پلاستیک های گرما سخت چیست

پلاستیک های گرما سخت چیست

پلاستیک قطعا از پرکاربرد ترین ماده هایی است که در جهان امروزی مورد استفاده قرار می گیرد، اهمیت پلاستیک را موقعی درک می کنید که نگاهی به دور اطراف خود بندازید! به هرجای خانه و یا محل کار که نگاه کنید محصولات و مواد پلاستیکی مختلفی را مشاهده می کنید که زندگی شما را احاطه کرده اند، از ظروف و لیوان پلاستیکی در آشپزخانه گرفته تا مواد پلاستیکی موجود در تلفن همراه شما و….

اما آیا تا به حال به این فکر افتاده اید که این ماده دقیقا از چه چیزی تولید می شود و چه انواعی دارد ؟ در این مقاله به صورت کامل به هر چیزی که مربوط به حوزه پلاستیک است می پردازیم، با ما همراه باشید.

پیشنهاد ویژه » خرید انواع لوازم پلاستیکی از فروشگاه لوازم پلاستیک در تهران

تاریخچه پلاستیک

در سال 1862 بود که الكساندر پاركس در نمایشگاه بین المللی لندن اولین پلاستیك ساخته شده توسط بشر را معرفی كرد، این ماده به دو دلیل توسط مردم مورد قبول واقع شد، این دو دلیل اعم اند از : ضدآب بودن آن و تولید آن بدون استفاده از منابع طبیعی کمیاب !

البته با توجه به تکنولوژی پایینی که در سال 1862 در دست مردم بود، ویژگی های به ظاهر ابتدایی این ماده نیز برای مردم حیرت انگیز بود، مانند یک بار و چند بار مصرف کردن آن و هزینه کمی که برای خریدش نیاز بود.

برای مطالعه » پلاستیک چیست

کاربرد های پلاستیک

پلاستیک بدون شک در لیست برترین ماده های پرکاربرد در دنیای امروزی به حساب می آیند، پلاستیک و انواع آن در هر نوع صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند و به جرعت می توان گفت که کسب و کاری نیست که درش پلاستیک به کار نیاید!

از رایج ترین کاربرد های پلاستیک می توان به دسته بندی های گسترده زیر اشاره کرد :

  • منسوجات
  • درها و پنجره ها و اشیای ساختمانی
  • بسته بندی مواد غذایی
  • عایق الکتریکی و حرارتی
  • مبلمان
  • اتومبیل و قطعات خودرو
  • تجهیزات الکترونیک
  • لوازم و اتصالات منزل
  • لوله کشی
  • دکوراسیون خانه
  • از سوپرمارکت گرفته تا فروشگاه های زنجیره ای
  • طراحی و تولید لباس
  • همه جور تجهیزاتی

پیشنهاد ویژه » خرید لیوان تایلندی با قیمت مناسب

ضرر پلاستیک برای طبیعت

پلاستیک باوجود اینکه نقش بزرگی در تمام صنایع مطرح و غیر مطرح جهان دارد، ضرر های جبران ناپذیری را به محیط زیست وارد می کند که تا به امروز روشی برای حل این موضوع پیدا نشده است.

سالانه هزاران موجود زنده به دلیل رها کردن مواد پلاستیکی در طبیعت جان خود را از دست می دهند، نگاه به ظاهر ساده پلاستیک نندازید و گول آن را نخورید زیرا این ماده در حدود 100 تا 1000 سال زمان می خواهد تا در طبیعت بازیافت شود و این مدت بزمان برای بوجود آوردن انواع اقسام مشکلات و بیماری ها برای حیوانات کافی می باشد.

روزانه میلیون ها محصولی که درش پلاستیک به کار رفته تولید می شود و این رقم هر روز بیشتر و بیشتر می شود، بالا رفتن تعداد این محصولات تاثیر مستقیمی روی طبیعت دارد.

البته دانشمندان همواره در پی تولید ماده های پلاستیکی ای هستند که مدت زمان بازیافتتشان به یک درصد مواد اولیه الان کاهش می یابد اما برای این پیشرفت شاید سال های سال زمان لازم باشد.

انواع مختلف پلاستیک و پلیمر

پلاستیک ها بنابر کاربردی که دارند توسط مواد مختلفی تولید می شوند، در واقع هر یک از انواع پلاستیک مخصوص به یک کاری تولید می شود و مورد استفاده قرار میگیرد، در این بخش به معرفی انواع پلاستیک های موجود در سه بخش کلی خواهیم پرداخت :

پلیمر های عادی و معمولی

پلیمر هایی مانند پلی اتیلن، پی وی سی یا پلاستیک ABS ویژگی هایی شبیه به هم دارند و معمولا همگی در یک دسته بندی جای میگیرند، پلاستیک هایی که توسط این مواد اولیه تولید می شوند شامل موارد زیر می باشند :

  • پلی اتیلن
  • PVC
  • پلی پروپیلن
  • پلی استایرن
  • پلاستیک ABS

پیشنهاد ویژه » خرید لیوان اوشن با قیمت مناسب

پلیمر های مهندسی

پلیمر های مهندسی به آن دسته از پلیمر های ترموپلاستیک گفته می شود که توانایی تحمل گرما و حرارت بالایی دارند، این پلاستیک ها می توانند در دمای بین 100 تا 150 درجه سانتی گراد دوام بیاورند.

در برخی از صنایع مقاوم بودن پلاستیک در برابر حرارت واجب می باشد و به همین دلیل نمی توان از پلیمر های معمولی در آن استفاده کرد، از معروف ترین پلیمر های مهندسی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • الاستومر ها
  • پلی آمید ها
  • پلی استال
  • پلی کربنات

پلیمر های فوق مهندسی

پلیمر های فوق مهندسی برای تولید باید از مراحل بیشتری عبور کنند، تولید این پلیمر ها توسط هر شرکتی امکان پذیر نمی باشد و تنها از پس شرکت های بزرگ و حرفه ای بر می آید. از نمونه این پلیمر ها می توان به تلقون و یا پلیمر پلی اتراترکتون یا PEEK اشاره کرد.

پلاستیک از چه چیزی تولید می شود ؟

مواد اولیه برای تولید کردن پلاستیک در چندین دسته بندی مختلف قرار می گیرد، پلیمر ها یک نوع درشت از مولکول ها هستند که به شکل فشرده و زیاد تکرار شده اند، این پلیمر ها انواع مختلفی دارد و هر کدام از این انواع برای یک موضوع مورد استفاده قرار می گیرد.

در این بخش به پنج تا از مهم ترین مواد اولیه که به کمک آن می توان پلاستیک تولید کرد می پردازیم :

پلی اتیلن ها

پلی اتیلن ها به دو صورت سبک و سنگین مورد استفاده قرار می گیرد، در ساختار صورت سبک این پلی اتیلن ها، اتم های کربن به جای اتم های هیدروژن مانند یک زنجیر به هم متصل شده اند، در صورت سنگین پلی اتیلن ها به صورت شاخه می باشند و به همین دلیل پلاستیکی که از این ماده ساخته می شود استحکام و کشش بالاتری نسبت به سایر پلاستیک ها دارد.

پلی پروپلین ها

پرمصرف ترین محصولات پلاستیکی از پلیپروپلین ها تولید می شوند.

پلی استایرن ها

این پلیمر در دسته پلیمر های مصنوعی قرار دارند و در سه نوع معمولی، مقاوم و انبساطی تقسیم می شوند، پلی استایرن از مونومر استایرن تولید می شود.

پلاستیک های مهندسی

پلاستیک های مهندسی از پلیمر های مهندسی برای تولید استفاده می کنند و قابلیت توانایی حرارت های بالا را دارند، این نوع پلاستیک به صورت گسترده ای در جهان مورد استفاده قرار می گیرد.

پلی اتیلن ترفتالات

پلی اتیلن ترفتالات در صنعت چوب و نساجی کاربرد گسترده ای دارد و معمولا به نام پلی استر شناخته می شوند.

انواع پلی اتیلن ها در چه مصارفی مورد استفاده قرار می گیرند ؟

همانطور که اشاره کردیم پلی اتیلن ها کاربرد بسیار گسترده ای در زمینه تولید محصولات پلاستیکی دارند، در این بخش به محصولات مختلفی که می توان با استفاده از انواع پلی اتیلن ها ساخت خواهیم پرداخت.

پلی اتیلن سنگین EX3 :

در زمینه های سخت و دشوار مانند تولید لوله های فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد.

پلی اتیلن های سنگین EX5 :

در زمینه تولید لوله های پلی اتیلنی و تولید نایلون و نایلکس کاربرد فراوان دارند.

پلی اتیلن های سنگین 0035 و BL3 :

این دو برای تولید محصولات کاربردی در آشپزخانه مانند قوطی و بطری های ریکا و شامپو و دستمال مورد استفاده قرار می گیرند.

پلی اتیلن های تزریقی 5620 ، 52518 و HI500 :

برا یتولید جعبه های سنگین و بطری های مقاوم مورد استفاده قرار می گیرند.

پلی اتیلن های سنگین 7000F و 5110 :

در مصارفی همچون نایلون و نایلکس و مشنبا مورد استفاده قرار میگیرد.

پلی اتیلن PE100 :

لوله های آبرسانی و فاضلابی از این نوع پلی اتیلن استفاده می کنند.

پلی اتیلن سنگین 3840 :

این پلی اتیلن برای تولید تانکر های آب مورد استفاده قرار می گیرد.

پلی اتیلن سنگین 5030 :

این پلی اتیلن نیز در زمینه تولید درب بطری و انواع گسترده قطعات پلاستیکی کاربرد دارد.

برای مطالعه » بازسازی ویلا در تهران

دسته بندی های پرفروش محصولات پلاستیکی

کریمی پلاستیک به عنوان معتبر ترین فروشگاه پلاستیک در شهر تهران شناخته می شود، ما در فروشگاه کریمی تمامی محصولات پلاستیکی مرتبط با خانه و آشپزخانه شما را به فروش می رسانیم.

در این بخش به معرفی پرفروش ترین محصولات فروشگاه کریمی می پردازیم، توجه داشته باشید که این محصولات همگی از جنس پلاستیک می باشند.

توجه داشته باشید که محصولات زیر توسط سه برند بازن، هوم کت و کارن تولید می شوند.

ابزار های پلاستیکی آشپزخانه

ابزار های پلاستیکی آشپزخانه از مهم ترین و کاربردی ترین محصولاتی است که به درد هر خانواری می خورد، با سفارش محصولات پلاستیکی هم کیفیت را به خانه خود بیاروید و هم هزینه کمتری پرداخت کنید.

در لیست زیر چهار تا از پرفروش ترین محصولات پلاستیکی مرتبط با ابزار های آشپزخانه را مشاهده می کنید، در صورت بروز هر گونه سوال با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

آبکش ها و لگن ها

آبکش و لگن دو نوع از محصولات پرفروش پلاستیکی فروشگاه ما می باشند، این محصولات بدون شک روزانه در خانه شما کاربرد دارند و کار شما را ساده تر می کنند، لیست زیر بر اساس محبوب ترین محصول فیلتر شده است.

سبد ها

سبد ها علل خصوص در خانواده های ایرانی از اهمیت بالایی برخوردار هستند، یکی از پرفروش ترین محصولاتی که از جنس پلاستیک تولید می شود و در بازار ایران از محبوبیت بالایی برخوردار است سبد است.پرفروش ترین محصولات در دسته بندی سبد را می توانید در لیست زیر مشاهده کنید.

بانکه ها

بانکه ها ظرف هایی برای نگهداری مواد غذایی علل خصوص حبوبات می باشند، شما می توانید مواد غذایی و ادویه جات خود را در این بانکه ها نگهداری دارید.

محبوب ترین بانکه های فروشگاه کریمی پلاستیک به شرح زیر می باشند.

فروشگاه پلاستیک کریمی امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید، برای مطالعه مطالب این چنینی به دسته بندی مطالب خواندنی مراجعه کنید.

سخن پایانی

امیدواریم که از مطالعه این مقاله لذت کافی را برده باشید، در آخر هم در بخش زیر می توانید از طریق لینک های درج شده از سایر محصولات موجود در پلاستیک فروشی آنلاین دیدن فرمایید.

با مراجعه به هر صفحه می توانید مشخصات محصول مربوطه را رویت کنید، و جهت استعلام قیمت محصول مورد نظر خود با ما تماس بگیرید.

لیوان اوشن

لیوان تایلندی

قیمت ماگ

لیوان پلاستیکی

خرید انواع سبد در فروشگاه کریمی پلاستیک :

سبد پلاستیکی

سبد پیک نیک

سبد حصیری

سبد لباس ارزان

سبد مسافرتی

مشاهده برند های مختلف :

محصولات بازن

محصولات کارن پلاستیک

محصولات گودبین

محصولات وینتج

هوم کت

محصولات زیباسازان

مشاهده ظروف و اساس ضروری آشپزخانه :

سطل زباله

بانکه پلاستیکی

بانکه

سرویس مسافرتی

منبع :

karimiplastic.ir/پلاستیک-چیست/

پیج اینستاگرامی پیشنهادی