آموزش صفر تا صد پاکسازی پوست

آموزش صفر تا صد پاکسازی پوست

اگر به دنبال آموزش پاکسازی صورت برای آقایان هستید، حتما در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

با توجه  به اینکه پوست  جزء یکی از مهم ترین اعضای بدن  می باشد پس مانند سایر اعضای بدن  به مراقبت های روتین احتیاج دارد. توجه داشته باشید مراقبت از پوست هیچ محدودیتی ندارد و تنها مختص بانوان نمی باشد و آقایان نیز باید برای حفظ سلامتشان با استفاده از مراقبت های روزانه به سلامت و زیبایی پوست خود اهمیت دهند. یکی از شیوه های حفظ زیبایی و سلامتی پوست، پاکسازی می باشد. اگردر جستجوی بهترین مرکز پاکسازی پوست آقایان هستید با ما همراه باشید در ادامه قصد داریم شما را با آموزش پاکسازی صورت برای آقایان و بهترین مرکز پاکسازی پوست آقایان آشنا کنیم.

تالگو نور یکی از بهترین و معتبر ترین مرکز پاکسازی پوست می باشد که تمامی خدمات و محصولاتش را  با بهترین و مناسب ترین قیمت ارائه می دهد علاوه بر آن  این  مرکز دارای مدارک معتبر و بین المللی  تالگو می باشد  شما می توانید  برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه مرکز پاکسازی پوست در تهران مراجعه نمایید و یا با شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

آموزشگاه آریا تهران

0216699633 الی 7 و 09020055503 و 09374949774

آدرس وب سایت: www.aryatehran.com

آموزشگاه تالگو

021-22369905 – 09121087066

آدرس وب سایت: www. thalgonoor.com.com

پاک‌سازی صورت چیست

اگر مادر شما هم هر روز صبح قبل از رفتن به مدرسه شما را مجبور می‌کرد صورتتان را بشویید، از او تشکر کنید. شست‌وشوی صورت یکی از ابتدایی‌ترین و ساده‌ترین روش‌های پاکسازی پوست صورت است.

پاکسازی صورت، در حقیقت روشی برای مراقبت از پوست است که سلول‌های مرده روی پوست را می‌زداید، آلودگی‌ها، چربی و مواد اضافه روی پوست را پاکسازی می‌کند و با تغذیه و آبرسانی به پوست باعث سلامتی، شادابی و بهبود گردش خون در صورت می‌شود.

شست‌وشوی درست روزانه پوست صورت و پاکسازی صورت مردانه دوبار در هفته می‌تواند از بروز چین و چروک، سرطان پوست و بیماری رایج پوستی چون خشکی و اگزما جلوگیری کند. همچنین از آسیب‌های شغلی آقایانی که در محیط‌های آلوده یا زیر آفتاب کار می‌کنند بکاهد و پوست سالم جوانی را تا میانسالی همراه خود بیاورد.

چرا باید پوست را پاکسازی کرد؟

غددی که در روی پوست وجود دارد مسئول ترشح چربی است. خروج این ترشحات از طریق مجاری که به سطح پوست باز می شوند انجام می گیرد. در نتیجه مرطوب شدن در سطح پوست را ایجاد می کند و سلول های مرده و ذرات گرد و غبار موجود در پوست را نیز حل می کند.

گرد و غبار و آلودگی موجود در هوا با چربی پوست ترکیب می شود و در نتیجه باعث مسدود شدن مجرای خروجی چربی می شود. پوست کدر می شود و درخشانی و شفافیتش را از دست می دهد.

پاک کردن منظم پوست با آب و پاک کننده ها بسیار مفید است و می تواند شادابی را به پوست باز گرداند. استفاده از لایه برداری و اسکراب پوست نیز مفید است و ماساژ هم می تواند تاثیر خوبی را برای پوست داشته باشد.

مزایای پاکسازی پوست صورت

  • پاکسازی صورت مردانه و زدودن آلودگی‌ها پوست
  • تنظیم PH پوست
  • حفظ سطح مناسب رطوبت پوست

پاکسازی صورت مردانه و زدودن آلودگی‌ها پوست

در طول روز با آلودگی‌های زیادی در تماس است؛ از آلودگی‌ها و آلاینده‌های موجود در هوا که روی پوست می‌نشیند، باکتری‌ها و میکروب‌ها که ممکن است در مکان‌های مختلف با پوست ما در تماس باشند تا لایه‌های محافظ پوست مثل سلول‌های مرده و چربی روی پوست که شاید بیش‌از حد لازم تجمع کنند. شستن و پاکسازی صورت مردانه این آلودگی‌ها را از پوست می‌زداید و شادابی و سلامت پوست را حفظ می‌کند.

تنظیم PH پوست

سبوم روغنی است که غدد کوچک زیرپوست برای محافظت از پوست صورت و جلوگیری از نفوذ باکتری و عوامل مضر به پوست صورت تولید می‌کند.

تولید بیش‌ازحد سبوم باعث چرب شدن صورت، کثیف به نظر رسیدن و بسته شدن منفذهای پوست می‌شود. این چربی در مردان بیشتر ترشح می‌شود و پاکسازی صورت مردانه به روش‌های درست و زدودن چربی اضافه پوست در حفظ سلامت و PH پوست تاثیر مثبت دارد.

حفظ سطح مناسب رطوبت پوست

پوستی که رطوبت خود را از دست بدهد بیشتر در معرض اگزما، خشکی پوست و چین‌وچروک است. تمیز نگه‌داشتن پوست، شست‌وشوی آن و استفاده از مرطوب‌کننده مناسب رطوبت پوست را حفظ می‌کند، جریان خون را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود پوست درخشان‌تر و شاداب‌تر به نظر برسد.

آیا واقعا مردان به پاکسازی پوست نیاز دارند؟ پاکسازی صورت مردانه چه زمانی لازم است؟

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که 54 درصد مردان صورت خود را نمی‌شویند و 46 درصد باقی مانده اغلب از آب خنک و صابون‌های بدن استفاده می‌کنند. در حالی که صابون‌های شوینده بدن اکثرا برای پوست صورت مناسب نیستند و ممکن است باعث خشکی پوست، جوش یا حتی اگزما شوند.

در جواب این سوال باید بگوییم که مردان هم مانند زنان پوست دارند! پوستی که در معرض آلودگی و بیماری است پس باید از آن مراقبت کنند.

در حقیقت آقایان به علت گذراندن زمان طولانی زیر نور خورشید، عدم استفاده از ضدآفتاب و مرطوب‌کننده پوست و بی‌توجهی به شرایط پوستی خود بیشتر در معرض بیماری‌های پوستی قرار می‌گیرند. پس مردان نیز همانند زنان به پاکسازی صورت مردانه نیاز دارند تا از سلامت پوست خود مراقبت، و از بروز بیماری‌ها و سرطان پوست جلوگیری کنند.

ویژگی‌های پوست مردان

شاید در ابتدا تفاوتی بین پوست مردان و زنان دیده نشود اما نه‌ تنها ساختار پوست در مردان متفاوت است بلکه عادات رفتاری متفاوتی نیز دارند که بر سلامت پوست‌شان تاثیر می‌گذارد.

ویژگی‌های پوست مردان که متفاوت از بانوان است:

  • مردان الاستیک و کلاژن بیشتری در پوست خود دارند که باعث می‌شود 25 درصد پوستی ضخیم‌تر و سفت‌تر نسبت به زنان داشته باشند و چین و چروک پیری دیرتر در آ‌ن‌ها نمایان شود.
  • مردها موی بیشتری روی صورت خود دارند که باعث می‌شود چربی بیشتری نیز به سطح پوست ترشح شود. به همین دلیل پوست چرب در میان آقایان رایج‌تر است.
  • اصلاح ریش صورت به کمک تیغ به لایه‌برداری سلول‌های مرده کمک می‌کند. اما اگر مراقب نباشید ممکن است باعث حساسیت و تحریک پوست شود. ریش یا ته‌ریش ممکن است مشکلات دیگری مثل تحریک یا التهاب پوست را نیز به وجود بیاورد.
  • PH پوست مردان کمتر (اسیدی‌تر) از پوست زنان است.
  • پژوهش‌های جمعیت شناسی نشان می‌دهد که رنگدانه‌های پوست مردان به علت جذب کمتر ویتامین دی و کلسیم از زنان تیره‌تر است.

جدا از ویژگی‌هایی که در بالا برای پوست مردان ذکر کردیم، برخی عادات رفتاری نیز در مردان بیشتر مشاهده می‌شود. از جمله سیگار کشیدن و عدم استفاده از ضدآفتاب، مرطوب‌کننده و سایر محصولات مراقبت از پوست.

بررسی انواع روش پاکسازی صورت مردانه

تا اینجا از اهمیت پاکسازی پوست مردانه آگاه شدید اما پاکسازی پوست مردانه را چطور انجام دهید؟ این کار به چقدر زمان و هزینه نیاز دارد؟ بیایید موضوع را خیلی سخت نکنیم؛ فارغ‌ از جنس پوست، مسائل جانبی و روش‌های مختلف، شست‌وشو و پاکسازی صورت مردانه باید هر روز دوبار و در چند مرحله ساده انجام شود:

  • دست و صورت‌تان را با آب ولرم خیس کنید.
  • صابون مخصوص صورت یا فیس‌ واش (شوینده صورت) را با دست روی صورت خود پخش کنید.
  • چند دقیقه به کمک نوک انگشتان پوست صورت را بشویید. سعی کنید حرکات نوک انگشتان شما نرم و شبیه ماساژ باشد.
  • با آب ولرم شوینده را از صورتتان بشویید و به آرامی با حوله یا دستمال تمیز خشک کنید.
  • سپس کمی نرم‌کننده صورت استفاده کنید.

روش‌های پیشترفته‌تر و عمیق‌تری نیز برای پاکسازی صورت مردانه وجود دارد که خوب است هر چندماه یکبار انجام شود.

مواد لازم برای پاکسازی

صورت همان طور که می دانید برای این که پاکسازی صورت در ارایشگاه را انجام دهید. باید از مواد مخصوص صورت خودتان استفاده کنید. که در قدم اول نوع پوست شما را تشخیص می دهند و متناسب با آن از مواد استفاده می کنند. از این مواد و متریال هنگامی استفاده می کنند که می خواهند پیش از پاکسازی صورت آن را تمیز کنند. برای پوست هایی که چرب هستند از تونر و ژل های مخصوص استفاده می کنند.

همچنین برای پوست هایی که از نوع نرمال هستند از تونر ها و شیرپاک های اختصاصی استفاده می کنند. و این در حالی است که برای پوست های خشک از تونر و شیر پاک کن هایی که برای آن ها مناسب است استفاده می کنند. اما اگر پوست شما مختلط باشد. باید برای هر قسمت از پاک کننده مخصوص آن استفاده کنید تا آسیبی به پوست حساس صورت شما وارد نشود.

مشخص کردن زمان پاکسازی

نکته ای که در پاکسازی صورت در ارایشگاه وجود دارد این است که پوست شما در چه حالی قرار دارد. در قدم اول شما می توانید از ظاهر پوست خودتان آن را تشخیص دهید. شما اگر از روش ها و مواد مختلفی برای این کار استفاده کرده باشید تا مدت زمانی طولانی اثر و نتیجه آن را بر روی پوست خود می بینید. دقت داشته باشید که این مورد بعد از مدتی نتیجه خود را از دست می دهد و شما باید به طور مجدد آن را انجام دهید.

نکته دیگری که وجود دارد این است که برای برخی روش ها و سطوح شما باید به صورت روزانه پاکسازی صورت را انجام دهید. اما روش های دیگری وجود دارد که شما باید به صورت ماهانه و هفتگی آن را بر روی صورت خودتان انجام دهید. این کار ها باید زیر نظر متخصصین این حوزه انجام شود و از آن ها در این رابطه مشورت و کمک بگیرید.

مهم ترین مراحل در پاکسازی صورت

برای این که پاکسازی صورت در ارایشگاه به بهترین نحو ممکن انجام شود باید با متخصصان این حوزه صحبت و مشورت داشته باشید. در قدم اول باید متوجه شوید که نوع پوست شما به چه صورت است زیرا بعضی از پوست ها روزانه و بعضی ماهانه و یا حتی سالانه به این مورد نیاز دارند. پوست صورت خودتان را بخار بدهید. لایه ای را از پوست خود بردارید. در مرحله بعدی باید جوش های سر سیاه و سر سفید صورتتان را خارج کنید. که برای این کار از وسایل مخصوص استفاده می کنند. صورت شما بعد این مراحل باید ماساژ داده شود. ماسک هایی که با پوست صورت شما تطابق دارد استفاده کنید.

پاکسازی صورت آقایان با دستگاه

در خصوص آموزش پاکسازی صورت برای آقایان باید بدانید، پوست صورت آقایان نیز همانند بانوان به مراقبت و پاکسازی نیاز دارد تا برخی عارضه های پوستی، چین و چروک ها دیر تر در صورت فرد نمایان شود. متد هایی وجود دارند که با  استفاده از دستگاه های ویژه ای صورت می گیرد و برخی دیگر بدون استفاده از این  دستگاه ها قابل انجام  می باشد.

در متد پاکسازی صورت آقایان با دستگاه، از دستگاه وِیژه ای به نام میکرودرم ابریژن برای پاکسازی صورت استفاده می شود.

این دستگاه مشابه یک ماژیک می باشد که بر روی حالتی مکنده مانند وجو دارد که هنگامی که دستگاه بر روی صورت فرد قرار می گیرد شروع به کار کرده و پوست را پاکسازی می کند.

نکته: ماساژ صورت یکی از شیوه های پاکسازی پوست می باشد شما می توانید برای آشنایی با مراحل و نحوه انجام آن به صفحه مرکز ماساژ در تهران مراجعه نمایید.

پاکسازی صورت آقایان در خانه

آموزش پاکسازی صورت برای آقایان، در این بخش به آموزش پاکسازی صورت برای آقایان در خانه می پردازیم. پاکسازی صورت آقایان درخانه یکی از شیوه های پاکسازی پوست می باشد که هزینه آن نسبت به سایر روش ها کم هزینه تر می باشد و به راحتی قابل انجام می باشد.  برای بکارگیری از شیوه پاکسازی صورت مردانه در خانه تنها لازم است از اسکراپ های شرکتی و ماسک های دست ساز استفاده نمایید و برای تهیه محصولات پاکسازی پوست آقایان می توانید به داروخانه ها مراجعه نمایید.

با توجه به مطالب ذکر شده در بخش بالا استفاده از شیوه های پاکسازی صورت آقایان در خانه بسیار آسان می باشد تنها لازم است اسکراپ را متناسب با دستور العمل های ذکر شده  بر روی محصول آن را روی صورت بمالید و ماساژ دهید تا لایه برداری روی صورت، صورت بگیرد. در آخر با گذشت مدت زمان کوتاه اسگراپ را با آب ولرم بشویید.

در حالت کلی آموزش پاکسازی صورت برای آقایان در خانه به چهار مرحله تبدیل می شود که شامل: استفاده از مرطوب کننده ها، ماسک های صورت، کرم های آبرسان و بخور یا ماساژ می باشد. که استفاده از این راهکار ها به همراه برخی نکات موجب پاکسازی سطح پوست صورت مردان  می شود.

پیشنهاد ویژه: شاید خواندن مقاله پاك كردن تاتو ابرو با دكلره برای شما جالب باشد.

روش‌های آرایشگاهی پاکسازی صورت آقایان

برخی‌از آرایشگاه‌ها، مراکز اسپا و سلامت پوستی نیز خدمات پاکسازی صورت را برای آقایان ارائه می‌دهند که با استفاده از دستگاه‌های بخور و ماساژ، شوینده‌ها و کرم‌های مراقبت پوستی انجام می‌شود و تجربه هرچند ماه یک بار آن برای پوست مفید است.

روش‌های پزشکی و کلینیکی پاکسازی صورت آقایان

پاکسازی تخصصی پوست مردانه در مراکز پزشکی و کلینیک‌ها توسط متخصص پوست و مو انجام می‌شود که اثر بلندمدتی دارد و بیش از چند بار در سال لازم نیست. پاکسازی صورت مردانه در این روش عمیق صورت می‌گیرد و احتمال اینکه آسیبی به پوست وارد شود کمتر است.

بخور سرد و گرم برای پاکسازی صورت آقایان

یکی از روش های پاکسازی صورت بخور است. بخار آب به منفذ پوست نفوذ می کند و آلودگی ها را از پوست می زداید. بخار آب به پوست عمل آبرسانی را هم انجام می دهد و پوست را شفاف و مرطوب می کند. اگر پوستی خشک و دهیدراته دارید، این روش برای شما توصیه می شود. با قرار گرفتن در مقابل بخار، جریان خون در مویرگ ها نیز بیشتر می شود و تیرگی زیر چشم برطرف شده و شفافیت پوست افزایش می یابد. می توان به آن روغن های گیاهی هم اضافه نمود.

مزایای بخور
  • کاهش روند پیری پوست
  • از بین رفتن سلول های مرده پوست
  • کاهش خطوط سطحی و عمقی در پوست
  • بهبود یافتن جوش های سرسیاه و چرکی

اسکراب صورتبرای پاکسازی صورت آقایان

 اسکراب یکی از فرآیند های زیبایی پوست است که پوست را لایه برداری و پاکسازی می کند. این روش مخصوصا مناسب پوست های چرب است. اسکراب اگر اصولی انجام شود باعث درخشندگی و لطافت پوست می شود. ولی اگر انجام آن اصولی انجام نشود، ضررهای زیادی را به پوست می رساند. این روش باید با دقت و مهارت انجام شود.

پیشنهاد ویژه: مدرک بین المللی تزریق ژل و بوتاکس

مراحل انجام اسکراب

برای پاکسازی صورت در ارایشگاه مردانه با اسکراب مراحلی وجود دارد. رعایت مراحل آن به ترتیب و اصول درست تاثیر بسزایی در مطلوبیت نتیجه از انجام کار را دارد.

  • ابتدا پوستتان را مرطوب کنید.
  • پوستتان را به اسکراب آغشته کنید.
  • پوستتان را خوب ماساژ دهید.
  • کل صورت، گردن و سینه را ماساژ دهید.
  • به آرامی این کار را بکنید زیرا پوست این نواحی حساس است.
  • صورتتان را با آب سرد بشویید. با یک حوله نرم صورتتان را خشک کنید.
  • در پایان خواهید دید که پوستتان نرم و لطیف شده است.
مزایای اسکراب در پاکسازی صورت در ارایشگاه مردانه
·         کاهش جوش سرسیاه
·         افزایش تاثیر کرم ها بر پوست
·         از بین بردن سلول های مرده پوست
·         افزایش لطافت پوست

استفاده از ماسک پیلینگ در پاکسازی صورت در ارایشگاه مردانه

این یک روش بسیار پرطرفدار برای آقایان در آموزشگاه آرایشگری مردانه است. این ماسک ها تمامی آلودگی ها را از روی پوست پاک می کند. درخشندگی و لطافت پوست از ویژگی های استفاده از ماسک پیلینگ است.

با پاک شدن آلودگی ها از روی منافذ پوست تاثیر کرم ها نیز بیشتر می شود و پوست بسیار لطیف می شود. کسانی که دارای پوست حساسی هستند بهتر است از این ماسک استفاده نکنند.

مزایای ماسک پیلینگ
  • پاکسازی عمیق منافذ پوست
  • از بین بردن جوش های سرسیاه
  • افزایش شفافیت و درخشندگی پوست

استفاده از بلک ماسک

بلک ماسک از جمله ماسک های پر طرفدار است. این ماسک تاثیر خوبی بر روی پوست دارد و درخشندگی را برای پوست دارد. این ماسک جوش های سرسیاه را از بین می برد و ترکیب اصلی آن یک زغال فعال است که چربی ها را جذب می کند و آلودگی ها را از روی پوست می زداید. با پاک شدن منافذ پوست جوش های سرسیاه هم از بین می روند.

مزایای استفاده از بلک ماسک
  • پاکسازی عمیق منافذ
  • از بین برنده جوش های سر سیاه
  • افزایش لطافت پوست

مراقبت های روزانه برای پاکسازی پوست

برای مراقبت های روزانه و پاکسازی پوست توصیه می شود از نکات زیر را حتما رعایت نمایید:

  • در روز به طور میانگین حداقل صورت خود را دوبار بشویید.
  • از آب ولرم برای شستشوی صورت خود استفاده نمایید.
  • از صابون معمولی برای شستشوی صورت استفاده نمایید.
  • توجه داشته باشید نباید هرگز از محصولات پاکسازی پوست زنانه برای پاکسازی پوست مردانه استفاده نمایید.
  • مطابق با دستور العمل ها و اندازه ذکر شده بر محصولات از آن ها استفاده نمایید.
  • برای پاکسازی صورت مردانه هنگام شستشوی صورت می توانید از انگشتان خود استفاده نمایید.
  • متناسب با نوع و جنس پوست صورتتان باید محصولات مراقبت از پوست را انتخاب نمایید.
  • نکته مهم در خصوص شستشوی صورت، نباید صورت را بیش از اندازه بشویید.

هر روز حداقل دوبار صورت خود را بشویید

اولین نکته‌ای که باید رعایت کنید این است که برای تمیزی و زدودن آلودگی‌ها از روی پوست صورت لازم است حداقل دوبار در روز صورت خود را بشویید. توصیه می‌شود یکبار بعد از بیدار شدن از خواب و بار دوم پس از بازگشت از محل کار در شب یا قبل از خواب باشد.

پاکسازی صورت مردانه  را در شب جدی‌تر از صبح انجام دهید. در پایان روز تمام آلودگی‌های جذب شده به صورت باید شسته و زدوده شوند اما شست‌وشوی صورت در صبح می‌تواند سبک‌تر انجام شود.  اگر شستن دوبار صورت در روز، باعث خشکی پوست شما می‌شود، می‌توانید صبح‌ها صورت خود را تنها با آب بشویید و از شوینده استفاده نکنید.

بعد از ورزش نیز حتما صورت خود را بشویید.

از آب ولرم استفاده کنید

صورت را با آب داغ یا یخ نشویید. آب داغ ممکن باعث تحریک منافذ پوست صورت شود و آب یخ احتمال خشکی پوست را افزایش می‌دهد. پس تعادل را رعایت کنید.

از صابون معمولی استفاده نکنید

پوست صورت حساس‌تر از پوست بدن است. صابون‌های عادی ممکن PH پوست را بر هم بزند یا باعث لک و آکنه صورت شود. از شوینده‌های مخصوص پوست صورت مردانه، فیس‌واش‌ها، ژل شست‌وشوی صورت، صابون‌های مخصوص پوست صورت و… استفاده کنید.

برخی افراد گمان می‌کنند اگر شوینده صورت کف نکند، پوست تمیز نمی‌شود اما کف بیش‌از حد شوینده‌های مخصوص پاکسازی صورت مردانه ممکن است چربی طبیعی لازم برای پوست صورت را نیز از بین ببرند.

محصولات مراقبت از پوست را با توجه به جنس پوست‌تان انتخاب کنید

قبل از استفاده از هر شوینده صورت برای پاکسازی صورت مردانه، جنس پوست خود را بشناسید. برای تشخیص نوع پوست، صورتتان را با یک شوینده ملایم و عادی بشویید، صورت را با حوله خشک کنید. پس از یک ساعت شرایط پوستی خود را بسنجید:

  • اگر احساس خارش، خشکی یا کشیدی در پوست صورت خود دارید، پوست صورت شما از جنس پوست خشک است.
  • اگر روی صورت بخصوص در ناحیه بینی و پیشانی چربی روی پوست را احساس ‌می‌کنید، پوست شما از نوع چرب است.
  • اگر در ناحیه T صورت (روی بینی و پیشانی) چربی پوست را احساس می‌کنید اما پوست روی گونه‌ها فک شما خشک است، جنس پوست شما مختلط است.
  • اگر احساس خاصی روی پوست خود ندارید، جنس پوست شما معمولی است.
  • اگر پوست صورت شما در تمامی نقاط ملتهب یا قرمز است، جنس پوست حساس است و بهتر است بیشتر به مراقبت از آن بپردازید.

در پاکسازی صورت مردانه از محصولات مراقبت از پوست زنان استفاده نکنید

همانطور که گفتیم پوست زنان و مردان با یکدیگر متفاوت است و استفاده از محصولات زنان برای آقایان به طور کلی توصیه نمی‌شود. با این‌حال اگر از محصولات زنانه استفاده کردید و با پوست شما سازگار بود، می‌توانید به استفاده ادامه دهید.

با وجود تفاوت‌های پوست صورت زنان و مردان، بعضی شوینده‌های صورت برای هر دو نوع پوست به خوبی عمل می‌کنند. حتی در بعضی برندها، ممکن است مواد شوینده در شوینده‌های مخصوص زنان و مردان یکسان باشد.

از محصولات پوستی طبق دستورالعمل و به اندازه لازم استفاده کنید

دستورالعمل استفاده از شوینده را بخوانید و از شوینده پوست صورت خود کمتر یا بیشتر مقدار توصیه شده استفاده نکنید.

برای شستشو و پاکسازی صورت مردانه از نوک انگشتان خود استفاده کنید

با استفاده از نوک انگشتانتان، ماده شوینده را روی پوست صورت پخش کنید و ماساژ دهید. می‌توانید از لیف‌های صورت یا برس‌های خصوص صورت نیز استفاده کنید اما براش‌ها و لیف‌ها ممکن است آلودگی را در خود نگه دارند، پس حواستان باشد که مرتب آ‌ن‌ها را بشویید و هرچند وقت یک‌بار آن‌ها را تعویض کنید.

صورت را بیش‌ازحد نشویید

طبق زمان توصیه شده در دستورالعمل، از ماده شوینده پوست صورت خود پیروی کنید. اگر توصیه خاصی در دستورالعمل وجود ندارد، کمی آزمون و خطا کنید، یک تا دو دقیقه برای پاکسازی صورت مردانه کافی است.

اگر پوست شما بعد از پاکسازی حساس می‌شود احتمالا به این علت است که صورت را زیاد می‌شویید یا بیش از حد نیاز از ماده شوینده استفاده می‌کنید.

در پاکسازی صورت مردانه شستن فک و چانه را فراموش نکنید.

خط فک، چانه و بالای گردن نیز همانند صورت در معرض آلودگی هستند، ممکن است ریش شما در آن قسمت‌ها نیز رشد کند.

با حوله و به نرمی پوست صورت خود را خشک کنید

حوله را روی پوست نکشید، به آرامی روی پوست بگذارید آب صورت را بگیرید و بردارید. کشیدن حوله روی پوست صورت ممکن باعث تحریک پوست شود.

پس از پاکسازی صورت مردانه از تونر و مرطوب‌کننده استفاده کنید

تونر در حقیقت مرطوب‌کننده مایعی است که PH پوست را بعد از پاکسازی صورت مردانه تنظیم می‌کند و به طراوت، نرمی و آب‌رسانی آن کمک می‌کند. مرطوب‌کننده نیز رطوبت پوست را بعد از پاکسازی تامین می‌کند.

از افترشیو مناسب پوست خود استفاده کنید

پاکسازی صورت مردانه زمانی می‌تواند موثر باشد که با باقی محصولات پوستی، به پوست صورت خود آسیب نزنید. هنگام تراشیدن ریش از خمیر ریش یا افترشیو مناسب پوست خود استفاده کنید. اگر از این محصولات استفاده نمی‌کنید و پوست سالمی دارید، هیچ مشکلی نیست. استفاده از این محصولات برای پاکسازی صورت مردانه ضروری نیست اما می‌تواند مفید باشد.

تیغ اصلاح یا ریش تراش خود را همیشه تمیز کنید، بهتر است آ‌ن‌ها را در محیط مرطوبی مثل حمام قرار ندهید. باکتری‌ها و قارچ‌ها در محیط‌های تاریک و مرطوب رشد می‌کنند و نگهداری از تیغ و ریش تراش در حمام ممکن است در نهایت باعث بروز عفونت و بیماری‌های پوستی در صورت شما شود.

اگر اصلاح نمی‌کنید و ریش دارید، موهای صورت خود را تمیز نگه دارید و به پوست زیر آن‌ها نیز رسیدگی کنید.

پاکسازی پوست آقایان برای پوست خشک

اگر پوستی خشک دارید، باید به دنبال محصولی باشید که تمام آلودگی ها و ناخالصی ها را از بین ببرد، اما بدون از بین بردن چربی های طبیعی پوست شما باشد. بنابراین روی شستشوی صورت که آبرسانی کننده است و سطح pH پوست شما را مختل نمی کند، تمرکز کنید. ضمن آن که شستشوی صورت روزانه با محصول حاوی گلیسیرین مرطوب کننده ، همراه با مواد تسکین دهنده مانند آلوئه ورا و آلانتوئین مناسب است.

پاکسازی پوست چرب

اما برای کسانی که دارای پوست چرب هستند، پاکسازی پوست آقایان همراه با گلیسیرین، برای حفظ رطوبت پوست چرب و شستشوی روزانه صورت، لازم است که شامل تصفیه روغن درخت چای است که به تنظیم چربی اضافی کمک می کند و هرگونه قرمزی را کاهش می دهد.

همچنین یک آلفا هیدروکسی اسید طبیعی، مناسب است. این لایه بردار شیمیایی ملایم  سلول های مرده پوست را از بین می برد، به باز شدن منافذ و از بین بردن جوش های سرسیاه کمک می کند. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با آموزشگاه آرایشگری سفیر 2 همراه باشید.

تعداد دفعات پاکسازی پوست

به طور کلی، برای پاکسازی پوست آقایان ، باید صورت خود را دو بار در روز در زمان های صبح و بعد از ظهر، شستشو دهند. اما اگر در حال انجام ورزش های عرق کننده هستید، باید بعد از آن نیز این کار را انجام دهید. شستن صورت در صبح ، روز شما را به خوبی آغاز می کند. هنگامی که پوست شما احساس تمیزی و طراوت می کند، به احتمال زیاد شما نیز چنین خواهید کرد.

حتی اگر هنگام نگاه کردن به آینه هیچ گونه کثیفی روی پوست خود مشاهده نمی کنید، تجمع چربی و سلول های مرده پوست در طول شب تجمع یافته است. ایده خوبی است که آنها را از صورت خود پاک کنید قبل از اینکه فرصتی برای بسته شدن منافذ پوست شما داشته باشد. همچنین به پاکسازی صورت قبل از اصلاح کمک می کند. با از بین بردن سلول های مرده پوست، تیغ شما می تواند به آرامی روی صورت شما بچرخد.

پیشنهاد ویژه: رفع سیاهی زیر بغل با خمیر دندان

زمان مناسب برای پاکسازی پوست آقایان

در عصر نیز پاکسازی پوست آقایان لازم است و باید کل آلودگی و باکتری هایی را که همه ما در طول روز با آنها تماس گرفته شده و همچنین چربی هایی که روی پوست جمع شده است را حذف کرد. بنابراین شستن مجدد آن در عصر یک امر ضروری است. ضمن آنکه بعد از ورزش این کار لازم است. در حالی که عرق کردن برای سم زدایی عالی است، عرق روی پوست شما نشسته و به عنوان محلی برای رشد باکتری ها عمل می کند.

نمک های ناشی از عرق می تواند خشک و تحریک کننده باشد، بنابراین شما باید آنها را در اسرع وقت قبل از آسیب به رنگ پوست خود پاک کنید. در نظر داشته باشید که بهترین پاک کننده صورت آن است که میان از بین بردن چربی و روغن تعادل ایجاد کند، اما بدون خشک شدن صورت باشد.

پاکسازی صورت مردانه در تهران

در پی مطالب ذکر شده در بخش بالا در خصوص آموزش پاکسازی صورت برای آقایان عده زیادی از افراد می پرسند بهترین کلینیک زیبایی و پاکسازی صورت مردانه در تهران کجاست؟ با توجه به مباحث ذکر شده در ابتدای صفحه مجددا باید یادآوری کنیم که تالگو نور به عنوان یکی از بهترین مراکز و کلینیک های زیبایی پاکسازی صورت بانوان در تهران می باشد البته لازم به ذکر است که تالگو نور یکی از بهترین و معتبر ترین نمایندگی های تالگو فرانسه می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تالگو نور می توانید به سایت تالگو نور مراجعه نمایید.

روتین پاکسازی صورت مردانه خود را تست کنید

 خوب است پس از مدتی، روتین پاکسازی پوست خود را تست کنید. دوبار شست‌وشو در روز برای پوست شما کم است یا زیاد؟ شوینده‌ شما خوب عمل می‌کند؟ بعد از پاکسازی صورت مردانه به مرطوب‌کننده پوست احتیاج دارید یا نه؟

هر چند وقت یک‌بار به سراغ روش‌های آرایشگاهی و کلینکی نیز بروید

پاکسازی صورت مردانه در روش خانگی، با تمام شرح و مزایایی که گفتیم تنها سطح پوست را پاکسازی می‌کند. خوب است برای پاکسازی عمیق‌تر هرچند وقت یک‌بار روش‌های آرایشگاهی و کلینیکی را نیز امتحان کنید.

پیشنهاد ویژه: بهترین مجله های ایران

مرکز پاکسازی پوست آقایان

جهت آموزش پاکسازی صورت برای آقایان به کدام مجموعه مراجعه نماییم؟ بهترین مرکز پاکسازی پوست آقایان کجاست؟ با توجه به اینکه اکثر آقایان به پوست صورت خود اهمیت فراوانی می دهند پیدا کردن بهترین مرکز پاکسازی پوست آقایان کار دشوار و سختی می باشد. برخی از نکاتی که  باید  برای انتخاب یک  مرکز پاکسازی پوست آقایان در نظر بگیرید  شامل: مدارک معتبر بین المللی و فنی حرفه ای مرکز، پشتیبانی و برخورد اساتید، مهارت و میزان تجربه اساتید، کیفیت خدمات و در نهایت قیمت مناسب می باشد. با استفاده ازاین نکات می توانید بهترین مرکز پاکسازی پوست آقایان را پیدا کنید.

عکس پاکسازی پوست مردانه

برای آشنایی بیشتر در این بخش می توانید عکس پاکسازی صورت مردانه  را مشاهده نمایید.

قیمت پاکسازی پوست در آرایشگاه مردانه

قیمت پاکسازی پوست در آرایشگاه مردانه چقدر است؟ قیمت پاکسازی پوست متناسب با نوع پوست و عارضه های پوستی متغییر می باشد.

ماسک پاکسازی صورت آقایان

ماسک پاکسازی صورت آقایان، چند نمونه از ماسک پاکسازی صورت آقایان که در این بخش معرفی می کنیم و شما می توانید ازآنها استفاده نمایید به شرح زیر می باشد:

  • ماسک خاک رس
  • ماسک‌ ضد آکنه و ضد پیری
  • ماسک شب
  • ماسک لایه بردار حاوی آنزیم

تالگو نوربرگزار کننده دوره پاکسازی پوست با مدرک فنی حرفه ای می باشد که برای ثبت نام در این دوره می توانید به صفحه مربوطه مراجعه نمایید

معرفی بهترین کرم پاکسازی صورت آقایان

در بخش زیر به معرفی بهترین کرم پاکسازی صورت آقایان می پردازیم.

  • کرم لایه بردار مردانه آردن
  • کرم پاک کننده و لایه بردار آردن
  • کرم روشن کننده راکوتن

تست روتین پاکسازی صورت مردانه

بهتر است پس از مدت زمانی روتین پاکسازی پوست خود را تست نمایید میزان شستشو در روز برای شما زیاد است یا کم ؟ شوینده مورد نظر تاثیری دارد؟ پس از پاکسازی صورت مردانه به مرطوب کننده نیاز دارید یا خیر؟

عده زیادی از افراد به دنبال دوره های مراقبت از پوست هستند برای آشنایی با دوره مراقبت از پوست تالگو نور به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.

آموزش پاکسازی حرفه ای پوست

یکی از دوره های محبوب در دنیای آرایشگری ، دوره آموزش پاکسازی تخصصی پوست است. منظور از پاکسازی پوست تمامی کارها و روش هایی است که به وسیله آن ها هر گونه آلودگی از روی پوست با استفاده از لایه برداری از بین می رود تا در نهایت پوست به طور کامل آبرسانی شود. با استفاده از این روش می توانید پوستی شاداب ، مرطوب و عاری از هر گونه لک داشته باشید و سلامت پوست خود را تضمین کنید.

نکته ای که لزوم انجام پاکسازی پوست حرفه ای برای آقایان و خانم ها را نشان می دهد این است که آقایان نسبت به خانم ها مراقبت های پوستی کم تری انجام می دهند و به همین جهت پوستشان بیش تر در معرض آسیب دیدن قرار دارد و سریع تر دچار لک و چین و چروک می شود. لذا انجام روتین روزانه مراقبت از پوست در مردان و زنان اهمیت زیادی دارد.

سرفصل های دوره آموزش پاکسازی پوست صورت

  • آموزش آنالیز انواع پوست
  • شناخت انواع دستگاه های آنالیزور پوست
  • شناسایی انواع ماسک ها و کارایی آن ها
  • ساخت انواع ماسک
  • آماده سازی پوست و آموزش نحوه صحیح ماساژ صورت
  • آموزش بخوردهی، لایه برداری (اسکراب)، ماسک گذاری، فیشیال، میکرودرم (پیلینگ) و لیفتینگ
  • شناخت انواع لک و انواع بیماری های پوستی
  • شناسایی و آموزش کار با انواع دستگاه های پاکسازی آ
  • موزش پاکسازی پوست با دستگاه

مراحل آموزش فیشیال تخصصی

  • شستشوی پوست صورت با مواد مناسب
  • بخور دادن پوست به مدت ۱۰ دقیقه
  • اسکراب و لایه برداری پوست
  • استفاده از ماسک های مختلف با توجه به نوع پوست
  • آبرسانی پوست با کرم ها و لوسیون های مخصوص و ماساژ به مدت ۱۰ دقیقه.

آموزش غیر حضوری پاکسازی صورت مردانه

در آموزش غیر حضوری پاکسازی صورت مردانه در دوره های آرایشگری تمامی مطالب و تکنیک ها به بهترین متد و روش به همراه جزوات آموزشی ارائه داده می شود. در دوره درجه دو آشنایی با ساختمان و پوست صورت انجام می شودو در ادامه در دوه درجه یک به طور کامل آموزش پاکسازی پوست به هنرجویان انجام می شود. در طول دوره تمامی موارد مهم و اساسی در این قسمت از آموزش ها از صفر تا صد نکته ها و تکنیک های جدید و به روز را آموزش می دهیم.

پیشنهاد مطالعه: قرص هیرویت در زمان پریودی

آموزش پاکسازی پوست با مدرک

پاکسازی پوست امری بسیار پرطرفدار است و امروزه  مراجعین زیادی را دارد. این امر در حوزه زیبایی و درمانی است. در آموزش غیر حضوری پاکسازی صورت مردانه کارهایی چون آلودگی زدایی، حفاظت و بهداشت فردی و آنالیز ساختمان پوست و آماده سازی پوست مشتری و مراقبت های بعد از آن و استفاده از ماسک ها را آموزش می دهیم. این دوره ها تحت عنوان پاکسازی پوست با ارائه مدرک دردوره های حضوری و آموزشگاه غیر حضوری آرایشگری مردانه در تهران  صورت می گیرد.

هزینه آموزش پاکسازی پوست

همانطور که گفته شد دوره آموزش کامل پاکسازی پوست صورت به دو صورت حضوری و مجازی در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در صورتی که امکان شرکت در کلاس ها بصورت حضوری داشته باشید میتوانید جهت ثبت نام و هماهنگی های لازم جهت خوابگاه و غیره با کارشناسان ما در تماس باشید.

همچنین در صورتی از عهده هزینه های شرکت در کلاس ها بصورت حضوری برنمیایید میتوانید با تهیه پکیج آموزشی این دوره از صفر تا صد مباحث پاکسازی را بصورت گام به گام یاد بگیرید.

بعد از اتمام دوره چه مهارت ها توانایی هایی کسب می کنید؟

پس از اتمام دوره مبتدی، شما می توانید با تسلط کامل تمامی درخواست های مشتریان خود را مبنی بر پاکسازی پوست، آبرسانی پوست و برطرف کردن نیازهای پوستی انجام دهید.

بعد از گذراندن دوره کار با تجهیزات پزشکی شما به عنوان یک تکنسین حرفه ای برای پاکسازی پوست با دستگاه هایی مانند میکرودرم ابریژن، هایفو، RF و … شناخته می شوید. همچنین آموزش پاکسازی صورت زنانه و آموزش پاکسازی صورت آقایان در این دوره آموزشی توسط مدرسین مختلف آموزش داده میشود.

بازار کار پاکسازی پوست صورت چگونه است؟

با توجه به تغییرات هر روزه در دنیای مد و درخواست های متغیر مشتریان، توجه افراد به جوان سازی و حفظ پوست خود از اهمیت بالایی برخوردار شده است. دوره آموزش پاکسازی پوست با مدرک فنی حرفه ای و صورت شما را برای ارائه تمامی خدمات پوست به مشتری آماده می کند. در صورتی که به دنبال درآمد بالا در رشته اسکین کر (skin care) هستید، پیشنهاد می شود دوره های تخصصی و پیشرفته پاکسازی پوست را نیز بگذرانید.

سوالات متداول آموزش غیر حضوری پاکسازی صورت مردانه

فواید پاکسازی پوست چیست؟

پاکسازی و آبرسانی به پوست باعث ایجاد رطوبت در پوست می شود. آبرسانی باعث می شد که روی پوست های خشک چروک دیرتر اتفاق بیافتد.

در دوره های آموزش غیر حضوری پاکسازی صورت مردانه چه آموزش هایی داده می شود؟

در آموزش غیر حضوری پاکسازی صورت مردانه کارهایی چون آلودگی زدایی، حفاظت و بهداشت فردی و آنالیز ساختمان پوست و آماده سازی پوست مشتری و مراقبت های بعد از آن و استفاده از ماسک ها را آموزش می دهیم. این دوره ها تحت عنوان پاکسازی پوست با ارائه مدرک صورت می گیرد.

آموزش پاکسازی صورت مردانه در چه دوره های آرایشگری آموزش داده می شود؟

در دوره درجه دو آشنایی با ساختمان و پوست صورت انجام می شود و در ادامه در دوه درجه یک به طور کامل آموزش پاکسازی پوست به هنرجویان انجام می شود. در طول دوره تمامی موارد مهم و اساسی در این قسمت از آموزش ها از صفر تا صد نکته ها و تکنیک های جدید و به روز را آموزش می دهیم.

منابع

منبع: آموزش پاکسازی صورت برای آقایان

منبع: کاشت ناخن طبیعی

منبع: قرص برای رفع سیاهی دور چشم

منبع:مراقبت های بعد از مزونیدلینگ

پیج اینستاگرامی پیشنهادی