بهترین کتاب آموزش سئو

بهترین کتاب آموزش سئو

بهترین کتاب آموزش سئو، و بهترین منابع آموزش و یادگیری سئو سایت را در این مقاله آموزشی قصد داریم که به شما معرفی نماییم.

همانطور که می دانید یکی از ابزار های کاربردی برای برند سازی و فروش محصولات و خدمات یک وب سایت استفاده از تکنیک های سئو و بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو می باشد.

موتورهای جستجوی بسیاری هستند که می توان از آن ها استفاده کرد، اما در بین آن ها موتور جستجوی گوگل به عنوان یک موتور جستجوی قدرتمند و شناخته شده در بین کاربران است، به همین دلیل است که در بسیاری از وب سایت ها زمانی که صحبت از سئو و بهینه سازی صفحات می شود، منظور مستقیما سئو و بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو است.

در ادامه مقاله آموزشی بهترین کتاب آموزش سئو با ما همراه باشید تا بهترین منابع یادگیری سئو را به شما عزیزان معرفی نماییم.

کتاب آموزش سئو

بهترین کتاب آموزش سئو چیست

یادگیری سئو و تسلط بر مباحث آن از طریق بستر اینترنت و منابع موجود در آن براحتی امکان پذیر است.

در بخش زیر چند نمونه از وب سایت های معتبری که بهترین و بروز ترین منابع یادگیری سئو و بهینه سازی صفحات و ب سایت را در اختیار شما قرار می دهند را به شما معرفی کرده ایم، این منابع معتبر عبارتند از:

  1. Moz.com
  2. Webmaster World
  3. yoast.com
  4. Seo By the Sea
  5. Search Engine Journal
  6. Google’s SEO Guidelines
  7. Search Engine Land
  8. Marketing Land
  9. SEM Post
  10. SERoundtable
  11. Google’s Search Engine Optimization Guide

مطالعه مداوم منابع این وب سایت ها به صورت حرفه ای شما را تبدیل به یک سئو کار خواهد کرد.

از آن جا که هدف ما از سئو دیده شدن وب خدمات و محصولات مورد نظر در صفحات نتایج ارگانیک سرچ یا همان بخش serp گوگل است، پس مطالعه این وب سایت ها می تواند به شما کمک کند که در جریان بروز ترین آپدیت های موتور جستجوی گوگل باشید.

بهترین منابع آموزش سئو

در بخش زیر کاربرد هر یک از منابع ذکر شده را توضیح می دهیم.

  1. Moz.com:

اولین وب سایت که توسط متخصصان سئو برای یادگیری و آموزش سئو توصیه می شود. انجمن های قوی مرتبط در این سایت و همچنین بخش مقالات قوی که دارد، آن را به عنوان یک منبع قوی هم برای آموزش و هم مرجعی از آخرین تغییرات در این حوزه قرار داده است. مقالات این سایت کاملا طولانی و متناسب است و تمامی نکات را در بر می گیرد.

  1. Webmaster World:

بلاگ نویسان سئو از اینکه اینترنت از مطالب با عنوان آموزش سئو بدون در نظر گرفتن کیفیت اشباع شده است، ابراز نگرانی می کنند و بعضی ها خود را از این نوع اشباع مسئول می دانند. از این رو سایت webmasterworld.com به وجود آمد. این سایت یک فروم آنلاین است که در آن به بررسی و آموزش سئو و بازاریابی اینترنتی پرداخته می شود و متخصصان این حوزه به سوالات افراد پاسخ می دهند.

  1. Seo By the Sea:

یکی از بهترین سایت ها که شامل مقالاتی است که در خصوص نکات بهینه سازی برای موتورهای جستجو در آن مطالب بسیار مفیدی می توانید پیدا کنید.

  1. The Anatomy of a Large-Scale Hypertextual Search Engine:

یک مقاله ای است که توسط لاری پیج و سرجری بین برای پایان نامه دکترای خود، نوشته شده است. این مقاله شامل طرح کلی از کارها و مواردی است که در گوگل انجام می شود و حائز اهمیت می باشند.

خواندن مقاله بالا به شما در واقع دید کلی از هسته اصلی فعالیت گوگل و کارهایی باید درآن انجام دهید تا رتبه سایت شما افزایش پیدا کند، کمک بسیاری می کند و می تواند به عنوان یک منبع آموزش سئو در نظر گرفته شود.

  1. Search Engine Journal:

یکی از سایت های معروف در دنیا است که شامل مقالاتی در خصوص آموزش سئو و همه آنچه افراد به آن نیازدارند می باشد.

البته توصیه می کنیم که اگر قرار است که از منابع آنلاین استفاده کنید، حتما سایت های متعددی را در این زمینه پیگیری و مطالعه کنید.

  1. Google’s SEO Guidelines:

در این صفحه سایت شما می توانید تکنیک ها متنوع بسیاری در خصوص سئو را به صورت خلاصه مطالعه کنید.

  1. Search Engine Land:

این سایت توسط دانی سولیوان که شناخته شده ترین فرد در سئو است، راه اندازی شده است. دانی در این سایت آخرین تکنیک های حوزه سئو را که توسط خودش و دیگر متخصصان این حوزه وجود دارد، قرار داده است. یکی از بهترین منابع آموزش سئو برای افرادی است که قصد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی را دارند.

  1. Marketing Land:

یکی از بزرگترین سایت ها که آخرین اخبارهای حوزه بازاریابی را تحت پوشش خود قرار می دهد. در این سایت مقالات متعدد که به صورت روزانه قرار داده می شود و همچنین انواع موضوعات در حوزه بازاریابی اینترنتی، در این سایت قرار گرفته است.

  1. SEM Post:

این سایت در سال 2014 توسط جنیفر اسلگ ایجاد شده است. در این سایت، اخبارها و مطالب حوزه بازاریابی دیجیتال قرار گرفته است. جنیفر که به عنوان یک متخصص و نویسنده در حوزه بازاریابی شناخته شده است، سعی کرده است که در این سایت، مطالبی را پیرامون آموزش سئو( سئو داخلی و بیشتر البته سئو خارجی) در آن قرار دهد.

  1. SERoundtable:

هدف این سایت، بررسی و بازدید محبوبترین مطالب در فروم های SEM است. این یک منبع عالی برای به روز ماندن اطلاعات در این حوزه است.stanford

  1. Google’s Search Engine Optimization Guide:

در این سایت کم صفحه، شما یاد خواهید گرفت که گوگل بیشتر به دنبال چه چیزهایی می باشد و پایه های سئو را کاملا یاد خواهید گرفت. این پایه ها شامل متاتگ ها، عکس ها، آدرس صفحه و غیره است و یک منبع پایه آموزش سئو برای مبتدیان است.

  1. Bonus: Your Experience:

بهترین راه برای یادگیری سئو، استفاده از تجربیات دیگران، مخصوصا متخصصان این حوزه است. شما به راحتی می توانید با افراد متخصص در این حوزه در شبکه های اجتماعی و غیره ارتباط برقرار کرده و از دانش آن ها تا جایی که ممکن است، استفاده کنید. در واقع بجای استفاده از سایت، از تجربیات دیگران استفاده کنید.

برای مطالعه » SEO چیست و چه کاربردی دارد؟

SEO یا (SEO » Search Engine Optimization) از نظر لغوی به معنای دیده شدن و به معنای بهینه سازی صفحات سایت برای موتور جستجوی گوگل است.

برای انجام سئو شما باید از 3 روش زیر استفاده نمایید:

  • سئو کلاه سفید
  • سئو کلاه سیاه
  • سئو کلاه خاکستری

برای آشنایی بیشتر با مفهوم سئو پیشنهاد می کنیم که مقاله آموزشی سئو چیست را مطالعه نمایید.

سخن پایانی»

امیدواریم که ارائه مقاله آموزشی بهترین کتاب آموزش سئو مورد توجه شما قرار گرفته باشد، لطفا نظرات خود را در مورد این مطلب در انتهای این صفحه با ما درمیان بگذارید، در ضمن شما برای یادگیری مباحث سئو به صورت حرفه ای می توانید در کلاس های دوره سئو شرکت نمایید.

مطالعه مقالات مرتبط با این مطلب:

آموزش صفر تا صد سئو رایگان

انواع سئو چیست

کسب درامد از طریق سئو

پیج اینستاگرامی پیشنهادی