میزان باد لاستیک 206

یکی از موثرترین عواملی که روی سطح رانندگی تاثیر مستقیم دارد، سلامت تایر هاست. هر کسی که مدت زیادی با ماشین ها و رانندگی سر و کار داشته باشد از اهمیت این امر آگاه است و می‌داند تا چه حدی سلامت لاستیک خودرو می‌تواند روی کیفیت رانندگی تاثیر گذار باشد.

برای کسب اطلاعات کامل و جامع درمورد میزان باد استاندارد لاستیک پراید صبا در تابستان و در زمستان به صفحه فشار باد لاستیک پراید مراجعه کنید.

فاکتورهای متعددی، تایر خودرو را تبدیل به یک لاستیک مناسب می‌کند. عواملی مانند سایز رینگ و لاستیک از جمله پهنا و فاق و قطر آن روی شیوه رانندگی شما تاثیرگذار خواهند بود. اما یکی از عوامل بسیار مهم که می‌خواهیم در این مقاله به آن بپرازیم، میزان باد لاستیک است که این امر شامل حال میزان باد لاستیک پراید و دیگر خودروها نیز می شود.

خودروی پراید پر استفاده ترین خودروی ایرانی حال حاضر کشور است و علت این فروش بالا، قیمت پایین و صرفه اقتصادی خرید آن است. کی از روش ها برای جلوگیری از خراب شدن لاستیک های پراید، بررسی فشار باد لاستیک پراید می باشد.

میزان زیاد استفاده از این خودرو موجب شده است که بسیاری از رانندگان دغدغه پیدا کردن تایر مناسب را داشته باشند. اگر در انتخاب میزان باد لاستیک پراید صبا شک دارید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا علاوه بر مقدار باد لاستیک پراید، با نحوه تنظیم باد لاستیک پراید آشنا شوید.

یکی از روش هایی که شما را از رنگ کاری مجدد و بتونه کاری خودرو بی نیاز می کند، صافکاری به روش pdr می باشد که با مراجعه به صفحه صافکاری پی دی ار می توانید در این باره اطلاعات بیشتری کسب کنید.

تنظیم باد مناسب لاستیک 175 چه مزایایی دارد ؟

اگر می‌خواهید لاستیک شما عمر بیشتری داشته باشد و سواری راحت تری داشته باشید بهتر است هر سی روز یک بار باد آن را تنظیم نمایید. باد لاستیک باید در موقعیتی چک شود که خودرو به مدت سه ساعت حرکت نکرده باشد. البته در شرایطی که درجه حرارت ۱۰ درجه یا بیشتر تغییر می‌کند نیز باید نگاهی به فشار باد خودرو انداخته و آن را مجددا تنظیم نمایید.

روی جداره لاستیک ها، عددی به عنوان حداکثر فشار باد ذکر شده است که در واقع بیشترین حد تحمل لاستیک را نشان می دهد که می‌تواند دوام بیاورد. اما آیا مناسب ترین فشار باد برای لاستیک نیز همان عدد است؟

اول این که تنظیم باد خودرو به صورت دوره ای است و بسته به فصلی که در آن هستیم تغییر خواهد کرد. همچنین بسته به سلیقه رانندگان می‌تواند فشار لاستیک های عقب و جلو متفاوت باشد. به طور کلی می‌توان گفت که فشار باد لاستیک در هوای سرد باید بیشتر از هوای گرم باشد.

در صورتی که خودرو شما به خدمات صافکاری و نقاشی نیاز دارد می توانید با مراجعه به صفحه صافکاری در محل این خدمات را در محل دریافت کنید.

اگر بخواهیم عددی دقیق برای میزان فشار باد مناسب برای لاستیک ۱۷۵ خودروی پراید بیان کنیم، باید دقت داشته باشیم که خودرو از نوع دوگانه سوز است یا تک گانه. در صورتی که خودرو دوگانه سوز باشد، با توجه به وزن بیشتری که متوجه قسمت عقبی خودرو می‌شود، بهتر است فشار باد لاستیک های عقب را ۳۵ و فشار باد لاستیک های جلویی را ۳۲ در نظر بگیریم.

تاثیر فشار باد تایر در عملکرد خودرو

حفظ مقدار صحیح فشار باد تایر باعث عملکرد بهینه تایر و کاهش مصرف سوخت می‌شود. فشار صحیح باد تایر باعث می‌شود رانندگان راحتی سواری، دوام و عملکرد تایری را که هماهنگ با نیازهای خودروی آنها طراحی شده است، تجربه کنند. مزیت دیگر تنظیم صحیح باد تایر این است که هنگام حرکت و به‌خصوص عبور از پیچ‌ها انعطاف‌پذیری سطح آج و دیواره تایر همان‌طور که طراحی شده است باقی می‌ماند و از انعطاف و خمش بیش‌ازحد دیواره تایر و انعطاف بین سطح آج و بافت زیر آج جلوگیری می‌شود.
علاوه ‌بر این حرارت تایر بیش‌ازحد بالا نمی‌رود و اصطکاک جنبشی تایر در حد مناسب خواهد بود. فشار صحیح باد تایر باعث استحکام ساختار تایر شده و واکنش، چسبندگی و هندلینگ خودرو را بهبود می‌دهد.

صافکاری توسط دستگاه مکش یکی از مدرن ترین شیوه های صافکاری می باشد که در مجموعه اتوصافکار این خدمات در کوتاه ترین زمان و با مناسب ترین هزینه انجام می شود. برای دریافت این خدمات به صفحه صافکاری با مکش مراجعه کنید.

تشخیص فشار باد تایر از طریق دیدن دشوار است. فشار باد تایر باید با دستگاه سنجش باد مرغوب سنجیده شود زیرا با بازدید ظاهری نمی‌توان فشار باد تایر را دقیقا ارزیابی کرد. یک تایر کم‌باد نمی‌تواند شکل و ساختار خود را حفظ کند و هنگامی‌که در تماس با سطح جاده قرار می‌گیرد از شکل دایره خارج شده و صاف‌تر می‌شود.
اگر فشار باد تایرهای یک خودرو فقط به اندازه ۶ پاوند بر اینچ مربع کم باشد ممکن است منجر به پنچری یا ترکیدگی تایرها شود. علاوه‌براین عمر آج تایر تا ۲۵ درصد کاهش می‌یابد.

کمبود فشار باد باعث می‌شود تایر هنگام چرخش بیشتر خم شود که باعث افزایش حرارت درون تایر و افزایش اصطکاک جنبشی می‌شود و تا ۵ درصد مصرف سوخت را افزایش می‌دهد. در این حالت افت قابل‌توجه دقت فرمان و تعادل خودرو هنگام پیچیدن را تجربه می‌کنید.

با اینکه کمبود فشار به اندازه ۶ پاوند بر اینچ مربع به نظر خیلی زیاد نیست ولی توجه داشته باشید که این مقدار معمولا حدود ۲۰ درصد از کل فشار باد توصیه‌شده برای تایر است.

در این حالت خودرو کمی «تنبل» شده و شتاب‌گیری آن کندتر صورت می‌گیرد. معمولا اگر لاستیک کم‌باد باشد، ضربه‌های جاده کمتر به بدنه خودرو منتقل شده و سواری کمی نرم‌تر می‌شود. به همین علت راننده‌های باتجربه آفرودی در جاده‌های خاکی طولانی کمی باد لاستیک‌ها را کمتر می‌کنند. اما این کار در خودروهای عادی سواری که فاق (دیوار جانبی) لاستیک کوتاهی دارند، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. تایری که فشار باد اضافی داشته باشد سفت و غیرقابل‌انعطاف می‌شود و سطح تماس آن با آسفالت کاهش می‌یابد.

اگر فشار باد تایرهای یک خودرو به اندازه ۶ پاوند بر اینچ مربع زیاد باشند هنگام عبور از دست‌اندازها و اشیای ریز در سطح جاده راحت‌تر آسیب می‌بینند. تایرهایی که فشار باد بالاتر از حالت عادی دارند نمی‌توانند ناهمواری‌ها را به‌خوبی جذب کنند و سواری خشک و خشنی را ایجاد می‌کنند.

با این ‌حال اگر فشار باد تایر تا حد معینی بالاتر از حالت عادی باشد معمولا باعث بهبود واکنش فرمان و تعادل خودرو هنگام پیچیدن می‌شود. به همین دلیل است که شرکت‌کنندگانی که با تایرهای خیابانی در رقابت‌های Autocross و مسابقات دیگر شرکت می‌کنند فشار باد تایرهای خود را بالاتر از حالت عادی تنظیم می کنند.

میزان باد لاستیک 206

برای خودرو پژو 206 که دارای سایزی جمع و جور است، باد لاستیک بر روی 2.3 بار در اتوبان و شهر تنظیم می‌شود. این مقدار فشار برای چرخ‌های جلو و عقب مساوی است. 2.3 بار معادل 34 psi است. البته در هوای گرم میزان فشار هوا باید کمتر شود تا خودرو بتواند تعادل خود را حفظ کند.

اگر باد خودرو زیاد یا کم باشد، در رانندگی دچار مشکل خواهید شد. به خصوص خودروهایی که دارای ابعاد کوچک هستند و نسبت طول به عرض آن‌ها کمتر است بیشتر به مشکلات در کنترل دچار می‌شوند.

میزان باد لاستیک نیسان وانت

نیسان وانت از خودروهایی است که به علت کاربردی که در حمل بار دارد باید فشار باد لاستیک در آن بالا باشد. به خصوص در چرخ‌های عقب که فشار بیشتری بر روی آن‌ها تحمیل می‌شود. برای چرخ‌های جلوی این خودرو میزان فشار متوسط 2.4 بار و برای چرخ‌های عقب 3 بار در نظر گرفته می‌شود.

میزان باد لاستیک سراتو

سراتو سایپا وزن تقریبا بالایی نسبت به خودروهای ایرانی مانند سمند، پژو و پراید دارد و همین عامل سبب می‌شود تا فشار بار لازم برای لاستیک‌های آن کمی افزایش یابد. این خودرو معمولا با فشار 35 psi تنظیم می‌شود و لاستیک‌های عقب آن با فشاری حدود 2 psi بیشتر تنظیم می‌شوند.

میزان باد لاستیک پراید در تابستان

میزان باد تایر پرایدصبا، یا میزان فشار لاستیک، در موارد مختلف مثل لاستیک های عقب و جلو یا برای رانندگی در سطح شهر و یا اتوبان ها و جاده های طولانی می‌تواند متفاوت باشد.

همچنین میزان فشار با توجه به فصل نیز متفاوت است.

اندازه باد لاستیک پراید صبا، همان طور که گفته شد، در شرایط مختلف می تواند متفاوت باشد. بهتر است فشار باد لاستیک پراید صبا در زمستان، یک درجه بیش تر از میزان باد لاستیک پراید در تابستان باشد.

میزان باد لاستیک ماشین سنگین

با توجه به این که ماشین‌های سنگین بار اضافه بیشتری را بر روی لاستیک‌های خود تحمل می‌کنند، بدون شک فشار لاستیک نیز باید افزایش یابد. از این رو در این خودروها فشار دائم و توسط راننده بررسی می‌شود و ممکن است هفته‌ای یک بار نیاز به تنظیم داشته باشد.

بسته به میزان بار مجاز در این ماشین‌ها فشار باد نیز در آن‌ها تغییر می‌کند. ولی در حالت عادی نیز بیشتر از خودروهای سواری است. معمولا در کمترین حالت 40 psi فشار لازم است.

در این خودروها بار بر روی تعداد چرخ‌های بیشتری تحمیل می‌شود تا بتواند در فشاری استاندارد کار کند. به علت این که فشار بر روی لاستیک‌های این نوع ماشین‌ها زیاد است، خود به دستگاهی برای تنظیم فشار باد لاستیک مجهز می‌شوند تا در صورت نیاز راننده خود اقدام به تنظیم فشار باد لاستیک کند.

پیج اینستاگرامی پیشنهادی