بوتاکس هر چند وقت یکبار باید انجام شود

بوتاکس هر چند وقت یکبار باید انجام شود

بسیاری از افرادی که به کلینیک زیبایی پوست و موی ندای سلامت مراجعه می‌کنند، بعد از انجام بوتاکس این سوال را از متخصصین این مجموعه دارند که چند بار در سال می توان بوتاکس را انجام داد.

و همچنین بسیاری از کاربران سایت ندای سلامت هم در این مورد سوالاتی دارند که طول دوره زمانی که می توانند بوتاکس را انجام دهند به چه صورت می باشد.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا نظر متخصصین کلینیک زیبایی ندای سلامت را در مورد طول دوره زمان بوتاکس در مقاطع مختلف بررسی کنیم.

همان طور که می دانید افزایش سن، عوامل ژنتیکی و قرار گرفتن در محیط های نامناسب موجب بروز چین و چروک روی پوست می شود.

برای مطالعه :  انواع بوتاکس

یکی از روش های علمی و نوین که می تواند برای رفع چین و چروک های صورت موثر باشد، استفاده از ماده بوتاکس است.

البته بوتاکس صرفا جهت رفع چین و چروک و جوانسازی استفاده نمی شود، به عنوان مثال در بعضی موارد با استفاده از بوتاکس واژن خانم ها می توانند بسیاری از مشکلات مربوط به ناحیه تناسلی و تیرگی ناحیه تناسلی خود را برطرف نمایند.

که یکی از روش‌های پرطرفدار جوانسازی پوست استفاده از تزریق بوتاکس می باشد، امروزه در بسیاری از کلینیک های زیبایی انجام می شود، البته متاسفانه این روش در برخی از آرایشگاه‌های زنانه هم توسط افراد غیر متخصص انجام می‌شود و گاها مشکلاتی را نیز به وجود می آورد.

عوامل موثر بر طول دوره زمانی ماندگاری بوتاکس

عوامل متعددی هستند که می‌تواند بر طول دوره زمانی ماندگاری بوتاکس اثر گذار باشد، مثلا محل تزریق و مقدار آن ممکن است بر طول مدت اثر گذاری آن و اینکه چند بار می توان بوتاکس انجام داد تاثیر گذار باشد.

سایر عوامل مثل سن فرد، خاصیت ارتجاعی پوست فرد و عمق چروک نیز می تواند بر ماندگاری میزان اثر بوتاکس تاثیر گذار باشد.

همچنین مهمترین عاملی که می تواند بر طول دوره زمانی ماندگاری بوتاکس اضافه شد این است که شما از چه موادی برای این کار استفاده کنید و همچنین انجام بوتاکس حتما باید توسط یک متخصص حرفه ای و کاربلد انجام شود.

و همچنین انجام بوتاکس باید در یک کلینیک معتبر بر و تحت نظر پزشک متخصص انجام شود، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش‌های مختلف بوتاکس و تاثیرات آن پیشنهاد می کنیم که حتما این مقاله بهترین مارک بوتاکس را مطالعه نمایید.

بوتاکس حاوی موادی است که باعث می‌شود عصب ها نتوانند به عضلات صورت پیامی را ارسال کنند و به این وسیله از انقباض آنها جلوگیری می شود.

این ماده با یک سوزن ظریف و عضله زیر پوست تزریق می‌شود و سیگنالهای اعصاب به عضلات را مسدود می‌کند و منجر به تنبلی موقت آن عضله می شود، در نتیجه چین و چروک و خطوط ریز کمتر قابل مشاهده خواهند بود.

برای مطالعه » آشنایی با بوتاکس پیشانی

ارتباط انقباض های عضلانی و شدت نیاز به بوتاکس

همان طور که می دانید و در صورتی که به کلینیک تخصصی زیبایی مراجعه کرده باشید مطمئنا این مورد توسط پزشک متخصص به شما گفته شده است که بوتاکس اغلب برای خطوط افقی پیشانی و چین و چروک اطراف چشم، خطوط پنجه کلاغی، خط چندش، خطوط اخم بین دو ابرو، استفاده می شود.

البته بوتاکس در موارد دیگری هم کاربرد دارد به عنوان مثال بوتاکس زیر چشم، تزریق بوتاکس کف دست و همچنین بوتاکس زیر بغل هم انجام می شود.

در هر صورت باید توجه کرد که برای افراد مختلف با توجه به حالت های مختلف چهره فرد ممکن است انقباض‌های عضلانی و چین شروع کار زیاد یا کم باشد و همین موضوع نیز برای تعیین اینکه چند بار می توان بوتاکس انجام داد باید در نظر گرفته شود.

برای مطالعه » علت بروز سردرد بعد از انجام بوتاکس

هر چند وقت یکبار باید بوتاکس انجام دهیم

حالا میایم به سراغ سوال اصلی اکثر مراجعه کنندگان در مورد اینکه به صورت استاندارد چند بار در سال می توانند بوتاکس انجام دهند.

در پاسخ به این سوال باید گفت که اگر چه بوتاکس می‌تواند به طور موقت ارتباطات عصبی را مسدود کند اما اثرات آن دائمی نیست و بازگشت تدریجی عملکرد عضلات خطوط و چین و چروک های قدیمی دوباره ظاهر می شوند.

با این حال با درمان منظم و مستمر می توان چین و چروک ها را بیشتر پنهان کرد اما باید توجه کرد که به طور کلی در این موضوع چند بار می توان بوتاکس انجام داد محدودیت خاصی وجود ندارد فقط بهتر است که فواصل زمانی مناسب رعایت شود.

که در مورد این فواصل زمانی حتما باید پوست شما توسط پزشک متخصص معاینه شود و نظر نهایی در این مورد را باید پزشک متخصص ارائه دهد.

پیشنهاد ویژه » لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی

شما در سایت های مختلف مشاهده می کنید که هر کدام از آنها بازه‌های زمانی متعددی را ذکر کرده‌اند متاسفانه این مطلب درست نیست و در مورد سلامتی مردم باید حتما یک پزشک متخصص در مورد و موضوع اظهار نظر قطعی خود را اعلام کند.

به عنوان مثال شاید شرایط پوست شما به گونه‌ای باشد که اصلا نیاز به بوتاکس نداشته باشید و از راه‌های دیگری برای جوانسازی و رفع چین و چروک پوست شما بتوان استفاده کرد.

مثلا راه کار هایی مانند استفاده از دستگاه هایفوتراپی که یکی از روش های موثر برای زیباسازی پوست است، ممکن است برای جوانسازی پوست شما در نظر گرفته شود.

و یا در صورتی که پوست شما برای شادابی و یا طراوت بیشتر به ماساژ و بخور نیاز داشته باشد، می توان از روش های دیگری مانند فیشیال صورت هم استفاده کرد.

سایر روش های دیگری که می توان از آن ها برای زیبا سازی و جوانی پوست صورت استفاده کرد روش هایی مانند مزووایت تراپی که یکی دیگر از روش های جدید و علمی برای جوانسازی صورت محسوب می شود، و یا استفاده از روش میکرونیدلینگ برای جوانسازی پوست صورت، که همه این روش ها مورد تایید سازمان بهداشت جهانی یا همان WHO می باشد.

پس به همین دلیل است که حتما این موضوع را مورد توجه قرار دهید که با مراجعه به یک کلینیک تخصصی و دریافت مشاوره درست از پزشک متخصص بهترین راهکار ممکن در اختیار شما قرار داده شود.

برای مطالعه » بوتاکس زئومین

آیا مقدار ماده استفاده شده در هر بار  انجام بوتاکس می‌تواند در بازه زمانی تعداد دفعات بوتاکس اثر گذار باشد ؟

یکی از عواملی که در تعیین اینکه چند بار می توان بوتاکس انجام داد و یا به عبارت بهتر چند بار لازم است این کار انجام شود ار ماده استفاده شده در بوتاکس می‌باشد و نتایج درمان بوتاکس را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در واقع اگر مقدار کمتری ماده به ناحیه موردنظر تزریق شود نتایج ممکن است به صورت از بین برود و بنابراین لازم است که بوتاکس توسط یک پزشک متخصص و مجرب انجام شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مقدار ماده استفاده شده در هر بار بوتاکس پیشنهاد می کنیم که مقالات آموزشی بوتاکس مسپورت و بوتاکس دیسپورت را مطالعه نمایید.

برای مطالعه

همانطور که می دانید بوتاکس ماده بسیار سمی است و تزریق نابه‌جا ممکن است خطرات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

و سیستم عصبی بدن را مورد توجه قرار دارد ولی در زمان تزریق برای رفع چین و چروک ها از دوز بسیار ناچیز استفاده می‌شود که باعث فلج شدن ماهیچه‌های آن ناحیه می شود.

و در نهایت باعث می شود خطوط به وجود آمده در پوست رفع شود و حتی ممکن است از ورود به خطوط و چین و چروک در آینده نیز جلوگیری به عمل آید.

در صورتی که شما علاقه مند هستید که اطلاعات بیشتری در مورد این روش داشته باشید پیشنهاد می کنیم که حتما مقالات حوزه زیبایی پوست و موی ندای سلامت که در مورد بوتاکس نوشته شده است را مطالعه نمایید.

به عنوان مثال مطالعه مقاله نقاط تزریق بوتاکس بسیار می تواند اطلاعات شما را در این زمینه افزایش دهد.

همچنین باید شما به یاد داشته باشید که برای تزریق کردن ماده بوتاکس، این که این ماده به کدام بخش بدن تزریق شود، می تواند در مورد این که ما چند بار در سال می توانیم از بوتاکس استفاده نماییم تاثیر گذار باشد.

به عنوان مثال برای بوتاکس ابرو، که نزدیک به چشم است، و برای رفع چین و چروک های اطراف ابرو و چشم مورد استفاده قرار می گیرد، و این ناحیه از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است، بهتر است که این کار حداکثر سالی یک بار انجام شود.

و یا شابد پزشک تصمیم بگیرد که به دلیل خطرات احتمالی بوتاکس، برای رفع چین و چروک های اطراف چشم، ابرو و پیشانی از لیفت شقیقه استفاده نماید.

اما برای نقاطی که خطرات کمتری دارد، به عنوان مثال بوتاکس لب، که فقط با هدف زیبایی و حالت گرفتن لب ها از آن استفاده می کنند، می توان هر دو ماه یک بار به این ناحیه ماده بوتاکس را تزریق کرد.

یا مثلا بوتاکس گردن برای رفع خطوط دور گردن، می توان در بازه های زمانی کوتاه انجام شود.

برای مطالعه » راه های از بین بردن اثر بوتاکس

سخن پایانی

در نهایت امیدواریم که ارائه این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد در صورتی که هر گونه سوال در مورد اینکه چند بار در سال می توان بوتاکس را انجام داد.

و یا سوالات متداولی که در مورد بوتاکس دارید می توانید در انتهای همین صفحه و در بخش نظرات، نظرات و سوالات خود را وارد نمایید تا همکاران ما در مطب زیبایی ندای سلامت در سریعترین زمان ممکن به سوالات شما پاسخ دهند.

برای مطالعه » درمان میگرن با تزریق بوتاکس

همچنین سایر راه های ارتباطی موجود در سایت ندای سلامت هم در اختیار شما عزیزان است که شما بتوانید از طریق شبکه های اجتماعی نیز با متخصصین این مجموعه در ارتباط باشید.

همچنین فروشگاه تجهیزات پزشکی کلینیک تخصصی ندای سلامت ارائه دهنده انواع دستگاه های زیبایی پوست و مو می باشد که شما می توانید در منوی سایت ندای سلامت از بخش فروشگاه وارد این صفحه شوید و محصولات مختلف زیبایی پوست و مو را مشاهده نمایید.

منبع :

nedayesalamat.com/چند-بار-سال-میتوان-بوتاکس-انجام-داد/

پیج اینستاگرامی پیشنهادی