انواع پمپ آب پنتاکس

انواع پمپ آب پنتاکس

اگر به دنبال خرید پمپ آب پنتاکس بشقابی و دو پروانه هستید، بهترین نمایندگی فروش پمپ آب پنتاکس ایتالیا اصل را انتخاب کنید.

ما مناسب ترین قیمت پمپ آب پنتاکس را به شما ارائه خواهیم کرد. برای خرید بهترین نوع پمپ آب خانگی همین حالا با معتبرترین فروشگاه پمپ آب تهران تماس بگیرد. 02133997522 | 02133997661 | 09121882140.

مطالبی که در این صفحه خواهید خواند:

  1. پمپ آب پنتاکس چیست
  2. تاریخچه پمپ آب پنتاکس
  3. پمپ آب خانگی پنتاکس
  4. انواع پمپ آب پنتاکس
  5. سوالات متداول

پمپ آب پنتاکس چیست

پمپ آب پنتاکس
پمپ آب پنتاکس

شرکت مستر نمایندگی فروش پمپ آب پنتاکس در انواع متعددی از جمله پمپ آب پنتاکس خانگی، پمپ آب پنتاکس کفکش، پمپ آب پنتاکس لجن کش، پمپ آب پنتاکس شناور و غیره در توان های مختلف از جمله نیم اسب، یک اسب، دو اسب و…  با جنس بدنه های متفاوت ازجمله استیل و چدن است. در ادامه انواع مدل های پمپ آب پنتاکس را با یکدیگر مورد بررسی قرار میدهیم.

تاریخچه پمپ پنتاکس (Pentax Pump)

پمپ پنتاکس فعالیت خود را در زمینه تولید انواع پمپ از سال 1990 آغاز کرد و با توسعه و پیشرفت این شرکت در بازار ایتالیا بدون شک جایگاه ویژه ای در میان مصرف کنندگان پیدا کرد و در حال حاضر به عنوان یکی از برترین ها در زمینه تولید پمپ مطرح بوده و گردش مالی بسیار بالایی را در این زمینه ایجاد کرده است. ویژگی  اصلی و مهم پمپ پنتاکس بالا بودن کیفیت و قیمت مقرون به صرفه آن می باشد.

پمپ پنتاکس ایتالیایی
پمپ پنتاکس ایرانی، این مدل تحت لیسانس پنتاکس ایتالیا تولید شده است و تمامی قطعات پمپ پنتاکس ایتالیایی می باشد که در ایران مونتاژ می شود.

پمپ آب پنتاکس دارای انواع مختلفی است که شناخت تک تک آنها برای استفاده هر چه بهتر و تامین نیاز هایی از قبیل کاهش هزینه و مصرف انرژی ضروری و مهم  می باشد. بخش زیادی از تولیدات و پمپ های برند Pentax به عنوان پمپ آب خانگی مورد استفاده قرار می گیرند.

پمپ آب پنتاکس شامل انواع: پمپ آب بشقابی، تک پروانه صنعتی، جتی، دو پروانه، طبقاتی افقی، طبقاتی عمودی و پمپ های کوچک محیطی می باشد که به اختصار هر کدام را توضیح خواهیم داد.

پمپ آب پنتاکس بشقابی به عنوان پمپ های کم صدا شناخته می شود و برای استفاده داخل ساختمان ها و همچنین نیازهای صنعتی به کار می رود. پمپ های سری CM جزو این نوع از پمپ های بشقابی می باشند.

پمپ آب پنتاکس جتی
پمپ آب پنتاکس جتی

پمپ آب پنتاکس جتی جهت انتقال آب به صورت زمینی استفاده می شود. جنس بدنه این پمپ از چدن بوده و پروانه های آنها از جنس نوریل یا برنج می باشد. پمپ های سری CAM در این دسته بندی قرار می گیرند. از مزایای پمپ جتی می توان به خاصیت خود مکش بودن آن اشاره کرد که اغلب در مواردی که ورودی آب پمپ، کم فشار می باشد به کار می رود. در مجموع می توان گفت انتخاب پمپ آب جتی پنتاکس یکی از بهترین گزینه ها برای پمپاژ آب در ویلا ها می باشد.

پمپ تک پروانه پنتاکس از نوع پمپ های سانتریفیوژی شناخته می شود که در صنعت و مصارف خانگی با سایز کوچک و متوسط کاربرد دارد، اما چنانچه پمپ تک پروانه پنتاکس را به منبع تحت فشار متصل کنیم می توان سیستم فشار قوی به وجود آورد. این نوع پمپ آب Pentax معمولا خانواده پمپ های AP, CAP, CH, CM,CS MD را شامل می شود.

پمپ دو پروانه پنتاکس
پمپ دو پروانه پنتاکس

پمپ دو پروانه پنتاکس نیز از نوع سانتریفیوژی می باشد که با ایجاد یک سیستم پر فشار جهت استفاده در پروژه های صنعتی و خانگی کاربرد دارد. این نوع از پمپ پنتاکس با چرخش دو پروانه باعث بالاتر رفتن هد پمپ و افزایش فشار آب می گردد. این نوع از پمپ ها شامل سری های CB, MB, MBT می باشد.

پمپ آب پنتاکس طبقاتی افقی و پمپ آب پنتاکس طبقاتی عمودی نوع دیگری از پمپ های سانتریفیوژ هستند که کاکرد آن ها به دو قسمت تقسیم شده است. این پمپ ها با پمپ های مکنده متفاوت هستند و در آنها روکش، نازل مکنده و نازل تخلیه همگی در یک بخش قرار دارند، پمپ های پنتاکس سری U در این دسته بندی قرار می گیرند.

پمپ های کوچک خانگی پنتاکس که جزو سری PM شناخته می شوند، اغلب جهت سیستم های خانگی کوچک و مصارف صنعتی ساده به کار می روند و توسط معیار کارایی و خروجی موردنیاز شناسایی می شوند.

لازم به ذکر است تمامی مدل های پمپ آب پنتاکس در ایتالیا تولید می شوند و با بهره گیری از تکنولوژی مدرن و طراحی هیدرولیکی، علاوه بر کارایی بالاتر طول عمر بیشتر و قیمت مناسب تری نسبت به نمونه های مشابه دارند.

برای شناسایی هر چه بهتر پمپ آب پنتاکس در نظر داشته باشید حرف T در مدل دستگاه، بیانگر برق ورودی سه فاز و دو عدد انتهای مدل نشان دهنده جنس پروانه است به طور مثال عدد 01 نشاند دهنده جنس برنز و 00 نشان دهنده جنس باکالیت می باشد. به مثال زیر توجه کنید:

پمپ آب خانگی پنتاکس
پمپ آب خانگی پنتاکس

پمپ آب خانگی پنتاکس

پمپ آب خانگی پنتاکس که به پمپ بی صدا یا کم صدا هم معروف است، برای تقویت فشار آب در منازل استفاده می شوند. البته پمپ آب خانگی پنتاکس، اگرچه نام خانگی را یدک می کشد، تنها در مصارف خانگی کاربرد ندارد و کلا برای تقویت فشار در هر نوع مصرفی می توان از آن استفاده نمود.

برای استفاده ی بهتر و انتخاب مناسب تر نوع پمپ آب خانگی پنتاکس، داشتن اطلاعاتی کلی از انواع مدل های پنتاکس به مشتری کمک می کند. این تنوع در محصولات و مدل های مختلف پمپ آب خانگی پنتاکس به همین دلیل است که مشتری با توجه به نوع کاربرد خود انتخاب مناسبی در خرید پمپ آب موردنظر خود داشته باشد. در این مقاله به معرفی چند نوع از سری مدل های پمپ آب خانگی پنتاکس می پردازیم:

پمپ آب خانگی پنتاکس سری AP
پمپ آب خانگی پنتاکس سری AP

پمپ آب خانگی پنتاکس سری AP:  این پمپ آب سانتریفیوژ به صورت خودمکش بوده و جهت پمپاژ آب مخلوط شده با هوا از آن استفاده می شود. جنس پمپ آب از چدن می باشد. این نوع پمپ آب خانگی پنتاکس به دو صورت تکفاز و سه فاز موجود است. حداکثر دمای سیال قابل تحمل در آن 50 درجه سانتی گراد می باشد.

پمپ آب خانگی پنتاکس سری PM
پمپ آب خانگی پنتاکس سری PM

پمپ آب خانگی پنتاکس سری PM: این مدل پمپ آب محیطی پنتاکس برای افزایش فشار گرم و سرد با کاربرد خانگی مناسب می باشد. جنس این نوع پمپ آب از چدن و حداکثر دمای سیال در آن 90 درجه سانتی گراد می باشد. پمپ آب پنتاکس PM در دو صورت تکفاز و سه فاز موجود می باشد.

پمپ آب خانگی پنتاکس سری MB
پمپ آب خانگی پنتاکس سری MB

پمپ آب خانگی پنتاکس سری MB: این پمپ آب پنتاکس به صورت دوپروانه است و جنس آن از چدن می باشد. حداکثر دمای سیال در این پمپ به 50 درجه سانتی گراد می رسد. پمپ آب دوپروانه پنتاکس MB در دو مدل تکفاز و سه فاز موجود است.

پمپ آب خانگی پنتاکس سری MD: جنس این پمپ آب خانگی از چدن یا برنج است. پمپ آب پنتاکس سری MD در دو مدل تکفاز و سه فاز موجود است.

پمپ آب خانگی پنتاکس سری :CAB
پمپ آب خانگی پنتاکس سری :CAB

پمپ آب خانگی پنتاکس سری :CAB این نوع پمپ آب پنتاکس به صورت خود مکش می باشد و جنس آن از چدن است. پمپ آب خانگی پنتاکس CAB در مدل های تکفاز و سه فاز وجود دارد.

پمپ آب خانگی پنتاکس سری CAM: این پمپ آب پنتاکس به صورت خودمکش می باشد و برای پمپاژ آب مناسب می باشد. جنس پمپ آب خانگی پنتاکس CAM از چدن و حداکثر دمای سیال در آن 50 درجه سانتی گراد می باشد.

پمپ آب خانگی پنتاکس سری CB: این نوع پمپ آب پنتاکس به صورت بشقابی و دوپروانه است و از هد بالایی برخوردار است. جنس این پمپ آب خانگی پنتاکس از چدن و حداکثر دمای سیال در آن برای پروانه نوریل 90 درجه سانتی گراد و برای پروانه برنجی 50 درجه سانتی گراد می باشد.

پمپ آب خانگی پنتاکس سری CH: این پمپ آب پنتاکس به خاطر میزان آبدهی بالا و همچنین فشار بالا معروف است. جنس بدنه ی پمپ آب پنتاکس CH از چدن و حداکثر دمای سیال در آن 90 درجه سانتی گراد می باشد. این پمپ آب در مدل های تکفاز و سه فاز موجود است.

پمپ آب خانگی پنتاکس سری CM: این پمپ آب پنتاکس به صورت افقی می باشد و جنس آن از چدن می باشد. پمپ آب خانگی افقی پنتاکس در دو مدل تکفاز و سه فاز موجود است.

پمپ آب خانگی پنتاکس سری CP: پمپ آب سانتریفیوژ پنتاکس CP از جنس چدن است و حداکثر دمای سیال در آن 90 درجه سانتی  گراد می باشد. پمپ آب خانگی پنتاکس cp در مدل های تکفاز و سه فاز موجود است.

پمپ آب خانگی پنتاکس سری CR: جنس این پمپ آب سانتریفیوژ از چن است و حداکثر دمای سیال در آن 50 درجه سانتی گراد می باشد. پمپ آب خانگی پنتاکس در مد های تکفاز و سه فاز موجود است.

پمپ آب خانگی پنتاکس سری CS
پمپ آب خانگی پنتاکس سری CS

پمپ آب خانگی پنتاکس سری CS: این نوع پمپ آب سانتریفیوژی به آبدهی بالا معروف است. جنس این پمپ آب پنتاکس از چدن است و حداکثر دمای سیال در آن 90 درجه سانتی گراد می باشد. پمپ آب خانگی پنتاکس CS در مدل های تکفاز و سه فاز موجود است.

سوالات متداول:

با سلام از نطر کیفیت و قدرت پرتاب آب بین دو پمپ پنتاکس و داب انتخاب کدوم بهتره؟

سلام
هر دو پمپ از برند های خوبی هستند، ولی در حال حاضر به دلیل ناموجود بودن محصولات پنتاکس در بازار،جهت انتخاب پمپ بهتر است از برند داب استفاده نمایید.
برند داب تماما ایتالیایی بوده و در بازار فروش مشابه تقلبی ندارند. در صورتی که برند پنتاکس به دلیل محبوبیت، دارای نمونه های تقلبی نیز می باشد.

با سلام بنده در یک مجموعه سه واحدی زندگی می کنم که فقط شبها و صبح آب داریم . دارای لوله کشی تو کار هستیم و مشترک . بنده می خواهم یک پمپ و تانک را در داخل واحد خودمان تعبیه نمایم تا بتواانم آب را موقع آخر شب و یا نزدیک به صبح به داخل تانکری که بالای پشت بام قرا داد هدایت و در آنجا ذخیره و از این آب در طول روز استفاده نمایم . لطفا راهنمایی بفرمایی که چه نوع پمپی را استفاده نمایم . ممنون بابت سایت و راهنمایی های خوبت؟

با سلام
از پمپ 220 ولتی خودمکش با کلید اتومات سرخود

منبع

پیج اینستاگرامی پیشنهادی