش و سرم روشن کننده نمونه‌هایی از این نوع محصولات هستند که با توجه به کارایی‌شان برای همه نیازها تعبیه شده اند. سرم‌ها پوست را تقویت می‌کنند و به آن استحکام می‌بخشند.

محلول‌ها و کرم‌های موضعی ضد جوش برای افرادی که دچار این مشکل هستند توصیه می‌شود.

ضد آفتاب‌ها عضو فراموش نشدنی و حذف ناپذیر روتین‌های پوستی هستند. از کودکی تا آخر عمر، استفاده از ضد آفتاب سلامت پوست را باعث می‌شود و ضررهای نور خورشید را خنثی می‌نماید. اگر در کنار ضد آفتاب از عینک آفتابی استفاده کنید دور چشمتان سیاه نمی‌شود و گود نمی‌افتد. خورشید هر لحظه در حال آسیب رسانی به پوست است و فرقی ندارد هوا چگونه باشد؛ اشعه مضر آن تا زمانی که غروب نکرده است به پوست صدمه می‌زند و آن را دچار عوارضا چون آفتاب سوختگی، لک، چین و چروک، تیرگی و سرطان پوست می‌کند. قدرت ضد آفتاب را دست کم نگیرید و حتما از آن استفاده کنید.

به جوش‌ها، چربی‌ها و آلودگی‌های جمع شده در منافذ پوست خود دست نزنید. استخراج جوش و کثیفی است پوست با دست اصلا تاثیر مثبتی ندارد و منجر به زیاد شدن عوارض پوستی می‌شود.

با آرایش نخوابید تا منافذ پوستتان مسدود نشوند.

آب کافی بنوشید.

استفاده از برنزه کننده‌ها را برای خود محدود کنید. این محصولات سرطان‌زا هستند و خطرات بسیاری برای شما ایجاد می‌کنند.

فیشال و ماساژ درمانی را در روتین پوستی خود قرار دهید. سن مراقبت از پوست کارهای گرانی نظیر این را طلب می‌کند. این موارد هم به شما آرامش می‌دهند هم در طولانی مدت اثری فوق العاده بر پوست شما می‌گذارند. فیشال کردن پوست را کاملا پاک می‌کند و لایه برداری و ریلکسیشن را برای شما به ارمغان می‌آورد.

هفته‌ای ۲ بار ماسک بزنید. حتی اگر پوست حساسی دارید، ماسک مورد نظر خود را پیدا کنید و از آن بهره ببرید. ماسک، اسکراب و لایه رداری به حفظ جوانی و شادابی کمک شایانی می‌کند و بسیار مفید است. اگر پوست چربی دارید از ماسک نعناع لیمو وارمی، اگر پوست مختلطی دارید از ماسک جو و آووکادو وارمی و برای همه انواع پوست نیز از ماسک کانی‌های دریایی وارمی، ماسک زغال و شکر سیاه وارمی و ماسک بلوبری استفاده کنید. با این کار می‌توانید به پوست خود استراحت بدهید و آن را لایه برداری کنید.

از اواسط دهه ۲۰ سالگی وقت استفاده از کرم و سرم دور چشم فرا می‌رسد. کرم دور چشم و کرم‌های شب را فراموش نکنید. پوست شما به کلاژن بیشتری نیاز دارد و رفته رفته توان خود را برای بازسازی از دست می‌دهد. پوست دور چشم بسیار حساس است و زودتر از دیگر قسمت‌های صورت پیر می‌شود. برای از بین رفتن علائم پیری لازم است خیلی زود دست به کار شوید و از محصولات مخصوص دور چشم استفاده کنید.

سن مراقبت از پوست و رسیدگی به آن ضد چروک‌ها را نیز شامل می‌شود و با نزدیک شدن به ۳۰ سالگی، فرد باید به فکر محصولات ضد چروک بیفتد. این گونه استحکام و قوام پوست تا حد زیادی حفظ می‌شود و پوست خود را برای سنین بالاتر آماده می‌کند.

خوب بخوابید و به یاد داشته باشید که پوست در شب خود را بازسازی می‌کند. تنظیم ساعت خواب و مقدار آن بسیار مهم است و روی پوست اثر مثبت دارد. خواب خوب، مانند تغذیه خوب خود دارویی جداگانه برای پوست است و شما را از خیلی چیزها بی‌نیاز می‌کند.

مصرف دخانیات را قطع کنید. تیرگی، لک و جوش همه ممکن است به خاطر استفاده از سیگار و مواد مخدر باشند. این مواد دشمن جوانی هستند و خیلی زور کلاژن پوست را نابود و پیری زودرس را باعث می‌شوند. البته که سیگار سرطان‌زا نیز بوده و ترک آن بهترین کاری است که می‌توانید برای خود و سلامتتان انجام دهید.

ورزش در سن مراقبت از پوست کمک می‌کند که جریان خون در پوست شما زیاد شده و جوانی شما به شکلی شگفت آور حفظ شود. پوست درخشان، صاف و بدون پستی و بلندی با ورزش کردن هدف دوری به نظر نمی‌رسد.

لایه‌برداری پوست را از چه سنی آغاز کنیم؟

آیا از اواخر ۲۰ سالگی شروع به لایه‌برداری کرده‌اید؟ اگر جوابتان به این سؤال مثبت است باید بگویم که خیلی دیر دست‌به‌کار شده‌اید! برای تمیز کردن منافذ، محافظت از پوست در برابر آکنه و پاکسازی سلول‌های مرده پوست بهتر است که از سال‌های نوجوانی شروع به لایه‌برداری کنید.

چه پوستتان چرب است و چه خشک، لایه‌برداری منظم از سنین نوجوانی برای به حداقل رساندن منافذ پوستی و داشتن پوستی صاف ضروری است. مطالعات نشان داده است که تجمع ناهموار لایه‌های پوستی مرده ممکن است منجر به ایجاد رنگدانه­های کدر و حتی سرطان‌های پوستی در اواخر عمر شود.

اگر درباره سن مراقبت از پوست و لایه‌برداری شیمیایی می‌خواهید بدانید باید بگویم که بهتر است لایه‌برداری شیمیایی را از اوایل دهه ۲۰ آغاز کنید. لایه‌بردارهای شیمیایی درواقع محلول‌های ملایمی هستند که به شل شدن پیوندهای چسبیده به سلول‌های مرده پوست کمک می‌کنند تا به‌راحتی بریزند و پیوندهای تازه جای آن را بگیرند. لایه‌بردارهای شیمیایی تقریباً مانند لایه‌بردارهای خانگی هستند با این تفاوت که حاوی استروئیدها هستند.

برای از بین بردن منافذ پوستی، لکه‌های قهوه‌ای، قرمزی و حساسیت‌های پوستی که اغلب با ورود به ۴۰ سالگی نمایان می‌شوند می‌توانید از لایه‌بردارهای شیمیایی‌ای که حاوی اسید میوه هستند استفاده کنید زیرا حاوی آنتی­اکسیدان بوده و چهره‌ای درخشان، بدون منافذ، صاف و یکدست به شما هدیه می‌دهند. البته استفاده از پاک­کننده­های مناسب پوست نیز به سلامت پوست در پیری کمک می­کند. یک پاک­کننده خوب منافذ را از آلودگی و چربی­های اضافه پاک و پوست را نرم می­کند. پاکسازی باید دوبار در روز، یکبار صبح و یک بار شب قبل از خواب انجام شود.

روتین پوستی زیر 20 سال

روتین پوستی از چه سنی نی نی سایت، دوره نوجوانی سنین ۱۲ تا ۲۰ سالگی شروع تغییرات منحصر به فرد در بدن افراد می باشد‌. دوره جوش های دردناک و ناخواسته، آکنه های سر سفید کوچک، چرب شدن و خشک شدن بدون علت پوست و…..  برخی مواردی هستند، که امکان دارد به شکل ناگهانی در پوست صورت و بدن نوجوانان نمایان شوند.

باتوجه به موارد ذکر شده در بخش بالا بهتر است از ابتدای دوره نوجوانی و سپس جوانی  تغییرات هورمونی را با رعایت کردن روتین های مراقبت و پاکسازی پوست به حداقل برسانید.

به طور کلی پوست ها به چهار نوع مختلف تقسیم بندی می شوند:

  1. پوست نرمال
  2. پوست چرب
  3. پوست خشک
  4. پوست مختلط

که افراد باید متناسب با نوع پوستشان روتین پاکسازی و مراقبت از پوست خود را انجام دهند.

روتین مراقبت از پوست و پاکسازی پوست نوجوانان (روتین پوست نوجوانان نی نی سایت):

  • استفاده از شوینده های مناسب پوست
  • استفاده از تونر مناسب پوست
  • استفاده از مرطوب کننده
  • استفاده از ضد آفتاب مناسب پوست

پیشنهاد ویژه »»استفاده از خدمات فشیال صورت

از اواسط ۲۰ سالگی دست خود را مرطوب کنید

فقط به دلیل خوشبو بودن کرم‌های مرطوب‌کننده از آن استفاده نکنید بلکه برای محافظت از پوست ظریف و لطیف دستانتان از آن بهره ببرید. با افزایش سن پوست دست نازک‌تر شده و در برابر آفتاب آسیب می‌بیند. روشن‌تر شدن، نازک شدن و لکه‌های قهوه‌ای که از انگشتان شروع و به پشت دست می‌رسند سبب می‌شود که دستتان پیرتر از آنچه که هست به نظر برسد.

انواع رنگدانه‌­ها و زگیل‌های پوستی نیز عموماً از اواخر دهه ۳۰ ظاهر می‌شوند ازاین‌رو مرطوب نگه‌داشتن پوست بسیار ضروری است. یک کرم مرطوب‌کننده خوب مانند یک لایه‌بردار روزانه عمل می‌کند که باعث سفتی و ضخیم شدن پوست شده و مانع از بروز لکه‌های پوستی می‌شود.

اگر از سن مراقبت از پوست خود غافل شده‌اید و زمانی که لکه‌ها را روی دستتان دیده‌اید به فکر افتادید نگران نباشید می‌توانید یک اسلحه بزرگتر بردارید! استفاده از کرم‌های جوان‌کننده می‌تواند از لکه‌های ناشی از پیری پوست جلوگیری کند. درواقع با این روش یک لایه‌برداری دو مرحله‌ای برای از بین بردن لکه‌های خشن و آبرسانی جهت سفتی و جوانی پوست انجام داده­اید. بعد از ۴۰ سالگی باید از مرطوب کننده‌های قوی‌تر که حاوی اسید هیالورونیک یا شی باتر هستند استفاده کنید.

پاکسازی پوست در میانسالی

با آغاز سن 30 سالگی، دوره میانسالی نیز شروع می شود وعلائم این دوره یکی پس از دیگری نمایان می شوند. در این  دوره نه تنا  باید  روتین پوستی دوره جوانی خود را ادامه دهید، بلکه باید به دنبال راه چاره برای چین و چروک های بخش های مختلف صورت خود نیز باشید.برخی از بخش های صورت که  می تواند  چروک  شود شامل: خط اخم، خط لبخند، دور لب ، دور چشم و ….. باشد.

برخی از اساساسی ترین مشکلات میانسالی شامل: شل شدن پوست گردن به مرور زمان، وجود لک های تیره، کک و مک، تیرگی، گودی و یا پف کردن زیر چشم می باشد.

پیشنهاد مطالعه: هزینه عمل زیبایی واژن

محافظت از پوست گردن از اوایل ۳۰ سالگی

اگر سن مراقبت از پوست خود را نادیده بگیرید و به‌موقع دست‌به‌کار نشوید ممکن است پیرتر از سن واقعی‌تان به نظر برسید. به همین دلیل مهم است که مراقبت از پوست گردن را به‌عنوان یکی از اولویت‌های زیبایی خود در نظر بگیرید. افرادی که پوست روشنی دارند و از ضد آفتاب برای محافظت از پوست گردن استفاده نمی‌کنند بیشتر در معرض بیماری‌های مزمن تغییر رنگ پوست قرار می‌گیرند.

پوست‌های تیره افتادگی و تجمع چربی در گردن را بیشتر تجربه می‌کنند بنابراین علاوه بر کرم ضد آفتاب به سایر محصولات مراقبت از پوست گردن نیز نیاز دارند. توصیه می‌شود از کرم‌های حاوی آنتی‌اکسیدان استفاده کنید.

تفاوت فیشیال  نوجوانان و بزرگسالان در چیست

پوست صورت نوجوانان تفاوت چندانی با صورت بزرگسالان ندارد. وجه تمایز اصلی این است که درمان هر گروه باید متناسب با مشکلات پوستی و سن  افراد  باشد . فیشیال، پاکسازی ومراقبت پوست  با بحث در مورد رژیم غذایی، برنامه  مراقبت از پوست و هرگونه درمان فعلی  که برای پوست انجام می دهند آغاز می شود. همچنین ممکن است تکنسین لاین پاکسازی وفیشیال  در مورد مشکلات پوستی نوجوان پرس و جو کند. 

در این زمینه برای ارزیابی وآنالیز پوستی درست می توان اول با پزشک متخصص پوست ویزیت انجام داد و سپس با نظر پزشک متخصص پوست فرد جلسات فیشیال وپاکسازی را شروع نماید (کلینیک فوق تخصصی جردن جز معدود کلینیک های فوق تخصصی پوست می باشد که در کنار بخش های پوست و زیبایی زیر نظر پزشکان متخصص پوست با تجربه و متبحر لاین تخصصی و حرفه ای فیشیال وپاکسازی نیز دارد ).

پس از آنالیز پوست، تکنسین فیشیال پوست را با محلول های شوینده خاص شسته وتونر استفاده می نماید  و از لایه‌برداری سبک برای کمک به آزادسازی سلول‌های مرده روی سطح پوست استفاده می‌کند. مانند بسیاری از فیشال های صورت بزرگسالان، بخار ممکن است برای باز کردن منافذ و نرم کردن پوست در آماده سازی برای خروج مواد اضافی در پوست و باز کردن منافذ  استفاده شود.

پاکسازی و بازکردن منافذ برای  پوست صورت هر نوجوانی ضروری است، زیرا به احتمال زیاد باعث بهبود فوری و قابل توجه  در پوست می شود. ماسک مرطوب کننده را می توان برای پوست های خشک استفاده کرد، در حالی که ماسک خاک رس را می توان برای صورت های چرب استفاده کرد.

بسته به وضعیت پوست، صورت نوجوانان ممکن است شامل ماسک ها، سرم ها و درمان های ضد لک و آکنه  متعدد باشد. مانند بسیاری از فیشال‌ها، درمان با مرطوب‌سازی و استفاده از ضد آفتاب  با  SPF مناسب  به پایان می‌رسد.

چه چیزی پوست نوجوانان را از بزرگسالان متفاوت می کند؟

برای درک واقعی مزایای مراقبت عالی از صورت نوجوانان، ابتدا لازم است که تمایزات اساسی بین پوست صورت نوجوانان و بزرگسالان را درک کرد. هنگامی که کودک به بلوغ می رسد، بدن او دچار تغییرات متعددی می شود. کودکی به بلوغ چشمگیرترین تغییرات پوستی است که می تواند در طول این انتقال رخ دهد. با تغییر ساختار پوست، نوجوانان با مجموعه جدیدی از مسائل مراقبت از پوست مواجه می شوند.

این تغییرات را می توان به افزایش هورمون ها نسبت داد. پوست یک نوجوان شروع به تولید چربی و عرق بسیار بیشتری نسبت به قبل می کند. تجمع بیش از حد چربی  و تعریق می تواند مواد آرایشی را در سلول های پوست به دام اندازد.  که این  امر سبب مسدود شدن منافذ و شیوع آکنه های شدید می شود.

در حالی که تغییرات هورمونی علت اصلی آکنه نوجوانان است، بزرگسالان نیز از شیوع این بیماری مصون نیستند. بزرگسالان، به‌ویژه زنان بالغ، دچار تغییرات هورمونی می‌شوند که بر پوست آن‌ها تأثیر می‌گذارد، اما سلول‌های پوست مسن‌تر و بالغ در افراد بزرگسال سرعت بازیابی و ترمیم پایینی دارد و با سرعتی که  پوست نوجوانان ترمیم میشود قابل مقایسه نمی باشد.

پیشنهاد مطالعه: کمبود کدام ویتامین باعث لک صورت میشود

ماسک صورت برای چه سنی مناسب است

همانطور که در بخش بالا نیز ذکر شد افراد برای داشتن  پوستی زیبا و شفاف باید استفاده از شیوه های مراقبت از پوست  را  در سنین  نوجوانی شروع کنند. برای استفاده از ماسک صورت نیز می توانید از سن نوجوانی شروع به استفاده از ماسک های صورت کنید.

تونر برای چه سنی مناسب است

آیا می توان در دوره  نوجوانی از تونر استفاده کرد؟ بله. افراد می توانند از سن 12 سالگی و شروع دوره نوجوانی از تونر و شوینده و مرطوب کننده ها برای روتین های مراقبت از پوست خود استفاده نمایند. همچنین افراد می توانند با مراجعه به کلینیک های تخصصی مراقبت از پوست و پاکسازی پوست بسیاری از مشکلات پوستی خود را رفع کنند. همچنین با کمک افراد متخصص در زمینه پاکسازی پوست نوع پوست خود را  شناسایی و با محصولات پاکسازی و مراقبت از پوست مخصوص نوع پوستشان آشنا شوند.

ماسک ورقه ای برای چه سنی مناسب است

نمی توان سن  دقیقی را برای استفاده از محصولات مراقبتی را تعیین کرد چرا که افراد متناسب با شرایط اجتماعی، جغرافیایی و مالی با یکدیگر یکسان نیستند. بنابراین مواد غذایی مشابهی نیز مصرف نمی کنند. به  همین علت وجود این تفاوت ها موجب می شود افراد در سنین گوناکون دارای پوست های متفاوت باشند. برای مثال یک فرد در 25 سالگی بهترین و سالم ترین پوست را دارد، فردی دیگر در همین سن با  برخی مشکلات پوستی، چین چروک و …. مواجه می شود. به همین دلیل لازم است تمامی افراد از سنین نوجوانی روتین های مراقبت از پوست و پاکسازی را انجام  دهند.

افراد می توانند از سنین نوجوانی نیز از ماسک ورقه ای مناسب پوست خود استفاده کنند.

نکته: برای شناخت نوع پوست خود و محصولات پاکسازی حرفه ای لازم است حتما به کلینیک های تخصصی پوست مراجعه نمایید.

تالگو نور یکی از بهترین و معتبر ترین کلینیک های تخصصی زیبایی می باشد که دارای مدارک معتبر بین  المللی نیز هست، شما می توانید برای دریافت مشاوره های تخصصی رایگان و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پاکسازی پوست از طریق شماره های موجود در صفحه با کارشناسان متخصص تالگو نور تماس حاصل نمایید.

مراقبت پوست در دوران نوجوانی تا جوانی

برای مراقبت بیشتر از پوست خود هرگز زود نیست. هر چه زودتر شروع کنید بهتر است. اگر پوست شما آسیب دیده باشد و شروع به نشان دادن علائم ظاهری پیری کند، بازگرداندن جوانی و شادابی  می تواند چالش برانگیز باشد. فیشیال بخش ضروری هر روتین مراقبت از پوست است.

در حالی که مراقبت از پوست در خانه مفید است، اما فیشیال صورت دسترسی به محصولات حرفه ای و همچنین راهنمایی های تخصصی مراقبت از پوست را فراهم می کند که  ممکن است متناسب با نوع پوست و نیازهای خاص مراقبت از پوست شما باشد. درمان پوست صورت  براساس سن می تواند متفاوت باشد. بزرگسالان درگیر نگرانی‌های مربوط به پیری پوست – خشکی، چین و چروک و افتادگی پوست و نوجوانان با علائم پوستی مشکل‌ساز مانند چربی اضافی، جوش‌های سرسیاه و آکنه  مواجه می‌شوند.

 80 درصد از نوجوانان از آکنه رنج می برند. اما درمان هایی نیز وجود دارد که برای مشکلات پوستی نوجوانان طراحی شده است و به آن پاکسازی و فیشیال  نوجوانان می گویند در مورد پاکسازی  صورت نوجوان مطالب و محصولاتی وجود دارد که با آگاهی داشتن از آن می توان پوستی زیبا از سنین پایین داشت.

پاکسازی مرتب هفتگی را فراموش نکنید

پاکسازی مرحله مهم زیبایی و سلامت پوست است زیرا باعث حذف شدن سبوم اضافی جمعشده روی پوست میشود و از تکثیر باکتریها جلوگیری میکند.بهترین توصیه ژلهای آنتی باکتریال است که البته افرادی که آکنه شدید دارند باید از لوسیونهای پاک کننده مناسب پوست استفاده کنند. این لوسیونها سبوم را از منافذ پوست خارج میکند و مانع تشکیل جوشهای جدید میشود.البته این گروه از نوجوانان باید از شستشوی صورت با آب داغ نیز پرهیز کنند زیرا غدد چربی تحریک میشوند و سبوم بیشتری ترشح میکنند.

با این حال باید توجه داشت پاکسازی پوست با چنین روشی بیش از 1 تا 2 بار در هفته توصیه نمیشود. از جمله محصولات طبیعی که میتواند کنار روشهای اصولی بهداشت و مراقبت پوست برای نوجوانان مفید باشد میتوان به روغن های گیاهی مانند فندق، زیتون، نارگیل و ژل آلوئهورا اشاره کرد.

توصیه های ویژه برای حفظ سلامت پوست در دوران نوجوانی

انجام تمرینات منظم ورزشی موجب تسریع و بهبود جریان خون میشود که تاثیر مثبتی بر شادابی و طراوت پوست خواهد داشت. به علاوه، ورزش استرس و بروز آکنه ناشی از آن را کاهش میدهد. در واقع کورتیزول یا هورمون استرس بر غدد فوقکلیه تاثیر میگذارد و تولید هورمونهای آندروژن را تحریک میکند. این هورمونهای مردانه نیز ترشح سبوم را افزایش میدهد که بروز جوشهای پوستی را در پی دارد. به همین دلیل ورزش تاثیر پیشگیرانه مثبتی بخصوص در این سنین دارد.

از نظر تغذیه نیز مصرف فست فودها و شکلات به دلیل تغییرات ناشی از بلوغ و تاثیر آن بر پوست توصیه نمی شود. همچنین برای پیشگیری از عوارض خوراکیهای با شاخص گلیسمی بالا مانند آرد تصفیه شده، انواع خمیرهای آماده، برنج سفید و… بهتر است غلات سبوس دار و برنج قهوهای در برنامه غذایی جا بگیرد. میوهها و سبزیجات، خوراکیهای بدون شکر زیاد و ماهیهای چرب برای زیبایی پوست نوجوانان بسیار مفید هستند.

از چه سنی باید ضد آفتاب بزنیم؟

پوست هر فرد به طور متفاوتی پیر می‌شود. میزان مصرف آب، رژیم غذایی و میزان تغذیه از منابع طبیعی، میزان ورزش و منظم انجام دادن آن، استعمال دخانیات، استرس، کیفیت خواب، مصرف الکل و عوامل بی‌شمار دیگر از جمله فاکتورهایی هستند که سرعت پیری شما را تعیین می‌کنند. اگر صبر کنید تا بعد از بروز آسیب‌های پوستی نظیر آفتاب‌سوختگی، لکه‌های پیری و چین و چروک به آن‌ها بپردازید قدرت‌های باورنکردنی پیشگیری را از دست می‌دهید.

حتی اگر در حال حاضر از علائم پیری روی پوستتان خبری نیست با این حال یک روتین مراقبت از پوست را به برنامه خود اضافه کنید. بسته به کیفیت پوست ۲۴ تا ۲۸ سالگی بهترین سن مراقبت از پوست است و می‌بایست برنامه‌های مراقبتی را از این سنین آغاز کرد. داشتن یک برنامه مناسب اولین قدم برای مراقبت از پوست به شمار می‌رود.

بسته به کیفیت پوست می توان ۲۴ تا ۲۸ سالگی را بهترین زمان برای شروع مراقبت از پوست دانست.

برخی اقدامات حیاتی برای مراقبت از پوست وجود دارد که تقریباً باید از بدو تولد آغاز شود. در واقع می‌توان گفت که سن مراقبت از پوست از کودکی آغاز می‌شود! واقعیت این است که چون ۹۰ درصد دلیل پیر شدن پوست به اشعه ماوراءبنفش خوشید برمی‌­گردد بنابراین استفاده از یک ضد آفتاب مناسب از سنین پایین، یک تصمیم هوشمندانه است که به شما کمک می‌کند تا با افزایش سن نیز جوان به نظر برسید.

استفاده از ضد آفتاب حتی در زمستان نیز بسیار ضروری است. برای اینکه ضد آفتاب را به برنامه روزانه خود اضافه کنید می‌توانید از یک پرایمر، مرطوب‌کننده یا کرم‌های پایه، حاوی SPF استفاده کنید. کرم‌هایی با SPF15  تا ۳۰ برای شروع مناسب‌اند اما بعد از ۵۰ سالگی به ضد آفتاب­هایی با SPF بالاتر نیاز دارید.

چه سنی برای استفاده از کرم دور چشم مناسب است؟

بسیار مهم است که قبل از شروع چین‌وچروک و افتادگی چشم، از کرم دور چشم استفاده کنید. بهترین سن برای شروع استفاده از کرم دور چشم ۲۰ سالگی است. اگر زمان شروع سن مراقبت از پوست را فراموش کرده و مرز ۳۰ سالگی را رد کرده‌اید بهتر است از یک کرم حاوی SPF برای محافظت از پوست چشم در برابر آفتاب استفاده کنید.

کرم دور چشم به رفع چین‌وچروک‌های ریز چشم کمک می‌کند اما از بروز آن جلوگیری نمی‌کند به این دلیل پیشنهاد می‌شود از یک سرم حاوی ویتامین C برای احیا و ساخت کلاژن پوست زیر چشم استفاده کنید، خصوصاً اگر وارد دهه ۳۰ زندگی شده‌اید! اما اگر وارد ۴۰ سالگی شده‌اید باید در کنار کرم دور چشم از کرم، لوسیون و سرم­های ضد پیری نیز استفاده کنید؛ کرم‌هایی که حاوی آنتی‌اکسیدان، رتینول، نیاسینامید، ویتامین C و پپتیدها هستند، در کلاژن سازی و جوانسازی پوست تأثیر به سزایی دارند.

در هر سنی از روغن بدن غافل نشوید

نکته کلیدی در حفظ جوانی پوست آبرسانی آن است و یکی از بهترین راه‌ها برای دستیابی به پوست مرطوب، استفاده از روغن بدن است. پوست‌هایی که به‌طور طبیعی خشک‌تر هستند می‌توانند در هر سنی از روغن بدن استفاده کنند. تمرکز خود را روی پوست خشک و خشن آرنج و زانوها بگذارید؛ خصوصاً با نزدیک شدن به ۴۰ و ۵۰ سالگی در این قسمت از پوست بدن، سفتی بیشتری احساس می‌شود

اگر هنوز یک برنامه مراقبت از پوست را شروع نکرده‌اید ممکن است فکر کنید که دیگر دیر شده اما حقیقت این است که برای شروع هرگز دیر نیست؛ اگرچه سن مراقبت از پوست از ۲۰ سالگی آغاز می‌شود. آیا شما یک روتین مراقبت از پوست را دنبال می‌کنید؟ رازهای مراقبتی خود را با ما در میان بگذارید.

در چه سنی از پوست دست مراقبت کنیم؟

کرم‌های مرطوب‌کننده فقط برای خوشبو کردن پوست دستتان بکار نمی‌روند و یکی از دلایل استفاده آنها محافظت از پوست لطیف دستان شماست. با افزایش سن معمولاً پوست دست نازک‌تر شده و در مقابل آفتاب آسیب‌پذیرتر هستند. نازک شدن و ایجاد لکه‌های قهوه در انگشتان و پشت دست باعث ایجاد پیری در آنها می‌گردد.

رنگ‌دانه‌ها و زگیل‌های پوستی یکی از موارد مهمی است که باید به آنها توجه داشت. شما باید از سن ۲۰ سالگی به فکر پوست دستتان باشید و با مربوط نگه‌داشتن آنها و استفاده از یک کرم مرطوب‌کننده مناسب که به‌عنوان لایه بردار عمل می‌کنند باعث جلوگیری از سفتی و ضخیم شدن آنها و بروز لکه‌های پوستی می‌گردند.

اگر شما از مراقبت‌های پوستی غافل شده‌اید و زمانی که لکه‌ها در پوستتان پدیدار شد، اصلاً نگران نباشید می‌توانید از کرم‌های جوان‌کننده استفاده کنید که از لکه‌ها و پیری پوست جلوگیری می‌کنند.

با این لایه‌بردارها که به‌صورت دومرحله‌ای کار می‌کنند می‌توانید برای ازبین‌بردن لکه‌های خشن در جهت آبرسانی و جوان‌سازی پوست اقدام کنید. حتی شما بعد از ۴۰ سالگی باید از مرطوب‌کننده‌های قوی‌تر با اسید هیالورونیک بهره ببرید.

کرم های آبرسان برای طراوت و شادابی پوست

یکی از راه های پیشگیری از کم آبی پوست استفاده از کرم ها و ماسک های مخصوص آبرسانی است. این کرم ها آبرسان قوی پوست هستند چون میتوانند 3 یا 4 برابر وزن خود آب  ذخیره کنند و پوست را در حد کفایت آبرسانی کنند. استفاده از ماسکهای آبرسانی پوست مخصوصا برای افرادی که در مناطق گرم و خشک هستند حداقل هفته ای یکبار لازم و ضروری است.

نکته ای که باید درباره ی ماسکها دقت داشت این است که از ماسک آبرسان استانداردی که توسط کارشناس معتبر تجویز میشود استفاده کنید چون شخصی که پوست چرب دارد نمیتواند هر نوع ماسکی را استفاده کند. در نتیجه کمبود رطوبت، پوست دچار پیری زودرس گردیده و حتی تداوم کم آبی در بدن شخص را دچار مشکلات قلبی وعروقی میکند.

بهترین سن و زمان استفاده از کرم های آبرسان را نمیتوان به صورت دقیق بیان کرد. چرا که بسته به محیط زندگی و شرایط در هر فردی ممکن است تغییری در این زمان به وجود بیاید. پزشکان و متخصصان با معاینه و در نظر گرفتن محیط و شرایط زندگی فرد و با توجه به اینکه مراقبت از پوست از زمانی که رشد جسمی بدن متوقف میشود باید شروع شود معتقدند که از حدود 20 سالگی باید از آبرسان های پوست استفاده شود.

به فرموده متخصص و کارشناس مراقبت از پوست تالگو فرانسه(خانم غیایی) باید در نظر داشته باشید که پوست در سن 35 سالگی تازگی و شادابی خود را دیگر از دست میدهد و پوست به مرحله ی پیری میرسد، بنابراین بهتر است که قبل از این موضوع مراقبتهای لازم را انجام داده تا پوستی با طراوت و جوان داشته باشیم. بنابراین مصرف کرم های آبرسان ضدآفتاب و ضدچروک و دورچشم باید از سن 20 سالگی متناسب با پوست و همچنین شرایط بدنی هر فرد شروع شود. نکته قابل توجه این است که در ابتدا شوینده و به عبارتی پاکسازی پوست در مرحله ی نخست قرار دارد که بسیار مهم و حساس به شمار میرود و پس از آن استفاده از محصولات مراقبت از پوست با اهمیت شمرده میشود.

با بالا رفتن سن پس از پاکسازی پوست استفاده از کرم های آبرسان، اکسیژن رسان و ضدآفتاب، تبدیل به استفاده از کرم های تخصصی همانند کرم های کلاژن، کرم های لیفتینگ و ضدپیری که برای جوان سازی مصرف میشوند، خواهند شد. وقتی اسم کلاژن به میان می آید اکثر افراد به یاد پوست می افتند. کلاژن پروتیینی است که در تمام بدن وجود دارد و در واقع ترکیب اصلی سازنده غضروف، عضلات، استخوانها، پوست و تاندونها محسوب میشود.

میتوان گفت که کلاژن چسب طبیعی است که چفت و بست بدن را حفظ میکند. خاصیت ارتجاعی پوست ناشی از این ترکیب است و به کمک همین پروتیین است که سلولهای پوست جایگزین شده و جوانیش حفظ میشود. بدن ما به طور طبیعی کلاژن تولید میکند اما با گذر عمر تولید این ترکیب کاهش پیدا میکند. علاوه بر این عوامل دیگری مانند مصرف زیاد قند، مصرف دخانیات و قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث تشدید کاهش آن میشود.

اگر خودمان اقدام به حفظ کلاژن و جایگزینی آن نکنیم علاوه بر پوستمان، ناخنها، دندانها، غضروفها و حتی روده ها نیز ضعیف و آسیب پذیر میشوند. جهت مشاهده محصولات بیشتر و تخصصی پوست می توانید به وب سایت رسمی شرکت تالگو مراجعه نمایید.

پاک سازی هفتگی در منزل یا آرایشگاه

پوست دائما در حال تجدید و بازسازی است و سلول‌های مرده‌ای بر روی آن به جا می‌ماند که تنها با کمک لایه‌بردارها و اسکراب‌های مخصوص برطرف می‌شود. برای این کار بهتر است همیشه یک ماده لایه‌بردار مناسب پوست خود در منزل داشته باشید و هفته‌ای یک الی دوبار از آن استفاده کنید. زمانی که قصد دارید از منزل خارج شوید، اصلا برای استفاده از اسکراب مناسب نیست زیرا پوست پس از لایه‌برداری بسیار حساس است و قرار گرفتن در معرض نور خورشید و هوای آلوده به آن آسیب بیشتری می‌زند.

بنابراین بهتر است روز تعطیل یا شب‌هنگام را برای این کار انتخاب کنید. اگر در آرایشگاه اقدام به لایه‌برداری و پاکسازی پوست می‌کنید نیز باید مراقبت‌هایی انجام دهید. حتما کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده پس از آن استفاده کنید. ضمنا بهتر است به سرعت به منزل بروید و مدت زیادی پس از لایه‌برداری بیرون نمانید.

مراحل پاکسازی صورت

قبل از هر عملیات پاکسازی صورت لازم است با یک متخصص فیشال صورت مشاوره کنید تا بهترین روش پاکسازی و به کار گیری مواد لازم را براساس نوع پوست و مشکلات پوستی شما ارائه دهند این مشاوره پوستی با یک متخصص به این دلیل است که میزان چربی که پوست هر فرد ایجاد میکند متفاوت است ولی به طور کلی مراحل پاکسازی به شرح زیر است:

پاکسازی صورت

در این مرحله به وسیله اسفنج یا پد مخصوص بهمراه یک پاک کننده ی قوی سعی بر پاکسازی پوست از آلودگی های ناشی از محیط و همچنین لوازم آرایشی که درون منافذ باز پوست شما جا خوش کرده اند میکنیم، سپس یه وسیله یک حوله صورت را خشک نموده و آماده ی مرحله بعدی برای پاکسازی پوست میشویم. در بعضی از موارد این کار پاکسازی برای بار دوم و به منظور  اطمینان بیشتر از پاک شدن تمام آلودگی ها انجام میشود و در نهایت به وسیله انداختن نور بر روی صورت و یا ذره بین از درست بودن مراحل پاکسازی مطمئن میشویم.

پاکسازی روزانه

بهداشت مناسب پوست و مراقبت‌های روزانه و شبانه از جمله اقدامات اساسی و اولیه برای سلامت و زیبایی آن است. برای این‌کار حتما باید دست کم روزی یک بار صورت خود را با شوینده و پاک کننده‌ی مناسب بشویید. هرگز شب را با مواد آرایشی بر روی پوست به صبح نرسانید.

شب، هنگام تجدید و بازسازی پوست است و وجود آلودگی‌ها و چربی‌ها این روند را با مشکل مواجه ساخته و پوست شما را بیمار می‌کند. اگر از منزل خارج نشده‌اید، بهترین زمان شست‌وشوی پوست پیش از خواب است اما اگر بیرون از منزل بوده‌اید، بهتر است پاکسازی پوست را به محض ورود به منزل انجام دهید تا آلاینده‌های بیرون دراولین فرصت از سطح پوست پاک شوند و به عمق آن نفوذ نکنند. می‌توانید برای پاک‌سازی در منزل، از مواد طبیعی موجود مثل لیمو، جوش شیرین، ماست، محلول سرکه‌ی سیب، انواع ماسک میوه و مانند آن نیز استفاده کنید تا ضمن پاکسازی پوستتان، آن را آب‌رسانی و ویتامین‌رسانی کنید.

بخار دادن به پوست صورت

اگر شما دارای پوست بسیار حساسی باشد قطعا متخصص فیشیال از این روش برای پاکسازی پوست شما استفاده نخواهد کرد.اما به طور کلی این روش باعث خارج کردن جوش های زیر پوستی و سر سیاه پوست شما خواهد شد.بعد از اتمام این دوره وارد مرحله بعدی از فیشیال خواهیم شد.

لایه برداری صورت

بسته به اینکه شما از چه مرکز زیبایی برای این کار استفاده میکنید ،متخصص پاکسازی شما باید بعد از اتمام دو مرحله قبل عملیات لایه برداری را با استفاده از اسکراب و کرم های مخصوص که شامل آنزیم ها و اسید های مخصوص این کار هستند به منظور لایه برداری پوست های مرده انجام دهند.

استخراج

در این مرحله از پاکسازی صورت به وسیله یک ابزار مخصوص یا در بعضی از موارد به وسیله دست جوش های سر سیاه و جوش های زیر پوستی را با فشار ملایم جوری که به پوست شما آسیبی وارد نشود خارج میکنیم. این مرحله مرحله نهایی برای خارج کردن پوست های مرده و چربی های موجود بر روی پوست شماست.

ماساژصورت

یکی از لذت بخش ترین مراحل ماساژ صورت میباشد زیرا در این مرحله تمام خستگی شما با ماساژی ملایم از پوست صورت شما خارج شده و در نهایت باعث افزایش گردش خون زیر پوست صورت شما خواهد شد در نتیجه شادابی و زیبایی خاصی را به صورت شما هدیه میدهد.

گذاشتن ماسک

 تمامی این مراحل پاکسازی در مدت ۶۰ دقیقه صورت میگیرد و در نهایت به وسیله یک کرم مرطوب کننده و کرم ضد آفتاب مراحل پاکسازی به پایان میرسد.بهترین و ایده آل ترین بازه ی زمانی برای تکرار عملیات پاکسازی ماهی یکبار میباشد اگرچه این یک نسخه واحد برای تمامی افراد نیست و بسته به پوست شما ممکن است متفاوت باشد.

توصیه ما این است اگر پوستی حساس دارید و یا از آکنه پوستی رنج میبرید عملیات پاکسازی پوست را به طور مداوم تکرار کنید تا نتیجه معجزه آسای آن را ببینید. پاکسازی پوست به این روش در واقع یک روش آسان و اولیه برای از بین بردن لک های پوستی است.اگر شما از مشکلات جدی و شدید پوستی رنج میبرید باید به این نکته اشاره کنیم که پاکسازی پوست اگرچه باعث بهتر شدن وضعیت پوست شما خواهد شد اما توانایی حل مشکلات شدید پوستی نظیر سوختگی ،چروک و جوش های شدید پوستی را نداشته و بهتر است با مراجعه به دکتر روش درمانی مناسب برای این قبیل مشکلات را دریافت کنید.

سوالات متداول

چه سنی برای استفاده از کرم دور چشم مناسب است؟

بسیار مهم است که قبل از شروع چین‌وچروک و افتادگی چشم، از کرم دور چشم استفاده کنید. بهترین سن برای شروع استفاده از کرم دور چشم ۲۰ سالگی است. اگر زمان شروع سن مراقبت از پوست را فراموش کرده و مرز ۳۰ سالگی را رد کرده‌اید بهتر است از یک کرم حاوی SPF برای محافظت از پوست چشم در برابر آفتاب استفاده کنید.

لایه‌برداری پوست را از چه سنی آغاز کنیم؟

چه پوستتان چرب است و چه خشک، لایه‌برداری منظم از سنین نوجوانی برای به حداقل رساندن منافذ پوستی و داشتن پوستی صاف ضروری است. مطالعات نشان داده است که تجمع ناهموار لایه‌های پوستی مرده ممکن است منجر به ایجاد رنگدانه­های کدر و حتی سرطان‌های پوستی در اواخر عمر شود.

از چه سنی باید ضد آفتاب بزنیم؟

برخی اقدامات حیاتی برای مراقبت از پوست وجود دارد که تقریباً باید از بدو تولد آغاز شود. در واقع می‌توان گفت که سن مراقبت از پوست از کودکی آغاز می‌شود! واقعیت این است که چون ۹۰ درصد دلیل پیر شدن پوست به اشعه ماوراءبنفش خوشید برمی‌­گردد بنابراین استفاده از یک ضد آفتاب مناسب از سنین پایین، یک تصمیم هوشمندانه است که به شما کمک می‌کند تا با افزایش سن نیز جوان به نظر برسید.

آیا پاکسازی پوست برای آقایان هم مناسب است؟

بله تعجب نکنید ،فیشیال یا همان پاکسازی پوست برای آقایان هم امکان پذیر است اما با این تفاوت که مواد مورد استفاده برای آقایون از فروملاسیون متفاوتی است و معمولا مشکلات پوستی ناشی از اصلاح صورت و حساسیت های پوستی را برطرف میکند.

منابع:

منبع: پاکسازی پوست از چه سنی مناسب است

منبع: برای هایفو کجا برم

منبع: عکس قبل و بعد تزریق چربی به واژن

منبع: علت لک صورت چیست

پیج اینستاگرامی پیشنهادی