نمونه جواز تاسیس

نمونه جواز تاسیس

در صورتی که شما بخواهید به عنوان یک شخص حقیقی و یا یک مجموعه حقوقی کسب و کاری را برای خود راه اندازی نمایید نیاز به یک مجوز قانونی دارید که به این مجوز قانونی اصطلاحاً جواز تاسیس و یا جواز کسب گفته می شود.

در این مقاله آموزشی ما قصد داریم که در مورد نحوه اخذ جواز تاسیس و مزایای استفاده از جواز تاسیس را در جهات مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

پس اگر شما هم به عنوان یک فرد حقیقی یا یک شرکت حقوقی قصد گرفتن جواز کسب جواز تاسیس را دارید پیشنهاد می کنیم که در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا جزئیات مختلف نحوه دریافت جواز تاسیس را مورد بررسی قرار دهیم.

چگونه جواز تاسیس بگیریم
چگونه جواز تاسیس بگیریم

چگونه جواز تاسیس بگیریم

در ابتدا گفته شد که جواز تاسیس یک نوع مجوز است که افراد حقیقی و یا سازمان و شرکت های حقوقی جهت انجام یک فعالیت تولیدی یا اقتصادی ملزم به اخذ آن می باشند تا بتوانند فعالیت خود را به صورت قانونی در کشور ثبت نمایند.

برای اخذ جواز تاسیس و جواز کسب شما باید یکسری شرایط لازم را داشته باشید که این شرایط عبارتند از :

ابتدا شما باید تابعیت ایرانی و قانونی دولت جمهوری اسلامی ایران را داشته باشید.

رقص چیزی که در قانون ما مشخص شده است حداقل سن لازم برای اخذ جواز تاسیس ۱۸ سال می باشد.

آقایانی که قصد گرفتن جواز تاسیس و جواز کسب را دارند باید دارای کارت پایان خدمت و یا برگه معافیت باشند، معافیت می‌تواند شامل معافیت پزشکی و یا معافیت تحصیلی باشد.

بعد از داشتن این شرایط شما باید تصمیم بگیرید که به عنوان یک فرد حقیقی و یک شرکت یا سازمان حقوقی قصد گرفتن جواز تاسیس را دارید.

در صورتی که به عنوان یک فرد حقیقی قصد گرفتن جواز تاسیس را دارید نیازمند مدارک زیر هستید :

  • کپی صفحات شناسنامه و کارت ملی و همچنین کپی کارت پایان خدمت برای آقایان
  • آدرس و کدپستی و شماره های تماس محل سکونت شما
  • لیست کالاهای درخواستی جهت تولید
  • آدرس و کدپستی و شماره تماس های ثابت و همراه فرد مورد نظر

در صورتی که به عنوان یک شخصیت حقوقی مثلاً شما یک شرکت و یک کارخانه صنعتی هستید و قصد گرفتن جواز تاسیس را دارید مدارک زیر مورد نیاز می باشد :

  • لیست کالاهای درخواستی جهت تولید و لیست شهرکهای صنعتی
  • به همراه مدارک ذکر شده برای افراد حقیقی

وکالت تهران با همکاری بهترین و متخصص ترین وکلای ایران آماده ارائه خدمات قضایی و حقوقی به شما عزیزان می باشد. برای رزرو وقت با یکی از وکیل های موجود در لیست وکلای تهران تماس بگیرید.

نمونه جواز تاسیس
نمونه جواز تاسیس

نمونه جواز تاسیس

در بخش زیر شما می توانید نمونه جواز تاسیس را مشاهده نمایید و در صورتی که شما مراحل لازم جهت اخذ جواز تاسیس را طی کنید فرمی شبیه تصویر زیر به شما ارائه داده می شود.

نمونه جواز تاسیس
نمونه جواز تاسیس

مزایای جواز تاسیس

تا به اینجای کار شما با مفهوم جواز تاسیس و نحوه دریافت آن و مدارک لازم برای اخذ جواز تاسیس و یا جواز کسب آشنا شدید.

حالا نوبت به پاسخ به این سوال است که اخذ جواز تاسیس و جواز کسب چه مزیت هایی می تواند برای یک شخص حقیقی و یک شرکت حقوقی داشته باشد و اصلاً چرا ما باید این جواز تاسیس را اخذ نمایید.

داشتن جواز تاسیس برای شما می تواند مزایای مانند امکان بهره مندی از زمین‌های دولتی شهرک صنعتی و امکان ثبت برند و نام تجاری را داشته باشید.

شما می‌توانید با داشتن جواز تاسیس در کلیه نمایشگاههای داخلی و خارجی شرکت نمایید و محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنید.

در صورت داشتن جواز تاسیس شما می توانید از وام های دولتی با سود مشخص استفاده نمایید.

ضمن اینکه به یاد داشته باشید که زمانی که شما جواز تاسیس را اخذ می‌کنید این جواب به مدت یک سال اعتبار دارد و پس از اینکه تاریخ اعتبار آن به پایان رسید شما باید با ارائه مدارک مورد نیاز برای تمدید جواز تاسیس خود اقدام نمایید.

در صورتی که جواز تاسیس شما تاریخ آن گذشته باشد شما نمی توانید از هیچ یک از مزیت های ذکر شده در بخش قبلی برای جواز تاسیس خود استفاده نمایید.

اگر به دنبال وکیل خوب در تهران هستید، ما در دفتر وکالت تهران، بهترین خدمات مشاوره حقوقی تلفنی و آنلاین را به شما ارائه خواهیم کرد.

جواز تاسیس صنعت و معدن

برای اخذ جواز تاسیس شما باید به وب سایت وزارت صنعت معدن و تجارت به آدرس stsm.ir مراجعه نمایید و در این وبسایت برای اخذ جواز تاسیس حوزه کاری خود اقدام نمایید.

وب سایت اطلاعات مورد نیاز ای که از شما خواسته مانند نام و نام خانوادگی، کد ملی، آدرس محل سکونت، و اطلاعاتی در مورد حوزه کسب و کار شما را وارد نمایید و درخواست خود را ثبت کنید و هر کجا هم نیاز به مشاوره و راهنمایی داشتید می توانید از طریق راه های ارتباطی موجود در وبسایت وکالت تهران با همکاران ما ارتباط برقرار نمایید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

استعلام جواز تاسیس با کد ملی
استعلام جواز تاسیس با کد ملی

استعلام جواز تاسیس با کد ملی

شما با استفاده از کد ملی خود می‌توانید وضعیت جواز تاسیس خود را استعلام نمایید.

برای این منظور شما می توانید با مراجعه به وب سایت وزارت صنعت و معدن و تجارت که لینک آن در بخش قبلی درج شد از طریق کد ملی خود وضعیت جواز تاسیس حوزه کسب و کار خود را استعلام کنید.

در این زمینه هم می توانید از مشاوره همکاران ما در وبسایت وکالت تهران از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در این وبسایت استفاده نمایید.

برای دفاع از حقوق افراد در مواردی که مسائل مالی و دعاوی ملکی مطرح می شود حضور و کمک یک وکیل ملکی خوب می تواند بسیار کمک کننده باشد. اگر به دنبال وکیل ملکی خوب در تهران هستید برای دریافت مشاوره رایگان همین حالا با ما تماس بگیرید. 02188939832 و 09127654109

جواز تاسیس جهاد کشاورزی

جواز تاسیس جهاد کشاورزی جواز ای است که می‌تواند به افراد حقیقی و یا شرکت و یا سازمان های حقوقی این مجوز را بدهد که بتوانند در زمینه های مختلف کشاورزی چه به صورت داخلی و چه به صورت خارجی فعالیت داشته باشند.

جواز تاسیس جهاد کشاورزی را شما باید از وزارت جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران دریافت نمایید و اگر تمایل به سرمایه‌گذاری در حوزه های مختلف کشاورزی را دارید.

اخذ جواز تاسیس جهاد کشاورزی شما می توانید در زمینه های تولیدی بسته بندی و تمامی فعالیت های کشاورزی مانند دامپروری دامداری پرورش انواع دام و طیور و غیره فعالیت داشته باشید.

در واقع وزارت جهاد کشاورزی با ارائه دادن جواز تاسیس جهاد کشاورزی به افراد حقیقی و شخصیت های حقوقی این امکان را می‌دهند که در حوزه های مانند تولید محصولات آبزیان، بخش دامداری و دامپروری، عمل آوری و حفاظت از فساد میوه و  سبزیجات و روغن کشی از دانه های روغنی، ذرت خشک کنی، صنایع مرتبط با انواع میوه ها سبزیجات و صیفی جات و غیره فعالیت داشته باشید.

وکیل ثبتی تهران وکیلی است که با تمام قوانین و آیین نامه های ثبتی آشنایی کامل داشته باشد و همچنین بتواند با فن بیان رسا و شیوا، از موکل خود در دادگاه دفاع کند. 

هنگام انتخاب وکیل ثبتی مجرب، به سابقه و تجربه وکیل، توجه داشته باشید و پرونده های قبلی وی را بررسی کنید. 

جواز تاسیس برای ثبت برند
جواز تاسیس برای ثبت برند

جواز تاسیس برای ثبت برند

و همانطور که گفته شد در صورتی که شما قصد دارید که برند مجموعه خود را به صورت قانونی ثبت نمایید حتما نیاز به یک جواز تاسیس و جواز کسب برای حوزه کسب و کار خود دارید که در بخش های قبلی در مورد نحوه اخذ جواز تاسیس توضیح داده شد.

از مزیت های بسیار مهم دریافت جواز تاسیس مسئله ثبت برند مجموعه شما است.

که برای اینکه شما بتوانید برند خود را به صورت قانونی ثبت نمایید باید به سامانه ثبت برند مراجعه کنید.

سامانه ثبت برند

برای ثبت برند خود به صورت قانونی شما می توانید به سامانه iripo.ssaa.ir مراجعه نمایید و در این سامانه به صورت قانونی برند خود را ثبت نمایید.دادن مالیات جواز تاسیس به چه صورت است؟

طبق قانون صدور جواز تأسیس مشمول پرداخت حق تمبرمی باشد. اما در نظر داشته باشید که این مالیات فقط در این زمان تعلق گرفته و در ادامه دیگر مالیاتی به این جواز تعلق نمی گیرد .استعلام جواز تاسیس به چه صورت است؟

با مراجعه به وب سایت رسمی صنعت، معدن و تجارت می توانید بارکد روی جواز تاسیس خود را وارد کرده و استعلام صحت و سلامت جواز خود را بررسی کنید.

منبع

پیج اینستاگرامی پیشنهادی