موتور درب اتوماتیک ریلی

موتور درب اتوماتیک ریلی

موتور درب اتوماتیک یک دستگاه الکترومکانیکی است که برای باز و بسته کردن درب های مختلف استفاده می شود. این موتورها معمولاً با استفاده از سیستم های سنسوری و کنترلی که به آنها متصل هستند، کار می کنند.

این موتورها می توانند برای درب های خانه، ادارات، فروشگاه ها، پارکینگ ها و سایر مکان های عمومی استفاده شوند. این دستگاه ها به دلیل سهولت و راحتی استفاده، امنیت بیشتر و صرفه جویی در زمان و انرژی، بسیار محبوب هستند.

در این مقاله قصد داریم شما را با انواع موتور های درب اتوماتیک آشنا کرده و به بررسی بهترین موتور درب اتوماتیک بپردازیم. پیشنهاد میشود برای خرید موتور درب اتوماتیک و دریافت فایل آموزش تنظیم درب اتوماتیک با یکی از شماره تلفن های ما در فروشگاه همتا تماس بگیرید تا کارشناسان و متخصصین مربوطه اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند 2552119-0912 – 02155449212.  

موتور درب اتوماتیک

موتورهای درب اتوماتیک با استفاده از قدرت الکتریکی، درب را باز و بسته می‌کنند. این موتورها معمولاً با استفاده از یک سیستم دنده و پیچ و مهره، قدرت را به درب منتقل می‌کنند. همچنین، برخی موتورهای درب اتوماتیک دارای سیستم های کنترلی هستند که به کاربر اجازه می‌دهند تا درب را به صورت دستی یا از راه دور با استفاده از یک کنترل از راه دور باز و بسته کنند. در بعضی از موتورهای درب اتوماتیک، سیستم های حسگر نیز وجود دارد که به درب اجازه می‌دهند تا به صورت خودکار باز و بسته شود.

موتور درب اتوماتیک برای باز و بسته کردن درب‌های اتوماتیک استفاده می‌شود. این موتورها در درب‌های خودروها، درب‌های ورودی ساختمان‌ها، درب‌های گاراژ و… استفاده می‌شوند.

 این موتورها با استفاده از سیستم‌های الکترونیکی و مکانیکی، درب‌ها را به صورت خودکار باز و بسته می‌کنند و به کاربران این امکان را می‌دهند تا بدون نیاز به دستی کردن درب، به راحتی و با سرعت بیشتری وارد یا خارج شوند. همچنین، این موتورها به دلیل قابلیت کنترل دقیق و سرعت بالا، در محیط‌هایی که نیاز به امنیت بالا دارند، مانند بانک‌ها، ادارات دولتی و… نیز استفاده می‌شوند.

لازم به ذکر است تعمیر درب اتوماتیک و موتور های درب اتوماتیک نیازمند داشتن دانش و تخصص کافی در رابطه با تمامی قطعات سازنده درب های اتوماتیک می باشد.

موتور درب اتوماتیک شیشه ای

یکی از اجزای اصلی درب اتوماتیک شیشه‌ای موتور آن است. موتور درب اتوماتیک شیشه‌ای باعث حرکت هنگرها و درنهایت حرکت درب شیشه‌ای اتوماتیک می‌شود و به این شکل درب باز و بسته می‌شود. موتور در اتوماتیک به وسیله نیروی برق کار می‌کند. درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای به دو روش باز می‌شود یا به صورت اتوماتیک هنگامی که فرد یا شی در مقابل در قرار می‌گیرد به طور خودکار از طریق چشمی یا سنسور تشخیص می‌دهد و در باز می‌شود یا به وسیله یک کنترل توسط شخصی درب باز و بسته می‌شود.

مزایای درب اتوماتیک شیشه ای چیست؟

در  اتوماتیک شیشه‌ای دارای مزایای زیادی است ک در زیر به برخی از این مزیت‌ها اشاره می‌کنیم:

یکی از اصلی‌ترین مزایایی که درب اتوماتیک شیشه ای دارد رعایت بهداشت و کاهش انتقال بیماری‌های ویروسی و میکروبی است. همان طور که می‌دانید بسیاری از بیماری‌ها از طریق آلودگی دست‌ها وارد بدن می‌شود اما استفاده از درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای به دلیل این که بدون دخالت دست انسان باز و بسته می‌شود تاثیر بسیار زیادی در کاهش انتقال بیماری دارد. یکی دیگر از مزایای این درب‌ها جلوگیری از هدر رفت انرژی است. با استفاده از این درب‌ها در انرژی گرمایشی و سرمایشی ساختمان صرفه جویی می‌شود و سبب کاهش هزینه‌های ساختمان می‌شود.

از دیگر مزایای این درب‌ها کاهش ورود گرد و غبار به داخل ساختمان است چرا که این نوع از درب‌ها تنها زمانی باز می‌شوند که فرد یا افرادی در مقابل آن قرار بگیرند. آسان بودن تردد از دیگر ویژگی‌های مثبت این درب‌ها است به خصوص در مکان‌های شلوغ باعث کاهش ترافیک انسانی می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های مثبت درهای اتوماتیک شیشه‌ای می‌توان به کاهش آلودگی صوتی اشاره کرد. امنیتاز دیگر مزایای این نوع درب‌ها است زیرا این درب‌ها به قفل الکترومکانیکی مجهز هستند که همین عامل باعث می‌شود امنیت افزایش یابد علاوه بر این این درها از طریق یک کد امنیتی رفت و آمد افراد را از راه دور کنترل می‌کند.

انواع موتور های درب اتوماتیک

قبل از بررسی انواع موتور های درب اتوماتیک شیشه ای بهتر است ابتدا در ابطه با ویژگی های یک موتور درب اتوماتیک خوب صحبت کنیم.

قدرت: موتورهای درب اتوماتیک باید قدرت کافی برای حرکت درب را داشته باشند.

 سرعت: موتورهای درب اتوماتیک باید با سرعت مناسب حرکت کنند تا درب را به طور صحیح باز و بسته کنند. صدا: موتورهای درب اتوماتیک باید صدای کمی داشته باشند تا از تزریق صدای زیاد به محیط جلوگیری شود.

مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی: موتورهای درب اتوماتیک باید مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی مختلف باشند. ایمنی: موتورهای درب اتوماتیک باید دارای سیستم های ایمنی مانند سنسورهای حرکت و توقف ناگهانی باشند.

قابلیت کنترل: موتورهای درب اتوماتیک باید قابلیت کنترل از راه دور را داشته باشند تا کاربران بتوانند درب را به راحتی باز و بسته کنند.

 قابلیت نصب: موتورهای درب اتوماتیک باید قابلیت نصب آسان را داشته باشند تا کاربران بتوانند آنها را به راحتی نصب کنند. برای دریافت خدمات نصب درب اتوماتیک با ما تماس بگیرید.

انواع موتور های درب اتوماتیک موجود در بازار ایران عبارت اند از:

موتورهای درب اتوماتیک به چندین مدل تقسیم می‌شوند، از جمله:

  1. موتورهای برقی AC
  2. موتورهای برقی DC
  3. موتورهای هیدرولیک
  4. موتورهای پنوماتیک
  5. موتورهای مغناطیسی
  6. موتورهای خطی
  7. موتورهای گیربکس دار
  8. موتورهای بدون گیربکس
  9. 9-      – موتورهای سه فاز
  10. موتورهای تک فاز
  11. موتور درب اتوماتیک با قابلیت تنظیم سرعت
  12. موتور درب اتوماتیک با قابلیت تنظیم حرکت
  13. موتور درب اتوماتیک با قابلیت تنظیم قدرت
  14. موتور درب اتوماتیک با قابلیت تنظیم زاویه
  15. موتور درب اتوماتیک با قابلیت تنظیم فشار
  16. موتورهای درب اتوماتیک با قابلیت تنظیم دما
  17. موتورهای درب اتوماتیک با قابلیت تنظیم ولتاژ
  18. موتورهای درب اتوماتیک با قابلیت تنظیم جریان

و….

موتور درب اتوماتیک شیشه‌ای

این نوع درب‌ها از طریق یک چشمی یک دستور به کنترل باکس ارسال می‌کند و بعد از آن مدار فرمان این دستور را آنالیز می‌کند و سپس موتور، فرمان باز شدن در را ارسال می‌کند. موتور نیز با چرخش گیریبکس خود لت‌ها را به طرفین حرکت می‌دهد و بدین ترتیب درب باز می‌شود از معروف‌ترین برندهای موتور درب اتوماتیک شیشه‌ای می‌توان به موتور دانکر اشاره کرد.

موتور درب اتوماتیک ریلی

درهای صنعتی درهایی با وزن زیادی حدود ۱۰۰۰ کیلوگرم هستند این درب‌ها درون یک ریل به شکل کشویی به سمت چپ یا راست باز می‌شوند از آن جا که وزن این درب‌ها زیاد است از موتورهای قدرتمند و مخصوصی برای باز و بسته شدن در استفاده می‌شود. موتورهای came و nice از معروف‌ترین برندهای موتورهای درب اتوماتیک ریلی هستند.

موتور درب اتوماتیک پارکینگی

موتور درهای اتوماتیک پارکینگی بسته به نوع در متفاوت است اما یکی از معروف‌ترین و رایج‌ترین نوع درب اتوماتیک پارکینگی درهای کرکره‌ای می‌باشد که معمولا از دو نوع موتور توبلار و موتور ساید استفاده می‌شود.

پیشنهاد بررسی : قیمت موتور کرکره برقی

موتور تیوبلار کرکره برقی

این مدل از موتور کرکره برقی به شکل لوله و استوانه‌ای‌شکل است. با توجه به تنوع محیط و ابعاد و اندازه‌های گوناگون، این موتورها نیز در ابعاد، اندازه و قدرت‌های متفاوت تولید می‌شود. موتورهای تیوبلار به لحاظ اینکه از نظر قدرت و عملکرد محدودیت دارند، برای اماکن کم تردد مثل پارکینگ‌های شخصی و درب مغازه و فروشگاه‌ها مناسب هستند. از بین بهترین برند موتور تیوبلار کرکره برقی می‌توان به برندهای اسمارت، توربو، کوییکو، آی سی ام، SDC، بارزانته و هافمن اشاره کرد.

همواره برای انتخاب بهترین موتور کرکره برقی باید درباره مشخصات فنی و نحوه عملکرد آن اطلاعاتی در دست داشته باشید. در این صورت می‌توانید با انتخاب موتور مناسب از آسایش و رفاه بیشتری بهره‌مند شوید.

پیشنهاد مطالعه: خواندن مقاله قیمت موتور توبولار کرکره برقی

انواع بهترین برندهای موتورهای توبلار

موتور تیوبلار SDC

موتور های تیوبلار SDC کیفیت ساخت خوب و کارکرد آرام و کم صدایی دارند. این موتور های کرکره برقی با گشتاور 30 NM تا 140 NM ارائه می گردند.

موتور تیوبلار بارزانته

موتورهای بارزانته یکی از باکیفیت ترین موتورهای موجود در بازار کشورمان به حساب می آیند. موتورهای تیوبلار بارزانتهجهت کرکره برقی های سایز کوچک خانگی و فروشگاهی تا گشتاور 140 NM و جهت کرکره برقی های بزرگ و صنعتی تا گشتاور 320 NM ارائه می گردند.

موتور تیوبلار تسلا

موتور کرکره برقی تیوبلار تسلا در دو گشتاور 100NM و 140NM در بازار عرضه شده است. موتور توبلار تسلا 100 جهت تصب برروی پنجره ودرب های رول شونده در ابعاد کوچک مورد استفاده قرار می‌گردد.این سری محصول که با ولتاژ ۲۳۰ معرفی می گردد با وات مصرفی 200 در رده محصولات کم مصرف دسته بندی میشوند ، سیستم موتوری در این سری موتور های لوله ای بطور متوسط نیروی ثابتی 140 نیوتن را خواهد بود .

ضریب استاندارد حرارتی این تجهیزات ۴۰+ تا ۱۰- درجه سانتیگراد می باشد.موتور کرکره توبولار تسلا 100 نیوتن مناسب برای درب تا 10 متر مربع کاملا بی صدا دارای یکسال ضمانت سرعت بالا ۱۲rpm  مناسب برای پنجره و درب های تا وزن 100 کیلوگرم  موتور کرکره مناسب است داشتن  سیستم خلاص کن دستی در مواقع قطع برق از ویزگیهای موتورکرکره می باشد.

موتور توبلار تسلا 140 جهت کرکره های برقی به ویژه کرکره های روی پنجره ودرب های رولشونده در ابعاد کوچک مورد استفاده قرار می‌گردد.این سری محصول که با ولتاژ ۲۳۰ معرفی می گردد با وات مصرفی۲۰۰ در رده محصولات کم مصرف دسته بندی میشوند ، سیستم موتوری در این سری موتور های لوله ای بطور متوسط نیروی ثابتی ۱۴۰ نیوتن را خواهد بود . ضریب استاندارد حرارتی این تجهیزات ۴۰+ تا ۱۰- درجه سانتیگراد می باشد.موتور کرکره توبولار تسلا 140 نیوتن مناسب برای درب تا 14 متر مربع کاملا بیصدا دارای یکسال ضمانت سرعت بالا 8rpm  مناسب برای پنجره و درب های تا وزن 140 کیلوگرم  موتور کرکره مناسب است داشتن  سیستم خلاص کن دستی در مواقع قطع برق از ویزگیهای موتورکرکره می باشد.

موتور تیوبلار اتومات

موتور کرکره برقی توبولار مدل اتومات، تولید شده در کشور چین و تحت لیسانس استرالیا (لیبل استرلیا) با 2 گارانتی معتبر و از بهترین برندهای شناخته شده در رده موتور توبولار می باشد. موتور اتومات در توان های 30 NM, 50NM, 60NM, 80NM, 100NM, 120NM, 140NM, 160NM,   230NM,  300NM, قابل ارائه می باشد.

موتور اتومات خصوصیات منحصر به فردی نسبت به تمام موتورهای توبولار دارد که به چند مورد آن اشاره می شود: طول بلندتر موتور که نسبت به تمام موتورهایی که تا به حال تولید شده 20 سانتی متر بلند تر است و این طول بیشتر کمک شایانی به کم کردن فشار از روی موتور دارد, دیگر برتری این موتور برای تنظیم حد بالا و پایین به جای 2 میکروسویچ از 4 میکروسوئیچ بهره می برد. دیگر نکته قابل توجه این موتور با توجه به طول بیشتر آن داشتن دو گیربکس برای انتقال نیرو دارد که این مورد هم کمک شایانی به عملکرد بی صدا و مطمئن موتور می کند.

گارانتی موتور اتومات در صورت بروز هرگونه ایراد تعهد دارد موتور را به صورت کلی تعویض و اگر قطعه ای ایراد داشته باشد همان قطعه تعویض می گردد. تمامی قطعات یدکی این موتور برای تعویض موجود می باشد.

موتور تیوبلار فونیکس

فونیکس موتور تیوبلار کرکره برقی خود را با قدرت 100 نیوتن روانه بازار کرده که اندازه این محصول نیز نسبتا کوچک به شمار می رود. موتور کرکره برقی تیوبلار فونیکس قابلیت به حرکت در آوردن درب هایی به وزن 100 نیوتن را داشته و برای ورودی های کوچک و کم تردد کاربر دارد. دور موتور این محصول فونیکس به 7 تا 15 دور در دقیقه می رسد و دارای سیستم خلاص کن دستی در مواقع قطع برق می باشد. همچنین این محصول دارای سیم پیچ 100% مسی است و تاج و آداپتور 80 میلیمتری دارد.

موتور تیوبلار لیفت توربو

موتور توبولار لیفت توربو مانند دیگر موتور های توبولار برای باز و بسته کردن کرکره های برقی با وزن و میزان تردد پایین استفاده می شوند. موتور توبولار لیفت توربو با داشتن ظاهری ظربف و زیبا و استوانه مانند، فضای بسیار اندکی را در محیط اشغال می نماید. میزان قدرت موتور های توبولار بر اساس وزنی که قادر به جا به جایی آن هستند و بر حسب واحد نیوتون متر، سنجیده می شود. بر همین اساس این موتور ها شامل انواع زیر می باشند:

موتور توبولار لیفت توربو با قدرت 80 نیوتون/موتور توبولار لیفت توربو با قدرت 100 نیوتون/موتور توبولار لیفت توربو با قدرت 120 نیوتون/موتور توبولار لیفت توربو با قدرت 140 نیوتون.

موتور تیوبلار سیرون

موتور تیوبلار سیرون در گشتاور های 30، 60، 80، 100، 120، 140، 160، 300، 500، 600NM  به بازار عرضه شده اند موتور توبلار  کرکره برقی سیرون ۱۴۰ نیوتن ساخت کشور چین است. ولتاژ کاری این موتور ۲۲۰ ولتAC   بوده و جریان مصرفی آن ۱٫۷۲ آمپر می باشد و با قدرت ورودی ۳۸۸ وات و دور موتور برابر با ۹ قابلیت جابجایی کرکره های برقی تا وزن ۱۵۰ کیلوگرم را داراست. این موتور فاقد سیستم برق اضطراری بوده ولی در مواقع قطع برق دارای خلاص کن دستی است.

موتور تیوبلار تیونی

تیونی موتور توبلار خود را تنها با یک توان عرضه نموده است اما یک تفاوت عمده با دیگر محصولات دارد. تفاوت این موتور در این است که بجای ارائه در توانهای مختلف این موتور مناسب دربهایی تا 14 متر مربع طراحی شده است. با یک محاسبه سر انگشتی اگر تیغه هار را هر متر مربع 7 کیلو در نظر گرفت و شفت را 15 کیلو گرم محاسبه کرد می توان نتیجه گرفت این موتور در حدود 120کیلوگرم قدرت خواهند داشت

موتور تیوبلار بتا

موتور توبولار کرکره برقی بتا دارای بدنه استوانه مانند و ظریف است. شما می توانید این موتور را برای اماکنی با میزان تردد متوسط به کار برید. این موتور با قدرت های 60، 100، 120 و 140 نیوتون برای مصارف گوناگون موجود می باشد. با استفاده از سوییچ های محدود کننده در این موتور قادر خواهید بود محدوده باز و بسته شدن کرکره برقی را کنترل کنید. به علاوه می توان در هنگام قطع شدن برق از سیستم خلاص کن دستی نیز استفاده کرد. این موتور دارای استاندارد IP44 است که آن را در برابر نفوذ آب مقاوم می سازد.

موتور تیوبلار اسمارت

موتورهای اسمارت یکی از ارزانترین برندهای موجود در بازار است و باتوجه به قیمت پایین از اقبال خوبی نزد نصابان این محصول برخوردار است. این موتور تیوبلار نیز مانند اکثر برند های بازار با با گشتاور 30NM الی 140NM ارائه می گردد.

موتور تیوبلار لینوکس

موتورهای توبولار لینوکس، نوع دیگری از موتورهای کرکره برقی هستند که برای محیط های با وزن و تردد کم استفاده می شوند. این موتورها، که یکی دیگر از اجزای سازنده کرکره برقی می باشند، توانایی به حرکت در آوردن درب های تا 140 نیوتن در نوع معمولی و تا 500 نیوتن در نوع صنعتی را دارند. نصب موتورهای توبولار احتیاج به دقت و تخصص بیشتری دارد و در صورت نصب اشتباه خرابی دستگاه سریع تر و عمر مفید آن به شدت کاهش می یابد.  موتور های توبولار لینوکس کاملا بی صدا هستند و به دلیل آداپتور تقویت شده، کارکرد بهتری دارند.  این موتورها می توانند در دو نوع با برق اضطراری UPS و یا بدون آن تولید شوند که در نوع دارای UPS در زمان قطعی برق هم قابل استفاده هستند.

شکل ظاهری موتورهای توبولار (تیوبلار) به شکل استوانه ای است و به غیر از تحمل وزن کم، یکی دیگر از تفاوت هایش با موتور ساید در نوع فروش تجهیزات و متعلقات آن می باشد؛ به این صورت که در نوع موتور های ساید تجهیزات مختلف مانند برد، پایه، اندکپ و بلبرینگ به صورت پکیج و یکجا به فروش می رسد اما در نوع توبولار به صورت مجزا است. سیم پیچ کاربرده در موتور های توبولار (تیوبلار) لینوکس به صورت تمام مس است و در عین بی صدا بودن کاملا پرقدرت عمل میکنند. این موتور ها در مدل های متنوعی از 60 تا 300 نیوتن تولید می شود که علاوه بر تفاوت در وزن، قیمت های متفاوتی نیز دارند.

موتور ساید کرکره برقی

موتورهای ساید از جمله موتورهای قدرتمند موجود در بازار هستند. این مدل از موتور در کنار و بالای کرکره برقی قرار می‌گیرد و قادر است با سرعت مناسب انواع درب سنگین با ابعاد مختلف را باز و بسته نماید. از این رو در اکثر اماکن پرتردد برای درب‌های سنگین کرکره برقی از موتور ساید استفاده می‌شود. خلاص کن موتور ساید به صورت زنجیری است و در صورت قطع جریان برق می‌توان به راحتی کرکره را بالا و پایین کرد.

از همه مهم‌تر اینکه اکثر موتورهای ساید مجهز به سیستم UPS (برق اضطراری) هستند. بدین صورت که با قطع برق، موتور ساید، انرژی مورد نیاز خود را از باتری دریافت می‌کند و قادر است چندین بار کرکره برقی را باز و بسته نماید. با توجه به نیاز مشتری و میزان عرضه و تقاضا، مارک‌های مختلفی از موتور ساید در بازار وجود دارد. از بین موتورهای ساید اروپایی و چینی، برندهای آلرو آلمان، مارانتک آلمان، بی اف تی ایتالیا، بارزانه، اسمارت، لیفت توربو ، سیگما ، GFA به عنوان بهترین برند موتور ساید کرکره برقی شناخته شده‌اند.

به شما مصرف کننده گرامی پیشنهاد می‌کنیم به منظور خرید بهترین موتور کرکره برقی حتماً یکی از این برندها را انتخاب کنید.

نکته قابل توجه اینکه؛ در زمان خرید موتور ساید کرکره برقی دقت کنید تا فروشنده همه قطعات لازم برای نصب موتور را به شما تحویل دهد. این قطعات عبارتند از: موتور ساید زنجیری، رسیور و دو عدد ریموت، صفحه بلت موتور و اندکپ، کاور اندکپ به همراه یاتاقان. موتور ساید در قدرت 300،500،600،800 و حتی 1000 کیلوگرم تولید می شوند که در اکثر موارد حداکثر تا قدرت 600کیلوگرم استفاده میگردد. به تازگی موتورهای سبک تر که بر اساس متر مربع است به بازار عرضه شده تا مصرف کننده بتواند با هزینه کمتر از موتورهای ساید بهره ببرد.

همچنین موتور های ساید کرکره برقی را می توان در دو مدل بدون UPS و با UPS تهیه کرد. قابلیت با UPS بودن این مزیت را دارد که در هنگام نبود برق، موتور همچنان قادر است به کار خود ادامه دهد. پس هیچ گاه مصرف کننده به دلیل نبود برق مشکل باز شدن یا بسته شدن کرکره اتوماتیک را نخواهد داشت.ساید DC دارای باتری بکاپ یا همان یو پی اس است که در مواقع قطع برق بسیار کار راه انداز است.

انواع بهترین برندهای موتورهای ساید

موتور ساید SDC

موتور ساید SDC دارای استاندارد CE می باشد. این موتور کرکره ها در نوع تکفاز با قدرت های 800kg,500kg,300kg ارائه می گردند که دو رنج 500kg و 300kg امکان ارائه به همراه برق اضطراری را دارند (UPS دار). همچنین شرکت SDC اقدام به تولید موتورهای سرعت بالای 3 فاز با قدرت لیفت 1300kg و 1500kg نموده است.

موتور ساید بارزانته

موتور ساید بارزانته جزء موتورهای با کیفیت به حساب می آیدو با یکسال گارانتی در انواع 150kg، 300kg، 500kg، 600kg،750kg، 800kg در دو مدل ساده و ups دار ارائه می گردد. لازم به ذکر است موتورهای ساید ups دار بارزانته دارای امکان نصب چشمی photocell و عملکرد Auto-Reverse به عنوان کرکره برقی پارکینگ را دارا می باشند.

کاربرد کرکره برقی اتوماتیک با موتور ساید بارزانته در پروژه های صنعتی می باشد و به دلیل هزینه بالا برای پروژه های کوچک مناسب نمی باشد. موتور ساید کرکره برقی اتوماتیک بارزانته تحت لیسانس ایتالیا تولید می شود. این محصول در بازار در سه نوع موتور ساید بارزانته DC همراه با باطری بک آپ و موتور ساید بارزانته AC و موتور ساید بارزانته سه فاز موجود می باشد.

پیشنهاد مطالعه: خواندن مقاله انواع موتور ساید بارزانته

موتور ساید لیفت توربو (Lift Turbo)

موتور ساید لیفت توربو یکی از ارزان ترین موتورهای سایدموجود در بازار کشورمان می باشد که در وزن های 300kg و 600kg در دو نوع معمولی و UPS دار ارائه می گردد. گفتنی است که موتور ساید لیفت توربو با بک آپ فقط در یک نوع تولید و روانه بازار شده است که آن هم قادر به جابجا کردن کرکره برقی با وزن 300 کیلوگرم می باشد. ناگفته نماند که این موتور ساید لیفت توربو به مانند سایر موتور های ساید موجود در بازار زمانی که بیرون از محور کرکره قرار بگیرد تحت فشار کمتری قرار می گیرد و در نتیجه عمر بیش تری را دارا می شود. همچنین این موتور ساید در دو نوع موتور ساید لیفت توربو AC و موتور ساید لیفت توربو DC به بازار عرضه می شود.

موتور ساید اتومات (Automat)

موتور ساید اتومات یکی از برندهای باکیفیت در بازار ایران می باشد که با گارانتی 2 ساله و با قدرت لیفت 300 الی 1000 کیلوگرم در بازار ارائه می شوند. انواع 300kg، 500kg و 600kg این موتور کرکره در دو نوع UPS دار و بدون UPS ارائه می گردد ولی موتور 1000kg فقط به صورت بدون UPS ارائه می شود. از مزیت های این موتور کرکره برقی میتوان به صدای تولیدی کم و از معایب آن می توان به سرعت حرکت پایین و بعضا به هم خوردن تنظیم لیمیت سوئیچ آن اشاره نمود.

موتور ساید اسمارت

موتور ساید اسمارت در دو نوع موتور ساید اسمارت همراه با بک آپ DC و موتور ساید اسمارت AC در بازار موجود است. موتور ساید اسمارت با بک آپ یکی دیگر از انواع موتور های کرکره برقی به شمار می رود که سعی شده منطبق با نیاز کاربران مصرف کننده طراحی و تولید شود.  موتور کرکره برقی اسمارت در مقیاس با بک آپ در انواع مختلفی تا کنون تولید و روانه بازار شده است که البته این مهم برای احترام به نیاز کاربران مختلف در نظر گرفته شده است. انواع موتور ساید اسمارت را در مقیاس با بک آپ:

موتور ساید اسمارت 300 کیلوگرمی با بک آپ/ موتور ساید اسمارت 500 کیلوگرمی با بک آپ یکی دیگر از قابلیت های موتور ساید آن است که در اماکنی که حتما نیاز به «یو پی اس» هست، مورد استفاده قرار گیرد، چرا که امکان استفاده از این منبع تغذیه را دارد. در واقع دارای UPS بودن یک موتور کرکره می تواند این قابلیت را برای کاربران مصرف کننده فراهم کند که بدون استفاده از ریموت درب اتوماتیک کرکره ای را باز و بسته نمایند که این مهم در مواقع قطع برق به خوبی به چشم می آید.

موتور ساید بتا

موتور ساید کرکره برقی بتا همانطور که از نامش پیدا است در کنار بدنه کرکره برقی قرار می گیرد. این موتور ساید که برای استفاده در اماکن پر تردد و کرکره هایی با وزن بالا به کار می رود، در انواع مختلف موجود می باشد. شما می توانید این موتور را با قدرت های 300، 600 و 1000 کیلوگرم و متناسب با محیط خود انتخاب کنید. در نظر داشته باشید این موتور ها در دو نوع با UPS و بدون UPS موجود هستند. UPS یا بک آپ این امکان را برای شما فراهم می آورد تا در هنگام اختلال در عملکرد سیستم برق و یا قطع شدن آن، کارکرد درب با مشکل مواجه نشود. به همین دلیل این موتور ساید کرکره برقی برای اماکنی که نیاز به استفاده مداوم و در نتیجه نیاز به جریان مداوم برق دارند، مناسب به نظر می رسد.

موتور ساید فونیکس

برند فونیکس موتور کرکره ساید خود را در دو نوع 300 کیلوگرم و 500 کیلوگرم تولید و روانه بازار کرده است. همانطور که می دانید موتور های ساید فضای زیادی را اشغال می کند و مناسب اماکن پر تردد و شلوغ می باشند همانطور که گفته شده موتور کرکره برقی فونیکس در دو نوع 300 و 500 کیلوگرمی تولید می شود و از اسم آن ها نیز این قضیه مشخص و واضح است که در قدرت تحمل بار به اندازه 200 کیلوگرم تفاوت دارند. ولتاژ کارکرد این محصولات تولیدی شرکت فونیکس 220 ولت تخمین زده شده و امکان اتوکلوز نیز برای آن ها فراهم شده است. لازم به ذکر می باشد که استاندارد جهانی IP  نیز در این محصول باعث نصب و کارکرد بی دغدغه آن در شرایط سخت آب و هوایی می باشد.

موتور ساید تیونی

موتور ساید تیونی در دسته موتور های پر قدرت قرار دارد؛ چرا که موتور های ساید با دارا بودن قدرت بسیار بالا و عملکرد انتقال قدرت (استفاده از چرخ دنده و زنجیر) برای ورودی هایی با مساحت بالا استفاده می شوند. واضح است که هرچه مساحت ورودی بیشتر باشد، تعداد و ابعاد تیغه ها و در نتیجه وزن آن ها بالا تر خواهد بود. همچنین موتور های ساید این قابلیت را دارند که با ولتاژ های 24 و 220 ولت عرضه شوند. می توان نوع 24 ولت موتور ساید تیونی را مجهز به یو پی اس نمود. Ups(Uninterruptible power supply) که مبنع تغذیه بدون وقفه نام دارد، می تواند در هنگام قطعی برق و یا نوسانات و اختلال در شدت جریان برق، به عنوان منبع تغذیه جایگزین استفاده شود که عملکرد موتور کرکره با مشکل مواجه نشود.

موتور ساید تیونی با قدرت های مختلفی برای جا به جا کردن درب های کرکره ای اتوماتیک متفاوت به کار می روند: موتور ساید تیونی با قدرت 300 کیلوگرم، موتور ساید تیونی با قدرت 500 کیلوگرم، موتور ساید تیونی با قدرت 300 کیلوگرم که مجهز به یو پی اس نیز هست و موتور ساید تیونی با قدرت 500 کیلوگرم مجهز به یو پی اس.

موتور ساید تسلا

موتور کرکره تسلا مدل 500 UPS قابلیت جا به جایی کرکره هایی با وزن زیاد و میزان تردد بالا را دارد و همین امر باعث می شود که این محصول در رده موتور های قدرتمند کرکره برقی جای گیرد. موتور ساید تسلا بر خلاف موتور توبلار (که درون شفت قرار دارد) در کنار شفت و تیغه ها قرار می گیرد و توسط زنجیر و چرخ دنده باعث به حرکت در آمدن تیغه ها می گردد. موتور ساید تسلا بر حسب میزان قدرت و توان بالا و پایین بردن کرکره ها به انواع زیر تقسیم میگردد:

موتور ساید تسلا با قدرت ۳۰۰ کیلوگرم مجهز به ups/ موتور ساید تسلا با قدرت ۵۰۰ کیلوگرم مجهز به ups/ موتور ساید تسلا با قدرت ۳۰۰ کیلوگرم بدون ups/ موتور ساید تسلا با قدرت ۵۰۰ کیلوگرم بدون ups طول پلیت این موتور حدود 60 سانتی متر می باشد که بر خلاف موتور های تیوبلار که طول پلیت از 30 سانتی متر تجاوز نمیکند. می توان یکی از معایب جهت استفاده در فروشگاه های کوچک و پارکینگ های کوچک بشمار آید، اما این نوع موتور کرکره برقی دارای محاسن بسیار زیادی می باشد که قدرت بالا و بیصدا بودن موتور خصوصا مدل 24 ولت آن که دارای باطری بک آپ می باشد ودر زمان قطع برق می توان کرکره را متناسب با وزن آن تا چندین مرتبه بالا و پائین آورد یکی از آنهاست.

از دیگر محاسن این نوع موتور خارج بودن موتور از داخل شافت است که در زمان خرابی موتور نیاز به پائین آوردن تیغه و مسدود نمودن محل نصب کرکره نمی باشد و با فعال کردن (پاراشوت به اشتباه ) اهرم ایمنی موتور میتوان موتور را تعویض و یا تعمیر کرد.

موتور ساید لینوکس (LENNOX)

موتورهای ساید LENNOX در دو نوع DC و AC تولید می شوند. این موتورها دارای مکانیزم عملکرد انتقال نیروی گشتاور دینامیک از طریق چرخ دنده و زنجیر هستند و امنیت فوق العاده ای برای محیط ایجاد می کنند. موتور های ساید برای فضاهای پر تردد و با وزن بالا مورد استفاده قرار می گیرند و با توجه به این مشخصه، برای فضاهایی با مساحت بالا استفاده می شوند. این موتور ها برای فضاهایی با نیاز به برق اضطراری نیز استفاده می شوند؛ چرا که دارای دو نوع با ولتاژ ورودی 220 و یا 24 ولت هستند و نوع 24 ولت امکان اتصال برق اضطراری UPS را داراست و در نتیجه در صورت قطعی برق، می توان کرکره را به کار انداخت.

موتور های ساید لینوکس دارای 4 میکروسوئیج و 4 رله، صفحه پلیت 4 سانتی، ورودی مجزا جهت ارتباط با چشمی، قابیت کارکرد بدون باطریو همچین یک ترانس بزرگ هستند. همچنین این شرکت تمامی موتورها را 2 سال گارانتی تعویض و 10 سال خدمات پس از فروش کرده است.

موتور ساید سیرون

موتور کرکره ساید Siron  از نوع تک فاز می باشد که به همین خاطر، قادر به جا به جایی تیغه کرکره با وزن 300 و 600 کیلوگرم می باشد. این موتور ساید در دونوع DC و AC به بازار عرضه شده است . تفاوت این دو نوع در توانایی پشتیبانی از منبع برق اضطراری است که مدل AC آن را ندارد و به همین خاطر در سرعت صورت قطع شدن جریان برق شهری با کمک زنجیر موجود بر روی موتور می توانید تیغه کرکره را باز و بسته کنید که این اتفاق را می توان به عنوان یک ایراد برای مدل AC در نظر گرفت. همچنین در مدل AC از سیم کشی مسی درون موتور و در مدل DC از سیم کشی آلومینیومی درون موتور استفاده شده است که هر دو جنس در زمان تردد بالا دچار داغ شدگی نمی شوند.

مارک موتور ساید کرکره برقی

بازار ایران موتورهای جانبی مختلفی دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.با توجه به تجربه ما در فروش انواع موتورهای کرکره برقی، چندین برند از این موتور را برای شما توضیح داده ایم. برند موتور ساید اروپایی : مارانتک آلمان ، BTF ایتالیا برند موتور ساید چینی : SDC چینی ، بارزانته ، موتور اسمارت ، اورال ، بتا ، سیگما ، سیماران ، اتومات ، هیوث، توربو موتورهای مرکزی کرکره برقی عمدتا برای پرده های قدیمی استفاده می شوند. این موتورها قابلیت تحمل وزن 180 تا 280 کیلوگرم را دارند و در مکان های عمومی و مسکونی استفاده می شوند.این موتورها برای مکان هایی با 30 تردد در روز مناسب هستند. بنابراین بدیهی است که استفاده از آن در مکان های عمومی زیاد توصیه نمی شود.

نصب موتور هاس سنترال بسیار آسان است و با نصب آن می توانید کرکره های قدیمی را به کرکره اتوماتیک جدیدتر تبدیل کنید.ما در سال های اخیر به ندرت این موتور را به مشتریان خود توصیه کرده ایم زیرا قدیمی است و موتورهای جدیدتر دارای امکانات بیشتری هستند. این موتورهای کرکره برقی راحت تر و نرم تر از موتورهای لوله ای و جانبی بالا و پایین می روند.اما نصب موتور مرکزی ارزانتر است و می توانید از خدمات نصب کرکره ایرانی نیز در این قسمت استفاده کنید.رایج ترین کاربرد موتور مرکزی تبدیل کرکره های لانه زنبوری قدیمی به کرکره اتوماتیک است.

پیشنهاد مطالعه: موتور کرکره برقی ایتالیایی

موتور سنترال یا سانترال

این موتور در کرکره‌های قدیمی استفاده می‌شد و قابلیت تحمل وزن تا 280 کیلوگرم را داشت. موتورهای سنترال برای حداکثر 30 تردد مناسب هستند؛ لذا برای مکان‌های عمومی گزینه مناسبی نمی‌باشند. نصب موتورهای سنترال بسیار راحت است و در مقایسه با سایر موتورها روان‌تر و راحت‌تر بالا و پایین می‌روند. اما قابلیت‌های جدید موتورهای امروزی را ندارند.

پیشنهاد مطالعه: خواندن مقاله موتور سانترال کرکره برقی

انتخاب موتور مناسب برای کرکره برقی

انتخاب موتور کرکره برقی مناسب به عوامل مختلفی بستگی دارد. مثل وزن تیغه کرکره، ابعاد درب کرکره، نوع پروفیل تیغه، تعداد رفت و آمد و فضایی که برای اجرا داریم. یکی از موارد مهم، انتخاب کرکره بر اساس توان آن است وعاملی که در توان موتور تاثیر دارد، وزنی است که موتور باید آن را جابه جا کند. بیشترین وزن به تیغه کرکره مربوط می‌شود. ولی نباید از وزن سایر قسمت‌ها مانند قسمت تیوب بالای کرکره غافل شد.

موتور درب اتوماتیک چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

موتور درب اتوماتیک جزو اجزای اصلی و مهم آن است. این قطعه نیروی الکتریکی را به مکانیکی تبدیل کرده و باعث حرکت لت‌های درب در جهات مختلف می‌شود و نتیجه آن باز و بسته شدن درب می‌باشد. موتور درب اتوماتیک الزامات زیادی را باید برآورده کند. این قطعه باید مقاوم، بادوام و قابل اطمینان باشد. مشخصات دیگر یک موتور خوب عبارتند از:

حرکت بی‌صدا

موتور درب اتوماتیک باید بدون سر و صدا و به صورت روان و دقیق کار ‌کند. سرعت کم و یکپارچه موتور، از کرکره برقی و انواع دیگر درب اتوماتیک محافظت می‌کند و سر و صدا را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

امنیت

از آن‌جایی که موتور درب اتوماتیک دارای چشم فتوالکترونیک است، امنیت زیادی را برای توقف خودرو مقابل درب فراهم می‌کند. اگر شما در حال پارک کردن و داخل آوردن اتومبیل خود باشید و در همان لحظه، زمان پایین آمدن درب اتوماتیک نیز فرا رسیده باشد، درب متوجه خودروی شما شده و مکث می‌کند؛ و بعد از رد شدن کامل بسته می‌شود.

عدم وجود درز یا شیار

 نصب موتور درب اتوماتیک با دقت زیادی انجام می‌شود. به همین دلیل هیچ گونه درز یا شیاری میان دیوار و کنار‌ه‌های درب باقی نمی‌ماند. وجود فضای خالی در این قسمت‌ها، این فرصت را به سارقین می‌دهد که راهی برای وارد شدن به منزل یا محل کار شما پیدا کنند.

استحکام

موتور درب اتوماتیک از پنل‌های فولادی تشکیل شده و به این پنل‌ها فوم پلی اورتان تزریق می‌گردد. به همین دلیل 4 سانتی‌متر به ضخامت آن اضافه شده و این امر، شرایطی را فراهم کرده است که استحکام آن تا حد زیادی افزایش پیدا کند. موتور جزو قطعاتی است که کارکرد بیشتری نسبت به سایر قطعات دارد. لذا باید از استحکام خوبی برخوردار باشد تا عملکردش دچار مشکل نشود.

سرعت موتور

 از دیگر ویژگی‌های موتور درب اتوماتیک این است که سرعت آن قابلیت تنظیم دارد. یعنی شما می‌توانید سرعت باز و بسته شدن درب را بیشتر کنید تا سریع‌تر بسته شود. یا اگر می‌خواهید درب آرام‌تر پایین یا بالا برود، می‌توانید تنظیمات آن را روی سرعت کم قرار دهید. تنظیم انرژی نیز در هر یک از سرعت‌های تنظیم درب، متنوع است. شما می‌توانید هر یک از سطوح مصرف انرژی را که مد نظرتان است انتخاب نمایید.

نصب آسان

نصب موتور برای درب اتوماتیک بسیار آسان می‌باشد. با این حال  بهتر است این کار با دقت و توسط یک متخصص انجام شود. زیرا آن‌ها تجربه کاری زیادی دارند و بدون هیچ نقص یا ایرادی موتور را وصل می‌کنند. برای نصب موتور درب کرکره‌ای و اتوماتیک، می‌توانید از کارشناسان حرفه‌ای مجموعه بابادر کمک بگیرید.

از عوامل دیگری که در انتخاب موتور کرکره برقی اهمیت دارد، تعداد تردد و باز و بسته شدن درب طی مدت زمان مشخص (مثلا یک روز) است. اگر کرکره برای درب مغازه بوده وتعداد تردد کم باشد، موتور توبلار با گشتاور مناسب، انتخاب درستی است. اما اگر کرکره برای درب پارکینگ ساختمان پر رفت و آمد استفاده شود، بهتر است موتور ساید خریداری کنید.

شما میتوانید تمامی انواع موتور های درب اتوماتیک را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت از فروشگاه همتا خریداری نمایید. برای خرید موتور درب اتوماتیک می‌توانید به فروشگاه‌های آنلاین مراجعه کنید و لیست قیمت قطعات درب اتوماتیک شیشه ای مختلف را مقایسه کنید. همچنین می‌توانید به فروشگاه‌های فیزیکی مراجعه کنید و با کمک کارشناسان فروش، محصول مناسب را برای خود انتخاب کنید.

در هر صورت، قبل از خرید موتور درب اتوماتیک، بهتر است ابتدا نیازهای خود را مشخص کنید و سپس با توجه به ابعاد و وزن درب، قدرت موتور و سایر ویژگی‌های مورد نیاز خود، محصول مناسب را انتخاب کنید.

بهترین موتور درب اتوماتیک بستگی به نیاز و محیط استفاده دارد. اما برخی از موتورهای معروف و با کیفیت در بازار عبارتند از:

  • موتور درب اتوماتیک FAAC
  • موتور درب اتوماتیک NICE
  • موتور درب اتوماتیک CAME
  • موتور درب اتوماتیک BFT
  • موتور درب اتوماتیک SOMFY
  • موتور درب اتوماتیک BENINCA
  • موتور درب اتوماتیک GIBIDI
  • موتور درب اتوماتیک DEA
  • موتور درب اتوماتیک DITEC
  • موتور درب اتوماتیک TAU

همه این موتورها دارای کیفیت و عملکرد بالا هستند و برای استفاده در محیط‌های مختلف مناسب هستند.

پیشنهاد استفاده از خدمات:  آموزش تعمیر انواع موتور کرکره برقی

موتور دانکر اصلی

موتور درب اتوماتیک شیشه‌ای دانکر یکی از معروف‌ترین برندهای موتور درب اتوماتیک در جهان است. موتور دانکر بیش از نیم قرن است که تولید می‌شود و جزو پرکاربردترین موتورهای درب اتوماتیک شیشه‌ای است.

موتور دانکر محصول کشور آلمان است که تمامی آن‌ها دارای یک کد اختصاصی می‌باشد. موتور دانکر شامل یکپکیج از موتور، گیریبکس و انکودر است.  با توجه به اینکه موتور دانکر بسیار پرفروش است متاسفانه نمونه‌های فیک و تقلبی آن نیز وارد بازار شده است که با قیمت پایین‌تر فروخته می‌شود این موتورهای تقلبی دارای کیفیت بسیار پایینی است و به سرعت خراب می‌شود همچنین قابل تعمیر نیز نمی‌باشد.

قیمت موتور درب اتوماتیک شیشه ای دانکر چقدر است؟

از آنجا که این موتور یک محصول خارجی است قیمت ان با ارز محاسبه می‌شود بنابراین با توجه به بازار نوسانات ارز قیمت آن تغییر می‌کند و نمی‌توان برای آن یک قیمت ثابت در نظر گرفت. البته عوامل متعددی بر قیمت موتور دانکر تاثیرگذار است مثلا هر چه میزان قدرت موتور بیشتر باشد قیمت آن نیز بیشتر و گران‌تر است.

مزایای خرید موتور درب اتوماتیک

مزایای خرید موتور درب اتوماتیک عبارت اند از:

راحتی و سهولت استفاده: با استفاده از موتور درب اتوماتیک، نیازی به باز و بسته کردن درب با دست نیست و این کار به صورت خودکار انجام می‌شود. این باعث می‌شود که استفاده از درب برای افرادی که دارای مشکلات جسمی هستند، بسیار راحت‌تر شود. افزایش امنیت: موتور درب اتوماتیک باعث می‌شود که درب به صورت خودکار بسته شود و این باعث افزایش امنیت خانه و محیط زندگی می‌شود.

صرفه جویی در زمان: با استفاده از موتور درب اتوماتیک، زمان بسیاری از باز و بسته کردن درب صرفه‌جویی می‌شود. این باعث می‌شود که افراد بیشتری بتوانند در طول روز از زمان خود استفاده کنند.

افزایش ارزش ملک: نصب موتور درب اتوماتیک باعث افزایش ارزش ملک می‌شود. این باعث می‌شود که در صورت فروش ملک، قیمت آن بیشتر شود.

کاهش هزینه‌ها: با استفاده از موتور درب اتوماتیک، هزینه‌های مربوط به نگهداری و تعمیر درب کاهش می‌یابد. همچنین، این باعث می‌شود که در صورت خرابی درب، هزینه تعمیر آن کمتر باشد.

همواره نکاتی در رابطه با خرید بهترین موتور درب اتوماتیک وجود دارد که باید هنگام انتخاب آن در نظر داشته باشید.

انتخاب موتور با توجه به وزن و ابعاد درب: برای خرید موتور درب اتوماتیک باید ابتدا وزن و ابعاد درب را مشخص کنید تا بتوانید موتور مناسب را انتخاب کنید.

کیفیت موتور: برای خرید موتور درب اتوماتیک باید به کیفیت موتور توجه کنید. موتور با کیفیت بالا دارای عمر طولانی تر و عملکرد بهتر است.

قدرت موتور: قدرت موتور باید با وزن و ابعاد درب هماهنگ باشد تا درب به درستی باز و بسته شود. سرعت باز و بسته شدن درب:

سرعت باز و بسته شدن درب باید با توجه به نیاز شما انتخاب شود. در صورتی که درب برای ورود و خروج افراد استفاده می شود، سرعت باز و بسته شدن درب باید بالا باشد.

نوع موتور: موتورهای برقی و هیدرولیکی دو نوع موتور برای درب اتوماتیک وجود دارند. هر کدام از این نوع موتورها مزایا و معایب خود را دارند و باید با توجه به نیاز شما انتخاب شوند.

قیمت موتور: قیمت موتورهای درب اتوماتیک باید با توجه به کیفیت و ویژگی های آن انتخاب شود. برای خرید موتور درب اتوماتیک بهتر است از برندهای معتبر و با تجربه استفاده کنید.

منابع:

منبع: بهترین موتور درب اتوماتیک

منبع: نمایندگی انحصاری موتور بارزانته

منبع: بهترین نوع درب کرکره برقی

پیج اینستاگرامی پیشنهادی