بهترین سایت های آموزشی

بهترین سایت های آموزشی

بهترین سایت های آموزشی و بهترین مراجع برای گذراندن دوره های آموزشی کامپیوتر، طراحی سایت، سئو، برنامه نویسی، حسابداری، گرافیک، آشپزی و غیره را در این مقاله آموزشی قصد داریم که به شما معرفی نماییم.

امروزه خوشبختانه با توجه به گسترش اینترنت و فضای مجازی بستر های آموزشی بسیار معتبری وجود دارد که شما بتوانید به صورت رایگان انواع آموزش ها را به صورت مجازی و رایگان دریافت نمایید.

در این مقاله آموزشی با ما همراه باشید تا چند نمونه از وب سایت های آموزش رایگان خارجی و ایرانی را به مشا معرفی نماییم.

سایت های آموزشی

بهترین سایت های آموزشی ایرانی

1- سایت آریا تهران:

در حوزه کامپیوتر، گرافیک، آشپزی، حسابداری وب سایت آریا تهران یکی از بهترین سایت های آموزشی است که در این وب سایت آموزش های رایگان متعددی ارائه می شود.

در این آموزشگاه آموزش های زیر به ترتیب ارائه می شود:

  • کامپیوتر
  • نرم افزار
  • سخت افراز
  • icdl
  • آشپزی
  • فتوشاپ
  • کورل دراو
  • ایلوستریتور
  • نقاشی کودکان
  • تری دی مکس
  • اتوکد
  • ایندیزاین
  • دوره های حسابداری
  • دوره تعمیرات موبایل
  • دوره صافکاری و تعمیرات ماشین
  • دوره های زیبایی و آرایشگری
  • دوره عکاسی دیجیتال

آموزشگاه آریا تهران یکی از بزرگترین مراکز فنی و حرفه ای در تهران است که تمامی دوره های سازمان فنی و حرفه ای در این آموزشگاه همراه با ارائه مدرک فنی و حرفه ای و قابل ترجه ارائه می شود.

ضمنا در این آموزشگاه تمامی دوره های آموزشی به صورت کلاس های حضوری و آنلاین برگزار می شود، یعنی عزیزانی هم که ساکن شهرستان ها نیز هستند، می توانند به صورت آنلاین در دوره های مورد علاقه خود شرکت نمایند.

آدرس وب سایت آریا تهران ARYATEHRAN.COM است.

2- سایت ATGO:

شرکت دیجیتال مارکتینگ ATGO یکی دیگر از وب سایت هایی است که شما می توانید آموزش های مختلفی را در این سایت مشاهده نمایید.

در وب سایت ATGO.IR آموزش های زیر ارائه می شود.

آموزش سئو و بهینه سازی وب سایت » (اگر با مفهوم سئو و بهینه سازی صفحات وب برای موتور های جستجو آشنا نیستید مقاله سئو چیست را مطالعه نمایید.)

آموزش دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی

آموزش طراحی سایت و ساخت لندینگ پیج های حرفه ای » (توجه » فیلم آموزش طراحی سایت با وردپرس هم در این وب سایت به صورت رایگان در دسترس می باشد.)

آموزش تولید محتوا

آموزش برنامه نویسی PHP، لاراول، HTML و CSS، جاوا اسکریپت و تمامی کتابخانه های جاوا اسکریپت

سایر وب سایت های ایرانی که شما می توانید از منابع آموزشی آن ها استفاده نمایید را در بخش زیر معرفی کرده ایم:

سایت فرادرس | Faradars:

وبسایت فرادرس یکی از قدیمی ترین و بزرگترین وبسایت های آموزش مجازی در ایران هست که توسط دکتر مصطفی کلامی هریس و دکتر اسماعیل آتشپز بنیان گذاری شده و بیشتر در زمینه های برنامه نویسی، مهارت های کامپیوتری، برق، مکانیک، هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و … فعالیت می کند. دامنه ی موضوعاتی که سایت فرادرس پوشش میدهد بسیار زیاد و قیمت آموزش های این وبسایت بسیار پایین است. البته به تجربه ی شخصی می توانم بگویم که آموزش های این وبسایت اگرچه از فیلترهای مختلفی برای ضبط و انتشار عبور می کند (فرادرس مارکت پلیس نیست!) ولی از نظر محتوایی آنچنان کامل و جامع و تخصصی نیست و در سطح آشنایی عمومی و کلی است (به جز تعداد محدودی از دروس). فرادرس از نظر رتبه الکسا، بالاترین رتبه را میان وبسایت های آموزشی ایرانی دارد.

سایت فرانش | Faranesh:

وبسایت فرانش هم یکی از بزرگترین پلتفرم های آموزش آنلاین در ایران است، یعنی شما باید آموزش ها را از پلیر خود وبسایت فرانش مشاهده کنید و در بسیاری از مواقع، امکان دانلود این آموزش ها وجود ندارد. نام قبلی وبسایت فرانش، کائسنا بود که بعد از ورود به شتابدهنده آواتک و جذب سرمایه، نام آن به فرانش تغییر پیدا کرد. موضوعاتی که سایت فرانش پوشش می دهد بسیار زیاد بوده و تقریباً در همه زمینه ها از آموزش کسب و کار و نرم افزار گرفته تا آموزش زبان و آشپزی گسترده است. فرانش بیشتر یک مارکت پلیس هست و تقریباً همه ی افراد میتوانند آموزش های خود را در این وبسایت منتشر کنند و کسب درآمد داشته باشند، این اتفاق باعث شده که اکثر آموزش های این وبسایت، کیفیت متوسط رو به پایینی داشته باشند، هر چند که آموزش های خوبی هم میان آن ها میتوان یافت.

سایت متمم | Motamem:

وبسایت متمم به سرپرستی محمدرضا شعبانعلی یکی از معتبرترین وبسایت های آموزشی در زمینه مدیریت، مذاکره، تولید محتوا، MBA و توسعه فردی است. آموزش ها در این وبسایت عمدتاً به صورت متنی و یا فایل های صوتی است که بخشی از آن ها به صورت رایگان در اختیار همگان قرار دارد و برای دسترسی به بقیه این مطالب شما نیاز به خرید اشتراک ماهیانه یا سالیانه از این وبسایت دارید. آموزش های متمم بسیار به روز و آپدیت هست و تیم تولید محتوای به شدت قدرتمندی دارد. اگر علاقه مند به حوزه های مرتبط با فعالیت این وبسایت هستید، هیچ گاه نباید مطالعه مطالب آن را نادیده بگیرید یا کم اهمیت بشمارید.

سایت همیار وردپرس | Hamyarwp:

وبسایت همیاروردپرس توسط علی حاجی محمدی تاسیس شد و همون طور که از اسمش پیداست، به صورت تخصصی به آموزش وردپرس می پردازه… از نظر کسب و کاری، این سایت یکی از سایت های موفق و پیشرو در زمینه آموزش به حساب میاد و که تونسته بخش بزرگی از بازار آموزش وردپرس در ایران رو در قبضه خودش دربیاره… آموزش های ویدیویی این وبسایت پولی هست (دوره های تخصصی اش گران قیمت هستند) ولی می توانید از مقالات رایگان این وبسایت هم استفاده کنید.

سایت سون لرن | 7Learn:

وبسایت سون لرن یکی از بهترین سایت های آموزشی برنامه نویسی در ایران هست که در دو سطح متفاوت آموزش های خودش را ارائه می کنه… یکی آموزش های نسبتاً جامع و ارزان قیمت از مباحثی مانند آموزش سئو، php، لاراول، جاوا اسکریپت، طراحی وب و … و یکی هم دوره های متخصص( دوره متخصص لاراول، دوره متخصص php، دوره متخصص آندروید و …) که با گذراندن این دوره های که گران قیمت هم هستند، شما کاملاً یک تخصص را فرا می گیرید و میتوانید به صورت حرفه ای جذب بازار کار بشید. کیفیت آموزش های تخصصی این وبسایت بسیار بالا هست و مقالات جذابی هم داره…

سایت مدیر وب | Modireweb:

وبسایت مدیروب توسط مهران منصوری فر تاسیس شده و در زمینه آموزش های دیجیتال مارکتینگ به صورت کلی فعالیت می کنه ولی اکثر افراد این سایت رو با دوره ی تخصصی سئوش به نام “جادوی سئو” میشناسند که واقعاً هم کیفیت بالا و البته قیمت بالایی هم داره… کار جالبی که این وبسایت در زمینه تولید محتواهای آموزشی انجام داده، تولید محتوای سریالی و رایگان هست به خصوص در برنامه ای به نام “از من بپرس” که به سوالات علاقه مندان در زمینه دیجیتال مارکتینگ و سئو به صورت تخصصی و رایگان در قالب ویدیو، پاسخ میده…

سایت آپادمی | Apademy:

وبسایت آپادمی یک وبسایت تخصصی در زمینه آموزش نرم افزارهای معماری و عمران هست. این وبسایت با جمع کردن متخصصین هر نرم افزار دور هم تونسته کیفیت بالایی رو برای دوره ها و پکیج های آموزشیش ایجاد کنه… استراتژی این وبسایت برای تولید محتوا هم بر پایه تولید ویدیوهای آموزشی تخصصی باکیفیت ولی رایگان در وبسایت و اینستاگرامش هست و با همین کار تونسته مخاطبین زیادی رو برای خودش به دست بیاره… دوره ها و پکیج های آموزشی این وبسایت، همگی تخصصی و جامع هستند و علاقه مندان با گذروندن این دوره های میتونند به راحتی جذب بازار کار حرفه ای در رشته شبیه سازی معماری و عمران بشن…

سایت فرین آکادمی | Farin Academy:

وبسایت آکادمی فرین هم از وبسایت های معتبر و جوان در زمینه آموزش سئو و دیجیتال مارکتینگ هست که یک دوره تخصصی سئو به نام “دوره 50 ساعته سئو” داره که واقعاً هم کیفیت بالایی داره… استراتژی این وبسایت برای رشد، از طریق تولید مقالات و ویدیوهای آموزشی رایگان هست و همچنین بخشی رو هم در وبسایت خودشون ایجاد کردند که به سوالات شما در زمینه سئو به صورت رایگان پاسخ می دن…

سایت ایسمینار | Eseminar:

وبسایت ایسمینار یک پلتفرم برای برگزاری وبینار هست. یعنی مثل یک مارکت پلیس، هر کسی میتونه در این وبسایت یک وبینار برگزار کنه و مخاطبین خودش رو به این سایت بیاره… ایسمینار از سایت ها و کسب و کارهای اینترنتی بود که در دوران کرونا رشد بی سابقه ای رو تجربه کرد… بعد از برگزاری وبینار هم جلسات ضبط شده ی اون وبینار رو می تونید از طریق این وبسایت خریداری کنید… یکی از رازهای موفقیت ایسمینار این بود که مدرسین معتبری واردش شدند و مخاطبین خودشون رو همراهشون وارد این وبسایت و با اون آشنا کردند.

سایت مکتبخونه | Maktabkhooneh:

وبسایت مکتبخونه هم یکی از سایت های آموزشی بزرگ در ایران محسوب میشه که آغاز فعالیتش برمیگرده به دانشگاه شریف و ارائه ویدیویی کورس های دانشگاهی این دانشگاه به صورت رایگان…شما میتونید به دروس دانشگاهی اساتید برتر ایران در تمامی دانشگاه ها از طریق مکتب خونه دسترسی داشته باشید، البته دوره های پولی هم داره که در زمینه های مختلفی می تونید از اون ها استفاده کنید.

پیج اینستاگرامی پیشنهادی