آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس pdf

آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس pdf

اگر به دنبال جواب سوال وردپرس چیست و چه کاربردی دارد حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. در ادامه با مفهوم سایت وردپرسی چیست آشنا خواهید شد.

پیشنهاد ویژه: برای شروع یادگیری آموزش طراحی سایت، همین حالا وارد وب سایت شده و از فیلم آموزش طراحی سایت با وردپرس رایگان استفاده کرده و یا در دوره وردپرس این مجموعه بصورت آنلاین و حضوری استفاده کنید. 02166919633 الی 8

در ادامه آموزش های کاربردی وردپرس، بعد از حدود ۲ هفته گشت و گذار در اینترنت و از بین هزاران ویدیو، یک مجموعه بی نقص و کامل ویدیویی را برای یادگیری سریع این نرم افزار گلچین کرده ایم. این مجموعه کامل برای شروع از صفر و برای همه سطوح مناسب می باشد. بعد از آن نیز بهترین جزوه PDF فارسی موجود در اینترنت را جهت تکمیل یادگیری می توانید دانلود کنید.

وردپرس چیست

تعاریف متعددی برای وردپرس در وب فارسی ارائه شده است. در این قسمت سعی می کنیم تا با چند تعریف ساده و سپس تخصصی تر به این سوال که وردپرس چیست پاسخ جامعی ارائه دهیم. با یک تعریف ساده از کاربرد WordPress از مرجع آموزش وردپرس شروع می کنیم.

تعریف وردپرس از زبان خودش

وردپرس (WordPress) یک نرم افزار اوپن سورس(open source) است که توسط آن می‌توانید وب سایت، وبلاگ یا اپلیکیشن بسازید.

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد به زبان ساده از وردپرس باران

برای ارائه یک پاسخ ساده و سریع به پرسش وردپرس چیست می توانیم بگوییم که WordPress یک نرم افزار تحت وب است. با نصب وردپرس بر روی یک سرور می توانیم به سادگی و در 5 دقیقه یک سایت راه اندازی کنیم. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا محسوب می شود. با طراحی سایت با وردپرس به سادگی می توانیم یک سایت راه اندازی کنیم. سپس با پنل مدیریتی ساده آن به مدیریت محتوای سایت بپردازیم. تولید محتوا کنیم. مطلب منتشر نماییم. حتی با تبدیل وردپرس به فروشگاه به فروش آنلاین محصولات خود بپردازیم. (گاهی نیز بجای عبارت WordPress از مخفف WP استفاده می شود.)

وردپرس چیست به نقل از ویکی پدیا

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا برای سایت ها و وبلاگ ها می باشد. وردپرس از ابتدا تنها یک سرویس وبلاگ نویسی رایگان بود و امکانات خوبی را در اختیار وبلاگ نویسان قرار می داد. سپس به صورت یک سیستم مدیریت محتوا برای مدیریت سایت معرفی شد. وردپرس با زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده و از دیتابیس MySQL بهره می برد. وردپرس در پیشبرد پروژه موفق بی تو و در سال ۲۰۰۳ میلادی شکل گرفت. نام وردپرس را کریستین اسلک، دوست مت مولنوگ (توسعه دهنده پایه وردپرس) پیش نهاد داد. از آن پس وردپرس با سرعت و پیشرفتی قابل ملاحظه همه گیر شد. اکنون نیز می توان وردپرس را معروف ترین و پرکاربردترین ابزار ساخت وبلاگ و سایت حرفه ای دانست. (منبع: ویکی پدیا)

پاسخ وردپرس چیست به صورت تخصصی تر

خیلی نمی خواهیم پاسخ وردپرس چیست را تخصصی کنیم! وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است. در واقع یک نرم افزار تحت وب در دسته ی سیستم های مدیریت محتوا یا همان CMS ها که مخفف (Content Management System) می باشند، قرار میگیرد. با نصب نرم افزار وردپرس روی سرور، امکان مدیریت محتوا به آسانی فراهم می شود. بیشترین کاربرد وردپرس برای راه‌اندازی و ساخت یک وبلاگ یا یک سایت می‌باشد. همچنین قابلیت ایجاد شبکه اجتماعی با افزونه های قدرتمند همچون buddypress . ایجاد انجمن با افزونه bbpress ، و… را داراست. چون وردپرس دارای هسته‌ای قدرتمند است و پر مخاطب ترین نرم افزار در این زمینه می باشد. نرم افزار تحت وب وردپرس متن باز یا Open Source می باشد و هسته آن توسط افراد مختلفی توسعه یافته است. این سیستم مدیریت محتوا به زبان PHP و بر مبنای استفاده از دیتابیس MySQL نوشته شده است.

اگر بخواهید یک وبسایت (آموزشی، کسب و کار، فروشگاه و …) راه اندازی کنید حتما باید از یک برنامه که محتوای مدنظرتان را در آن بنویسید استفاده نمایید (که به آن برنامه مدیریت محتوا می گویند). وردپرس، دروپال و … برنامه های مدیریت محتوایی هستند که وردپرس در این میان هم ساده تر است و هم بسیار محبوب می باشد. با استفاده از این سیستم نرم‌افزاری می‌توانید، محتوا سایتتان (متن، فیلم ، تصویر و هر چیز دیگری) را مدیریت کنید.

در حال حاضر بیش از ۷۶ میلیون وب سایت در جهان با این CMS راه اندازی شده‌است. (ویکی پدیا).

قالب‌ها، تم‌ها و افزونه‌های آماده‌ای به صورت تجاری یا رایگان برای کار کردن با این ابزار ارائه شده‌است که با استفاده از آن برخی کارهای متداول را آسانتر و در زمان کمتری می‌توان پیاده‌سازی کرد. به عنوان مثال برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی در کنار سایت وردپرسی کافیست یکی از افزونه‌هایی که برای این منظور طراحی شده‌اند را به هسته وردپرس اضافه کرد.

به عنوان مثال افزونه‌های WooCommerce و EDD دو افزونه وردپرس هستند که برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی جهت فروش کالای فیزیکی یا فایل‌های دانلودی استفاده می‌شوند. همچنین قابلیت تبدیل شدن سایت به یک شبکه اجتماعی با افزونه قدرتمند Buddypress یا ایجاد یک تالار گفتگو یا انجمن با افزونه BBpress، در وردپرس وجود دارد. با توجه به فراوانی و تنوع افزونه‌های وردپرس تقریباً هر امکانی را می‌توان به سایت وردپرسی اضافه کرد.

سایت وردپرسی چیست؟

هر سایتی که از وردپرس به عنوان سیستم مدیریت محتوای خود استفاده کند یک سایت وردپرسی است. وردپرس هردو جنبه اصلی یک سایت را مدیریت می‌کند. یعنی بک‌اند (Backend) که همان محیطی است که کاربر می‌تواند وارد آن شود و محتوای مورد نظرش را به سایت اضافه کند یا چیزی را تغییر دهد. و فرانت‌اند (Frontend) که در واقع همان بخشی از سایت است که بازدیدکنندگان با مراجعه به سایت می‌توانند مشاهده کنند. به کمک وردپرس بدون نیاز به دانش برنامه نویسی می‌توانید سایت طراحی کنید.

WP مخفف چیست؟

در برخی مراجع وقتی در مورد اینکه وردپرس چیست و چگونه کار می کند صحبت می شود ولی به جای WordPress از عبارت مخفف WP استفاده می کنند. پس اگر در مقاله یا جایی در مبحث طراحی سایت از WP استفاده شد بدانید که WP مخفف چیست؟

برخی مواقع در مقالات ممکن است عبارت WordPress را به صورت جداگانه ببینید. یعنی به جای نوشتن به شکل صحیح WordPress عبارت Word Press نوشته می شود. توجه داشته باشید که این املا صحیح نیست. ولی گاهی ممکن است با این عبارت نادرست نیز برخورد کنید. پس در اینجا خواستیم که دقیقا با شکل صحیح نوشتن این واژه و اشتباهات متداول در نگارش این مورد نیز آشنا شوید.

سیستم مدیریت محتوا چیست؟

 سیستم مدیریت محتوا (CMS) یک ابزار است که بارگذاری و انتشار محتوا را تسهیل می‌کند. به کمک یک سیستم مدیریت محتوا بدون نیاز به دانش برنامه نویسی می‌توانید بخش‌های مختلف سایت را تغییر دهید و مطالب جدید منتشر کنید.

تاریخچه سیستم مدیریت محتوای وردپرس

تاریخچه وردپرس به سال 2003 باز می گردد، زمانی که به عنوان یک نسخه از نرم افزار توقف شده b2/cafelog توسط مایک لیتل و مت مولنوگ آغاز شد.

دلیل اصلی توسعه وردپرس این بود که پشتیبانی نرم افزار وبلاگ نویسی b2/cafelog توسط توسعه دهندگان اصلی آن متوقف شد. سیستم بلاگ نویسی B2/cafelog در اوایل سال 2001 توسط یک برنامه نویس فرانسوی به نام Michel Valdrighi توسعه یافت. در آن زمان این سیستم یک مفهوم جدید و منحصر به فرد برای ایجاد صفحات وب محسوب می‌شد. در سال 2003، دو نفر از کاربران b2/cafelog، مت مولنوگ و مایک لیتل، تصمیم گرفتند یک پلتفرم جدید را با استفاده از کد b2/cafelog توسعه دهند.

اولین نسخه وردپرس در ۷ می سال ۲۰۰۳ در دسترس کاربران قرار گرفت و از همان ابتدا با استقبال خوبی مواجه شد.

سال ۲۰۰۴ این پلتفرم شاهد پیشرفت‌های زیادی بود و می‌توان گفت نقطه عطفی برای وردپرس محسوب می‌شد. در همین سال بود که وردپرس از یک پلتفرم بلاگ نویسی ساده به سیستم مدیریت محتوایی که امروز شاهد آن هستیم تبدیل شد. یکی از اولین دستاورد‌های وردپرس اخذ لایسنس GNU GPL بود. این مجوز برای نرم افزارهای رایگان و متن باز است. مشارکت توسعه دهندگان با استعداد از سراسر جهان به پیشرفت پروژه‌های متن باز کمک بسزایی می‌کند.

در فوریه 2005، وردپرس 1.5 با صفحات، ابزارهای کامنت، تم پیش فرض جدید کوبریک و یک سیستم قالب کاملاً جدید عرضه شد. از آن زمان تا کنون نیز دستخوش تغییرات زیادی شده است و به چیزی که امروز می‌شناسیم تبدیل شده است. وردپرس همواره در حال تکامل است و برنامه نویسان آن تلاش می‌کنند تا نیازهای میلیون‌ها طراح وب را در سراسر جهان برطرف کنند.

زبان وردپرس چیست؟

هسته وردپرس همان طور که اشاره شد به زبان PHP نوشته شده است. همچنین برای ذخیره اطلاعات از دیتابیس MySQL در WordPress استفاده شده است. بسیاری از کاربران در شروع کار با وردپرس سوال می کنند که زبان وردپرس چیست؟ باید بگوییم که برای طراحی سایت با وردپرس نیاز به دانش برنامه نویسی نخواهید داشت. وردپرس رویای طراحی سایت در 5 دقیقه را آن هم بدون نیاز به کدنویسی محقق کرده است. این که گفته می شود زبان وردپرس PHP است و متن باز است برای توسعه دهنگان می باشد. یعنی اگر دانشی در زبان PHP داشته باشید به کمک مستندات وردپرس می توانید تغییراتی در آن ایجاد کنید. با توسعه افزونه وردپرس می توان امکانات وردپرس را نیز افزایش داد. افزونه های متعددی برای وردپرس نیز توسط توسعه دهندگان مختلف ارائه شده است.

برای یادگیری ​طراحی سایت اختصاصی با php حتما از دوره های تخصصی و فیلم های آموزش آریا تهران استفاده کنید.

مشخصات فنی وردپرس

  • نصب محلی
  • هسته قابل حمل
  • قابلیت gzip
  • مشخصات کاربران
  • پویا بودن و انعطاف‌پذیری بالا
  • دارای کتابخانه پلاگین‌های وردپرس (رایگان)
  • دارای کتابخانه قالب‌های وردپرس (رایگان)
  • وردپرس شبکه (جهت راه اندازی سیستم وبلاگ‌دهی با وردپرس)
  • شخصی‌سازی قالب‌ها، ابزارک‌ها از پنل مدیریت
  • راه‌اندازی تالار گفتگو
  • راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی
  • فروشگاه فایل
  • امکان استفاده از قالب‌های بسیار زیبا، که پوسته‌های تجاری که پولی هستند، بسیار عالی اند
  • و …

وردپرس چه کاربردی دارد؟

پاسخ به این که کاربرد وردپرس چیست؟ شاید در حالت کلی دشوار باشد. چرا که ویژگی های بی شمار وردپرس، این سیستم مدیریت محتوا را به یک سیستم همه کاره در راه اندازی سایت تبدیل نموده است. در ادامه تنها به برخی از این ویژگی های بی شمار خواهیم پرداخت.

  • وردپرس برای راه اندازی و ساخت سایت در چند دقیقه طراحی شده است.
  • به کمک وردپرس خیلی سریع سایت شما راه اندازی می شود.
  • این سیستم مدیریت محتوا یا CMS یک سایت ساز رایگان است.
  • وردپرس به راحتی روی هاست قابل نصب می باشد
  • امکان نصب وردپرس در فولدر های هاست وجود دارد و اجباری به نصب روی ریشه هاست نیست
  • امکان نصب چندین وردپرس در هاست وجود دارد و محدودیتی از این بابت وجود ندارد
  • امکان فشرده سازی مطالب و محتوا در وردپرس به راحتی با سیستم gzip فراهم شده است.
  • امکان طراحی و ساخت قالب وردپرس برای توسعه دهنگان فراهم شده است تا به دلخواه قالب وردپرس سایت خود را طراحی و شخصی سازی نمایند
  • یک سیستم جستجوی داخلی در وردپرس تعبیه شده است که کار جستجوی مطالب را بسیار ساده می نماید
  • وردپرس به طور پیش فرض امکان عضو گیری و مدیریت کاربران در سطوح دسترسی مختلف را فراهم کرده است
  • امکان نصب افزونه وردپرس طراحی شده توسط دیگران فراهم شده است تا امکانات فراوان وردپرس باز هم بیشتر و بیشتر گردد
  • در بخشی از سایت وردپرس افزونه های بسیاری به صورت رایگان جهت افزایش امکانات وردپرس برای دانلود قرار گرفته است
  • قالب های وردپرسی رایگان بسیاری نیز توسط طراحان سراسر دنیا در مخزن وردپرس برای دانلود رایگان جمع آوری شده اند

اگر در مورد چگونگی استفاده از وردپرس و نصب و راه اندازی آن به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، پیشنهاد وردپرس باران شروع کار با آموزش نصب وردپرس می باشد.

دلیل محبوبیت وردپرس چیست

وردپرس بخاطر دلایلی همچون رایگان بودن، طراحی بسیار راحت و آسان با آن، جعبه ابزار قدرتمند، انعطاف‌پذیری بالا، بروزرسانی دائمی، نیاز نداشتن به کد نویسی بسیار محبوب و پرطرفدار است به‌طوری که بیش از 60 میلیون وب‌سایت با وردپرس طراحی شده‌اند.

مزایای وردپرس نسبت به سایر برنامه های مدیریت محتوا

  • کاهش هزینه
  • ظاهر زیبا
  • مدیریت آسان
  • ارتباط با شبکه‌های اجتماعی
  • سئو عالی
  • امنیت
  • بروزرسانی رایگان
  • انعطاف‌پذیری وردپرس

مدیریت آسان

شما به راحتی می‌توان سایت خود را در هر جا که هستید، چه با کامپیوتر و چه با موبایل، مدیریت کنید و نیازی به هیچ گونه برنامه جانبی ندارید.

پیشنهاد ویژه: برای استخدام پشتیبانی سایت دورکار با ما تماس بگیرید.

بروزرسانی رایگان

وردپرس یکی سیستم مدیریت محتوای کاملاً رایگان است و بسیار در به روزرسانی و رفع مشکلات احتمالی فعال است. شما می‌توانید تمام این به روز رسانی‌ها را به صورت رایگان دریافت و با یک کلیک نصب کنید!

کاهش هزینه

علاوه بر راه اندازی کم هزینه سایت، دیگر نیازی نیست که برای هر تغییری که می‌خواهید در سایت انجام دهید، به شرکت طراح سایت خود مراجعه کنید. وردپرس این امکان را به شما می‌دهد که هر زمان خواستید، تغییرات خود را درون سایت ایجاد کنید، مطالب جدید در سایت منتشر کنید، کاربران خود را مدیریت کنید، به نظرات رسیدگی کنید و ….

انعطاف‌پذیری وردپرس

وردپرس، یکی از منعطف‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوای جهان است که افراد خواهند توانست آن را برای کاربری دلخواه خود ویرایش کنند. همچنین وردپرس دارای هزاران افزونه وردپرس است که از طریق آن‌ها می‌توانید انواع امکانات را به سایت خود اضافه کنید.

ظاهر زیبا

در سطح اینترنت هزاران قالب مخصوص وردپرس وجود دارد که شما می‌توانید انتخاب کنید و روی سایت خود پیاده‌سازی کنید. اما وردپرس امکان اینکه قالب سفارشی خود را طراحی و استفاده کنید را نیز دارد.

ارتباط با شبکه‌های اجتماعی

وردپرس و افزونه‌های جانبی آن به شما این امکان را می‌دهند که به صورت خودکار سایت خود را به شبکه‌های اجتماعی بزرگ مانند توییتر، فیسبوک و یوتیوب متصل کرده و مشتریان خود را از تغییرات سایت خود باخبر سازید.

سئو عالی

وردپرس به صورت استاندارد کدنویسی شده‌است تا سئو سایت شما را هر چه بیشتر بهبود ببخشد تا در نتایج گوگل بهترین جایگاه را داشته باشید. البته سئو فقط به سیستم مدیریت محتوای انتخابی شما محدود نمی‌شود و موارد زیاد دیگری نیز در این بخش سهیم هستند. وردپرس به خودی خود موارد محدودی از سئو را دربردارد و می‌توان با استفاده از پلاگین‌های متعددی از جمله yoast seo و All in One SEO تا حد زیادی به رتبه وب سایت کمک کرد.

امنیت

وردپرس از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. اما به دلیل اینکه امنیت یک مسئله نسبی است و هیچ وقت صد در صد نخواهد بود، وردپرس هر روز مشکلات وردپرس را بررسی می‌کند و در به روز رسانی‌ها رفع می‌کند. علاوه بر تیم وردپرس، برنامه‌نویس‌های زیادی در جهان هستند که روی امنیت وردپرس کار می‌کنند. علاوه بر اینکه وردپرس به خودی خود تا حد زیادی ایمن است، افزونه‌هایی برای ایمن تر کردن سایت نیز وجود دارد تا سایت خود را امن تر کنید. اولین قدم برای افزایش امنیت وردپرس، تغییر آدرس ورود به پنل مدیریت آن می‌باشد.

متن باز یا اپن سورس بودن وردپرس به چه معناست؟

منظور از متن باز بودن وردپرس چیست؟ «متن باز» یا «اپن سورس» اصطلاحی است که معمولا برای نرم افزارهایی به کار برده می‌شود که کد آن‌ها به صورت رایگان برای مطالعه، به اشتراک گذاری و تغییر دادن، در دسترس کاربران و توسعه دهندگان دیگر قرار می‌گیرد. وردپرس نیز یک پروژه متن باز است و متعلق به یک شخص یا سازمان واحد نیست. در حقیقت ده‌ها هزار نفر از افراد با استعداد به تبدیل وردپرس به چیزی که امروز شاهد آن هستیم نقش داشته‌اند.

بعنوان یک کسب‌و‌کار کوچک یا متوسط در حال رشد، انتخاب یک پلتفرم متن باز مانند وردپرس به این معنی است که با یک هزینه مقرون به صرفه گزینه‌های بسیار زیادی برای ظاهر سایت، نحوه عملکرد، و بسیاری موارد دیگر در اختیار خواهید داشت.

معایب وردپرس

وردپرس در کنار همه مزایایی که دارد، نقاط ضعفی هم دارد:

  • نیاز به نصب افزونه‌های مختلف و نگرانی‌های امنیتی
  • نیاز به بروزرسانی مکرر

نیاز به نصب افزونه‌های مختلف و نگرانی‌های امنیتی

ممکن است وردپرس نتواند به تنهایی نیازهای شما را برآورده کند و مجبور شوید سراغ افزونه‌ها و قالب‌های دیگر بروید. افزونه‌های وردپرس توسط افراد مختلف نوشته شده‌اند و ممکن است حاوی کدهای مخرب باشند. البته این مشکل را با نصب افزونه‌های مطمئن و اورجینال می‌توان مرتفع نمود.

نیاز به بروزرسانی مکرر

با نصب افزونه‌های مختلف باید جهت اطمینان از سازگاری افزونه‌ها و قالب‌ها و همچنین تضمین امنیت سایت، نسبت به بروزرسانی مکرر آن‌ها اقدام کنید. همه این موارد زمان زیادی را از شما خواهد گرفت.

وردپرس چگونه کار میکند؟

با طراحی سایت با وردپرس به سادگی می توانید با آن کار کنید. وردپرس یک پنل مدیریت ساده ملقب به پیشخوان برای کار با سایت را فراهم کرده است. پس از نصب وردپرس و ورود به پیشخوان وردپرس امکانات وردپرس برای مدیریت سایت در یک نگاه در دسترس می باشند. با ورود به بخش های مختلف به سادگی می توانید به ساخت نوشته، برگه و… بپردازید.

چرا باید وردپرس را یاد بگیریم؟

با توجه به شرایطی که اخیرا شروع ویروس کرونا در جهان ایجاد کرده بسیاری از کسب و کارها برای جلوگیری از نابودی وارد فضای آنلاین شدند تا محصولات و خدمات خود را از طریق وبسایت و… بفروشند که البته خیلی از آنها بیش از پیش رونق گرفتند از این رو بازار طراحی سایت هم رشد چشمگیری را تجربه کرد که گل سر سبد طراحی سایت وردپرس است.

وردپرس به قدری رشد کرده که الان حدود نصف سایت های جهان وردپرسی هستند و این روند هم به شدت در جهان رو به افزایش است و این یعنی کلی فرصت شغلی و درآمدزایی برای متخصصین وردپرس، مخصوصا افرادی که به کدنویسی وردپرس هم مسلط هستند، بخاطر همین افراد زیادی به یادگیری این مهارت ارزشمند یعنی طراحی سایت با وردپرس رو آوردند و از این طریق درآمد های خوبی کسب کردند. بنابراین شما هم خیالتان راحت باشد جرا که مسیر بسیار خوب و پولسازی را برای یادگیری انتخاب کردید. حالا ببینیم وردپرس چه کاربردی دارد و وردپرس چگونه کار میکند.

با وردپرس چه سایت‌هایی می‌توان ساخت؟

سال‌ها پیش وردپرس تنها یک ابزار برای ساخت وبلاگ بود. امروزه با توسعه بیشتر هسته وردپرس و افزایش کاربران این پلتفرم، قالب‌ها و افزونه‌های زیادی به اکو سیستم وردپرس اضافه شدند و شما این امکان را دارید که هر نوع سایتی با وردپرس بسازید. با استفاده از وردپرس طیف گسترده‌ای از انواع وبسایت‌ها را می‌توان ساخت که به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم

  • وبلاگ
  • سایت فروشگاهی
  • سایت شرکتی
  • سایت عضویتی
  • سایت آموزش آنلاین

پیشنهاد ویژه: برای ساخت و طراحی سایت قنادی، همچنین طراحی سایت وکالت،

وبلاگ

یک وبلاگ در واقع سایتی است که برای به اشتراک گذاشتن نوشته‌ها، عکس، مطالب آموزشی، دستورالعمل‌ها و بسیاری محتواهای دیگر استفاده می‌شود. معمولا در وبلاگ‌ها جدیدترین مطالب منتشر شده در ابتدای سایت نمایش داده می‌شوند.

سایت فروشگاهی

سایت فروشگاهی سایتی است که در آن می‌توان کالا و یا خدماتی را به فروش رساند و هزینه آن را به صورت آنلاین دریافت کرد. شما می‌توانید افزونه (Plugin) مخصوص سایت‌های فروشگاهی که معروفترین آنها ووکامرس است را روی وردپرس نصب کنید تا با استفاده از آن فروشگاه آنلاین مد نظرتان را بر بستر وردپرس ایجاد کنید.

سایت شرکتی

بسیاری از شرکت‌ها و کسب و کارها می‌توانند از داشتن یک وبسایت که معرف آن‌ها در فضای وب باشد بهره ببرند. اگر کسب و کاری دارید که نیاز به شناخته شدن دارد و می‌خواهید در آن خدمات، نمونه‌کارها یا محصولاتتان را به مخاطبانتان معرفی کنید، وردپرس یک گزینه‌ی بسیار عالی برای کار شما است. مشتریان شما می‌توانند از طریق سایت به شما دسترسی پیدا کنند، خدمات و نمونه کارهایتان را بررسی کنند، قرار ملاقاتی تنظیم کنند، مشاوره دریافت کنند و خیلی امکانات دیگر.

سایت عضویتی

 با داشتن یک سایت عضویتی می‌توانید مطالب و یا محتواهایی را در ازای دریافت هزینه‌ به مخاطبانتان عرضه کنید. کاربران سایت شما باید با ورود به حساب کاربری خود، هزینه‌ی دسترسی به این محتواها را پرداخت کنند. برای ساخت چنین سایتی بر پایه وردپرس، باید افزونه مخصوص این کار را دانلود و نصب کنید.

سایت آموزش آنلاین

اگر دانش یا مهارتی دارید که می‌خواهید به صورت آنلاین به مخاطبانتان آموزش دهید، می‌توانید با وردپرس یک سایت آموزش آنلاین ایجاد کنید. دانش‌آموزان شما می‌توانند دوره‌های مورد نظرشان را ببینند، روند پیشرفتشان را پیگیری کنند، منابع مورد نیازشان را دانلود کنند و بسیاری امکانات دیگر. برای راه‌اندازی یک سایت آموزش آنلاین، باید افزونه‌ی LMS را روی وردپرس خود نصب کنید.

مرجع دانلود وردپرس چیست؟

وردپرس به صورت رایگان از سایت wordpress.org قابل دانلود می باشد. همچنین وردپرس از زبان های مختلف از جمله زبان فارسی پشتیبانی می کند و نسخه وردپرس فارسی نیز به صورت رایگان از سایت wp-persian.com قابل دانلود می باشد. هم اکنون با مراجعه به یکی از سایت های نام برده می توانید جدیدترین نسخه وردپرس را به صورت رایگان دانلود نمایید. همچنین ما در وردپرس باران برای سهولت دسترسی شما کاربران عزیز، لینک دانلود رایگان وردپرس فارسی و انگلیسی را در مقاله ای جداگانه قرار داده ایم. تا همواره جدیدترین نسخه وردپرس در مقاله مذکور در دسترس باشد. از لینک زیر اطلاعات کامل در مورد نسخه های فارسی و انگلیسی را از مرجع آموزش وردپرس مطالعه و یکی از نسخه ها را دانلود نمایید.

دانلود رایگان وردپرس

لازم به ذکر است که استفاده و دانلود نرم افزار مدیریت محتوای وردپرس کاملا رایگان بوده و هیچ هزینه ای برای دانلود نرم افزار wordpress پرداخت نخواهید‌کرد.

لینک دانلود رایگان نسخه نهایی وردپرس فارسی یا انگلیسی: دانلود وردپرس

ظاهر سایت ما با وردپرس چگونه خواهد بود؟

ممکن است این سوال هم برای شما بوجود بیاید که ظاهر سایت ما با وردپرس چگونه خواهد بود.. همانطور که بالاتر هم گفتم وردپرس بخاطر محبوبیت و رشد توسعه قابل توجهی که در جهان داشته و البته اوپن سورس بودنش باعث شده کلی قالب هم در مدل های مختلف براش طراحی بشه، درواقع ما هر نوع وبسایتی که بخواهیم طراحی کنیم چه فروشگاهی، شخصی، شرکتی، خبری، سازمانی و… کلی قالب آماده رایگان و غیر رایگان براش وجود داره که میتونیم انتخاب کنیم و شکل و ظاهر وبسایتمون رو طبق اون قالب راه اندازی کنیم. با ادامه مقاله وردپرس چیست در وبسافت۳ همراه باشید….

راه اندازی یک وبسایت وردپرسی

 ابتدا باید یک دامنه (اسم وبسایت که قبلا توسط کسی انتخاب نشده) برای سایت تان انتخاب کنید. این دامنه همان آدرس شما در اینترنت است. مثل اینکه بخواهید در یک شهر خانه بسازید و برای شروع خانه شما یک آدرس دارد. مثلا در خیابان ولیعصر کوچه ۷- این آدرس حکم همان دامنه سایت شما در اینترنت را دارد. (از اینجا یا از اینجا چک کنید ببینید اسم مدنظرتان موجود است یا قبلا گرفته شده است؟)

در حین انتخاب نام باید پسوند سایت تان را نیز انتخاب کنید. پیشنهاد می کنیم از دات کام (com.) به عنوان دامنه استفاده کنید. اگر هم فقط کارتان در ایران است از پسوند مخصوص سایت های ایرانی یعنی دات آی آر (ir.). و اگر شرکت یا سازمان هستید از org. استفاده نمایید. دامنه دات کام گران تر از دو دامنه دیگر است. ضمنا برای ثبت دامنه ir. باید ابتدا سایت تان را در اینجا ثبت کنید تا مجوز آن صادر شود.

بعد از انتخاب نام باید یک هاست برای سایت تان تهیه کنید (هاست به زبان ساده، فضایی ست که در اینترنت به سایت شما اختصاص داده میشود. مثل اینکه بخواهید در یک شهر ساختمان بسازید و حتما باید قبل از ساخت، یک زمین خریداری کنید. این زمین حکم هاست را دارد). ما خرید هاست از اینجا یا اینجا را پیشنهاد می کنیم. (از هاست های ارزان تر شروع کنید)

بعد از خرید هاست، پشتیبان هاست آدرس ورود به هاست و نام کاربری و پسوورد را به شما اعلام می کند. وارد می شوید و برای اولین کار ورپردس را روی هاست نصب می کنید. سپس یک تم برای سایت وردپرسی تان انتخاب می کنید و شروع به گذاشتن مطلب یا محتوا در آن می کند.

کل داستان سایت همین است! ما در این مطلب روش نصب وردپرس روی هاست و کار با آن را توضیح می دهیم.

اگر به دنبال جواب سوال برای طراحی سایت از کجا شروع کنیم هستید همین با مقاله آموزش طراحی سایت از صفر تا صد رایگان  شرع کرده و با ما تماس بگیرید. 02166919633 الی 7

قالب وردپرس چیست؟

پوسته‌ها (Themes) یا قالب‌های وردپرس، طراحی ظاهری و لایه‌های سایت شما را فراهم می‌کنند. می‌توان تنها با یک کلیک، ظاهر یک وبسایت را به کلی تغییر داد. تغییری که با اعمال یک پوسته جدید به وجود می‌آید. برخی پوسته‌های پیشرفته‌تر امکان ایجاد تغییرات بیشتر و سفارشی‌سازی بیشتر را برای کاربران فراهم می‌کنند. قالب وردپرس، همانطور که از اسمش پیداست چارچوب کلی سایتتان را برای نمایش به کاربران فراهم می‌کند. تقریبا تمام قالب‌های وردپرس به صورت پیش‌فرض این موارد را در اختیار کاربر قرار می‌دهند:

  • طراحی کلی سایت (ظاهر و رابط کاربری سایت)
  • فونت‌های کلی استفاده شده در سایت
  • ·          پالت رنگی به کار گرفته شده در طراحی سایت
  • طراحی ظاهری نوشته‌ها(پست‌ها)ی سایت
  • طراحی کلی صفحات سایت
  • ابزارک‌های کاربردی
  • جزئیات ظاهری بیشتر (مانند هدر و فوتر سایت)

بعضی از قالب‌های وردپرس، صفحه ساز دارند که باعث می‌شود کاربر بتواند صفحات مورد نیازش را به صورت سفارشی و طبق سلیقه و نیازش طراحی کند. بدون نیاز به نوشتن کد.

قالب‌ها را می‌توان از دشبورد وردپرس، قسمت نمایش > پوسته‌ها دانلود و نصب کرد. در این قسمت می‌توانید از بین قالب‌های موجود در سایت WordPress.org قالب مورد نیازتان را جستجو کرده و بیابید. برای سایت‌های فارسی و با توجه به اینکه زبان فارسی از راست به چپ نوشته می‌شود، باید قالب‌های ترجمه شده و مخصوص زبان فارسی را روی سایتتان نصب کنید. سایت‌های متعددی قالب‌های فارسی را ارائه می‌دهند که بعضی از آن‌ها رایگان و بعضی پولی هستند. برای نصب این قالب‌ها می‌توانید فایل فشرده آن را دریافت و از طریق نرم‌افزار وردپرس سایتتان نصب کنید.

قالب وردپرس رایگان

اگر بخواهید وبسایت تان را با یکی از قالب های رایگان وردپرس راه اندازی کنید میتوانید وارد مخزن قالب های وردپرس شوید که تا الان +۹۰۰۰ پوسته (قالب وردپرس) به ثبت رسیده و بصورت کاملا رایگان میتوانید دانلود و استفاده کنید. ضمن اینکه در پنل مدیریت وردپرس، منوی نمایش و زیرمنوی پوسته ها هم میتوانید به مخزن قالب های وردپرس متصل شوید و قالب مورد نظرتان را انتخاب کنید. البته استفاده از قالب های رایگان را بیشتر برای آموزش و تست و یادگیری پیشنهاد میکنم و اگر قصد راه اندازی یک وبسایت حرفه ای با امکانات عالی را دارید پیشنهاد میکنم از قالب های پولی که در ادامه خدماتتان معرفی میکنم استفاده کنید.

قالب های غیر رایگان

یکی از بهترین منابع برای خرید قالب حرفه ای وردپرس سایت ژاکت میباشد که میتوانید قالب مورد نظرتان را (شخصی، فروشگاهی، شرکتی، خبری و…) از بین قالب های موجود در این سایت انتخاب کتید و وبسایت حرفه ای خود را راه اندازی کنید. قالب هایی که در این وبسایت به فروش میرسد عمدتا قالب های خارجی هستند که توسط ایرانی ها فارسی سازی و راست چین شدند و البته قالب هایی هم هستد که صفرتاصد توسط ایرانی ها طراحی و تولید شده اند بنابراین یکی از مزیت های استفاده از قالب های غیر رایگان وردپرس ارائه پشتیبانی است و تیم فروشنده قالب وظیفه دارد قالب را صحیح و سالم تحویل دهد و در صورت وجود مشکل در قالب شما را کمک و پشتیبانی کند. (ادامه مقاله وردپرس چیست و وردپرس چگونه کار میکند)

هاست مناسب برای وردپرس چیست؟

یکی از سوالاتی که ممکن است هنگام ایجاد سایت با آن مواجه شوید، این است که بهترین هاست برای وردپرس چیست؟

اگر می‌خواهید یک سایت وردپرس قوی و پرسرعت داشته باشید شاید بهترین گزینه برای شما خرید هاست وردپرس باشد. هاست‌های وردپرس با توجه به نیازهای یک سایت وردپرسی بهینه سازی شده‌اند.

هم‌چنین برای سایت‌های فروشگاهی می‌توانید یک هاست ووکامرس تهیه نمایید. این سرویس برای سایت‌های فروشگاهی وردپرسی و کسب‌وکارهای اینترنتی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امکانات سایت وردپرسی

شاید از خودتان بپرسید امکانات سایت وردپرسی من چگونه خواهد بود؟ چطور میتوانم به سایت وردپرسی خودم امکانات مختلف اضافه کنم و آیا اصلا وردپرس قابلیت توسعه پذیری  دارد؟ پاسخ این سوالات هم مشابه بحث انتخاب قالب است، همانطور که گفته شد، به دلیل متن باز بودن و همچنین گسترش و محبوبیت چشمگیر وردپرس در کل جهان، هر امکاناتی که از سمت وردپرسی ها مورد تقاضا قرار میگیره، برنامه نویسان در سراسر جهان میان اون امکانات رو بصورت پلاگین (افزونه) طراحی میکنند و ما براحتی با نصب اون افزونه روی وردپرس میتونیم اون امکان خاص رو به سایت وردپرسی خودمون اضافه کنیم. حالا میبینید وردپرس چیست و چه امکاناتی دارد.

بطور مثال ما میخواهیم امکان اشتراک خبرنامه ایمیلی یا پیامکی را به وبسایتمان اضافه کنیم، فقط کافیه با یک کلیک افزونه شو نصب کنیم تا امکانش در وبسایتمان فراهم شود یا هر امکانات دیگه ای که مدنظرمان است فرقی نمیکند. ضمن اینکه دوستان افزونه های وردپرس هم تا ۹۰درصد مواقع رایگان هستند اما افزونه ها را از کجا تهیه کنیم؟

در ادامه مقاله وردپرس چه کاربردی دارد خدمتتان عرض کنم برای تهیه افزونه وردپرس هم میتوانید به مخزن پلاگین های وردپرس مراجعه کنید تاکنون +۶۰هزار افزونه برای وردپرس در مخزن پلاگین های وردپرس به ثبت رسیده که میتوانید خیلی راحت افزونه مورد نظرتان را جستجو کنید و آن را بصورت کاملا رایگان دانلود و روی وردپرس تان نصب کنید.

علاوه بر مخزن اصلی پلاگین های وردپرس که میتوانید پلاگین (افزونه) مورد نظرتان را رایگان دانلود و استفاده کنید، مارکت های دیگری هم برای خرید افزونه بصورت پولی وجود دارد که یکی از معروف ترین آنها در ایران سایت ژاکت هست که بالاتر برای خرید قالب وردپرس هم معرفی کردیم. اگر افزونه مورد نظرتان را از مخزن اصلی پلاگین های وردپرس بصورت رایگان پیدا نکردید میتوانید از این مارکت ها هم استفاده کتید و با خرید افزونه وردپرس امکانات مورد نظرتان را به وبسایت تان اضافه کنید.

نکته : افزونه هایی که در مخزن پلاگین های وردپرس وجود دارد بلحاظ امنیتی کاملا مطمئن هستند چرا که توسط کارشناسان خوده وردپرس کاملا بررسی میشوند و در صورت تایید شدن در مخزن ثبت میشوند بنابراین سعی کنید حدالامکان افزونه های مورد نیازتان را از مخزن اصلی وردپرس دانلود کنید تا خداینکرده مشکل امنیتی برای وبسایت تان بوجود نیاید.

پیشنهاد ویژه: برای یادگیری بیشتر از صفحه آموزش ساخت سایت فروشگاهی با وردپرس رایگان استفاده کنید.

افزونه وردپرس چیست؟

یک افزونه وردپرس یا پلاگین (Plugin) در واقع پکیجی از کد است که می‌توان روی سایت نصب کرد تا از امکانات و قابلیت‌های آن استفاده کرد. هسته اصلی نرم‌افزار وردپرس را می‌توان با استفاده از افزونه‌ها گسترش داد. افزونه‌های وردپرس در حقیقت نرم‌افزارهای کوچکی هستند که به سایت اضافه می‌شوند تا قابلیت جدیدی را به آن بیافزایند. قابلیت‌هایی چون فروشگاه آنلاین، سئو، بکاپ،درگاه پرداخت، فرم تماس و غیره. هزاران افزونه وردپرسی رایگان با قابلیت‌های مختلف بر روی مخزن وردپرس در Worpress.org موجود است و صدها افزونه قدرتمند دیگر که برای استفاده از آن‌ها نیاز به پرداخت هزینه خواهید داشت.

افزونه‌ها را می‌توان از منوی مربوط به افزونه‌ها (Plugins) در نوار ابزار کنار نرم‌افزار وردپرس دانلود و نصب کرد. در این قسمت می‌توانید افزونه‌های رایگان موجود در WordPress.org را جستجو و نصب کنید. افزونه‌ها را همچنین می‌توان در قالب یک فایل فشرده Zip به سایت اضافه کرد.

با جستجو در قسمت plugins وردپرس می‌توانید از تعداد بی‌شماری از افزونه‌های رایگان موجود در مخزن وردپرس بهره‌مند شوید.

در این میان افزونه‌هایی وجود دارند که داشتنشان برای هر سایتی الزامی است. به عنوان مثال داشتن یک افزونه برای سئو در وردپرس اهمیت بسیار زیادی دارد. معروف‌ترین افزونه‌ها برای سئو وردپرس یوست سئو و رنک مث هستند که هرکدام مزایایی نسبت به یکدیگر دارند و از بین آن‌ها باید یکی را روی سایتتان نصب کنید. همچنین داشتن افزونه‌ای برای مدیریت بکاپ‌های سایت، مسائل امنیتی و فرم‌های تماس کاربران مواردی هستند که برای هر سایتی لازمند. در تصویر زیر برخی از افزونه‌های ضروری برای وردپرس نمایش داده‌شده‌است:

علاوه بر این‌ها، با توجه به نوع سایت و کاربردی که دارد، ممکن است به افزونه‌های دیگری نیاز پیدا کنید. از جمله افزونه‌ی مخصوص ایجاد فروشگاه آنلاین و افزونه‌ی مخصوص ایجاد حساب کاربری برای کاربران سایت.

آیا میتوانم وردپرس را در کامپیوترم نصب کنم؟

بله البته! مخصوصا اگر تازه با وردپرس آشنا شدید و دقیقا نمیدانید وردپرس چیست و تازه میخواهید کار با وردپرس را یادبگیرید پیشنهاد میکنم که حتما اول وردپرس را در لپتاپ یاکامپیوتر شخصی تان نصب و راه اندازی کنید. چرا که اگر در شروع کار بخواهید در هاست آنلاین کار کنید اولا که باید برای خرید هاست و دامنه هزینه کنید و همجنین باتوجه به اینکه کار در هاست آنلاین نیاز به اینترنت دارد سرعت کار فضای نت به مراتب کندتر از کامپیوتر شخصی تان است. بنابراین پیشنهاد میکنم تا زمانی که در فاز آموزش و یادگیری هستید حتما در کامپیوتر شخصی تان با وردپرس کار کنید و در نهایت که خواستید وبسایت تان را در فضای اینترنت راه اندازی کنید سراغ تهیه هاست و دامنه بروید.

نرم افزار های مورد نیاز برای نصب وردپرس در کامپیوتر

در پاراگراف قبل گفتیم تازمانی که در فاز آموزش و یادگیری وردپرس هستید بهتر است وردپرس را در کامپیوتر شخصی تان نصب کنید. اما باز سوالی که مطرح میشود این است که برای استفاده از وردپرس در کامپیوتر، به چه نرم افزار های جانبی نیاز داریم و برنامه های مورد نیاز برای نصب وردپرس چیست ..؟

مهم ترین نرم افزاری که برای نصب و راه اندازی وردپرس در کامیپوتر مورد نیاز است نرم افزار زمپ xampp است که حتما قبل از نصب وردپرس فارسی باید آن را نصب کنیم. البته نصب این نرم افزار بسیار ساده است و جلسه مربوط به آموزش نصب وردپرس روی ویندوز این موضوع را بصورت کاملا عملی توضیح دادیم. همچنین به یک مرورگر مناسب هم برای نمایش خروجی کار نیاز دارید که پیشنهاد ما استفاده از مرورگر فایرفاکس یا کروم است.

چرا وردپرس برای نصب به نرم افزار زمپ نیاز دارد؟

برای پاسخ به این سوال اول باید این موضوع را بدانید که وردپرس توسط زبان برنامه نویسی PHP که یک زبان بک اند سمت سرور است ساخته شده، زبان های سمت سرور هم برای اجرا نیاز به سرور دارند یعنی بصورت پیشفرض در کامپیوتر اجرا نمیشوند و اساسا در هاست آنلاین اجرا میشوند اما ما برای اینکه بتوانیم از زبان های سمت سرور مثل همین PHP در کامیپوتر شخصی مان استفاده کنیم میتوانیم از نرم افزار های شبیه ساز سرور مثل زمت xampp یا ومپ wamp استفاده کنیم.

این نرم افزار ها سرویس های لازم برای اجرای کدهای PHP را در کامپیوتر ما اجرا میکنند اصطلاحا سیستم ما تبدیل به یک سرور مجازی میشود. البته این فرایند بسیار ساده و سریع اتفاق میوفتد و هیچ تغییری هم در عملکرد کامپیوتر اتقاف نمیفتند فقط کافیست چند کلیک کنید تا سرویس های Apache و Mysql موقتا در کامپیوتر شما اجرا شوند تا وردپرس را نصب و استفاده کنید و پس از اتمام کار خاموش شوند. امیدوارم تا اینجا پاسخ روشنی به سوال وردپرس چیست و چگونه کار میکند داده باشیم.

چند آمار جالب از وردپرس

با مطالبی که بالاتر مطالعه کردید قطعا متوجه شدید که وردپرس چیست و چه کاربردی دارد حالا در این بخش میخواهیم چند آمار جالب از وردپرس به شما عزیزان بدهیم که مطمئنا برای شما جذاب خواهد بود.

بیش از ۴۵% از کل وبسایت های جهان از وردپرس استفاده میکنند در حالی که این آمار در سال گذشته ۳۴% بود اما امسال به بیش از ۴۵% رسیده و این روند با توجه به رشد و توسعه روز افزون وردپرس به شدت رو افزایش است. بنظر شما تا چند سال آینده وضعیت چطور میشه؟

بیش از ۵۰۰ میلیون وبسایت در جهان از وردپرس استفاده میکنند.

بیش از ۶۰ هزار افزونه بصورت کاملا رایگان در مخزن وردپرس ثبت شده است که هر کدام امکانات خاصی را به وبسایت شما اضافه میکند و در صورت لزوم میتوانید از آنها استفاده کنید.

وبلاگ ناسا، سایت خبری BBC ، وبلاگ فیس بوک، سایت رسمی کشور سوئد و بسیاری از سایت های معروف و معتبر جهان از وردپرس استفاده میکنند.

محبوب ترین قالب وردپرس (قالب آوادا) در سایت تم فارست بیش از یک تیلیارد فروش داشته، این قالب در سایت تم فارست با قیمت ۶۰ دلار به فروش میرسد و تا کنون حدود ۷۶ هزار نسخه از آن فروخته شده (خودتون حساب کنید ببینید چه عددی میشه)

سایت‌های معروفی که با وردپرس ساخته شده‌اند

خیالتان راحت، اگر وردپرس را به عنوان پلتفرم انتشار و محتوای وبسایت خود انتخاب کرده‌اید، انتخاب درستی کرده‌اید. بسیاری از بلاگ‌ها و سایت‌های معروف از وردپرس استفاده می‌کنند. از میان این سایت‌ها می‌توان به سایت گروه موسیقی RollingStones، وبلاگ رسمی مایکروسافت، سایت رسمی کاخ سفید و صدها سایت معروف دیگر اشاره کرد. برای دیدن لیست کامل‌تر سایت‌های معروفی که با وردپرس ساخته شده‌اند می‌توانید به نمایشگاه سایت وردپرس مراجعه کنید. البته که سایت نردبان هم با وردپرس ساخته شده و مدیریت می‌شود.

برای اینکه بدانید یک سایت با وردپرس ساخته شده یا خیر کافی است آدرس آن سایت را در https://www.isitwp.com وارد کنید.

تفاوت WordPress.org با WordPress.com

اگر قصد دارید کار با وردپرس را آغاز کنید و تجربه کمی در این زمینه دارید، بهتر است چند نکته مهم را به شما گوشزد کنیم. ابتدا، باید فرق WordPress.com را با WordPress.org بدانید. تفاوت این دو سایت ممکن است برای کسانی که در ابتدای راه هستند کمی گیج کننده باشد. اگر در گوگل WordPress را سرچ کنید با دو گزینه مواجه خواهید شد WordPress.org و WordPress.com.

wordpress.com

WordPress.com نسخه‌ی میزبانی شده‌ی وردپرس است. یعنی کاربران می‌توانند با مراجعه به این سایت، برای خود سایت یا بلاگی طراحی و اجرا کنند که روی سرورهای WordPress.com میزبانی می‌شوند.

به صورت پیش‌فرض، سایتی که در WordPress.com ساخته و منتشر می‌شود دارای پسوند .Wordpress.com در آدرس خود خواهد بود. مثلا: nardeban.wordpress.com

با پرداخت هزینه، می‌توانید آدرس دلخواهتان را داشته باشید، فضای بیشتری در اختیارتان قرار خواهد گرفت و قادر خواهید بود که قالب‌ها و افزونه‌های مورد نظرتان را نصب کنید.

WordPress.com متعلق به شرکتی به نام Automattic است که توسط یکی از سازندگان اصلی وردپرس، یعنی مت مالن‌وگ اداره می‌شود.

wordpress.org

اما WordPress.org جایی است که می‌توانید نرم‌افزار وردپرس را از آن دانلود کنید و روی سرور یا هاست سایت خود نصب کنید.

نرم افزار وردپرس اوپن-سورس است، بنابراین می‌توانید به صورت رایگان آن را دانلود و روی سایت خود نصب کنید.

برای استفاده از نرم افزار وردپرس که در سایت wordpress.org قابل دانلود کردن است، باید یک دامنه و هاست مخصوص به خودتان تهیه کنید.

بیشتر شرکت‌های ارائه دهنده خدمات میزبانی وب، گزینه نصب سریع وردپرس را به کاربران ارائه می‌دهند تا کسانی که نمی‌خواهند درگیر روند نصب وردپرس روی سایتشان شوند بتوانند به راحتی کارشان را آغاز کنند.

سایت WordPress.org بخشی از شرکت Automattic است که هیچ سود مالی برای آن‌ها ندارد.

آیا وردپرس محدود است؟

صحبت های زیادی در مورد محدودیت وردپرس در طراحی سایت مطرح میشود آنهایی که از وردپرس خوششان نمیاید میگویند وردپرس چیست بچه بازی است و فقط برای راه اندازی یک وبلاگ مناسب است طرفداران وردپرس هم میگویند بهترین و کامل ترین ابزار طراحی سایت در جهان وردپرس است! بنظر شما کدام نظر صحیح است؟ (لطفا شما هم نظرتون رو در کامنت ها بگید)

اما در مورد محدودیت وردپرس در طراحی سایت باید چند نکته را بدانید اولا اینکه اگر صرفا به اتکا به قالب های آماده و بدون کدنویسی بخواهیم طراحی سایت انجام دهیم بله واقعا محدود هستیم یعنی باید در چهارچوب همان امکاناتی که قالب و افزونه ها در اختیار ما قرار میدهند حرکت کنیم بطور مثال وقتی از یک قالب آماده استفاده میکنیم مجبوریم فقط از همان المان هایی که قالب برای صفحه آرایی در اختیارمان قرار میدهد استفاده کنیم و اگر بخواهیم بخش جدیدی را در صفحه اصلی داشته باشیم به مشکل میخوریم یا اگر بخواهیم استایل خاصی را روی بخشی از وبسایت اعمال کنیم به مشکل میخوریم! اما چطور میتوانیم این محدودیت ها را بشکنیم؟

شکستن محدودیت های وردپرس

حتما تا الان حدس زده اید که چطور میتوانیم محدودیت های وردپرس در طراحی سایت را بشکنیم! بله با کدنویسی! اگر کدنویسی بلد باشیم براحتی میتوانیم از چهارچوب امکانات وردپرس و همچنین قالب های آماده خارج شویم و در نهایت وبسایت مان را دقیقا همانطور که میخواهیم طراحی کنیم. البته این بدان معنا نیست که اصلا از وردپرس یا قالب های آماده یا افزونه ها استفاده نکنیم نه قطعا استفاده میکنیم اما با این تفاوت که حالا میتوانیم با مهارت های کدنویسی که داریم آنها را بر اساس سلیقه و نیاز خودمان شخصی سازی کنیم شاید بپرسید کدنویسی وردپرس چیست ؟ دقیقا چه مباحثی را برای کدنویسی وردپرس باید یادبگیرم؟ با ادامه این مبحث همراه باشید…

مهارت های لازم برای کدنویسی وردپرس

توجه داشته باشید برای تخصص کامل در وردپرس ما ابتدا باید آموزش های مقدماتی وردپرس، کار با قالب های آماده، کار با افزونه ها و همچنین طراحی سایت بدون کدنویسی را یادبگیریم و بعد بریم سراغ یادگیری کدنویسی وردپرس! اما مباحث کدنویسی وردپرس چیست …

html و css : کدنویسی html و css اولین و مهم ترین قدم برای یادگیری کدنویسی وردپرس هست صفحات سایت تماما توسط کدهای html css ایجاد میشوند و ما برای تغییر هر بخش از وبسایت یا تغییر استایل هر المان نیاز به ویرایش کدهای Html و css داریم خبر خوب اینکه شما میتونید در دوره آموزش html رایگان در وبسافت۳ شرکت کنید و قدم اول برای یادگیری کدنویسی وردپرس را بردارید.

php برای وردپرس : جالب است بدانید سیستم مدیریت محتوای وردپرس توسط زبان برنامه نویسی PHP ساخته شده بنابراین برای یادگیری کدنویسی وردپرس نیاز داریم تا با زبان php هم آشنایی داشته باشیم. لازم به ذکر است که نیاز نیست صفر تا صد php را یادبگیرید بلکه فقط یک سری از مباحث php در وردپرس پیشنیاز هستند که یادگیری آنها برای ورود به دنیای کدنویسی وردپرس کفایت میکند. ادامه دارد…

توابع وردپرس چیست

توابع وردپرس چیست – همانطور که بالاتر اشاره کردیم وردپرس با زبان برنامه نویسی PHP ساخته شده و یعنی تمامی کدهای وردپرس از نوع php هستند. همانطور که میدانید اساس و پایه کار بک اند یک وبسایت، ذخیره و دریافت اطلاعات از دیتابیس است که اصطلاحا به آن عملیات CRUD (درج، ویرایش، حذف اطلاعات در دیتابیس) میگویند حالا برای انجام این عملیات وردپرس یک سری توابع آماده و از پیش تعریف شده ای دارد که در طراحی قالب و افزونه وردپرس استفاده میشود. وردپرس هزاران تابع آماده دارد که معمولا برای افزودن و دریافت اطلاعات از دیتابیس استفاده میشوند این توابع وردپرس بسیار ساده و قابل فهم هستند و اگر آشنایی مختری با زبان برنامه نویسی PHP داشته باشید براحتی میتوانید درک کنید که توابع وردپرس چیست و چه کاربردی دارد.

در اینجا چند نمونه از توابع وردپرس بهمراه کاربرد آنها را بیان میکنیم… بطور مثال تابع bloginfo(‘name’) برای نمایش عنوان وبسایت استفاده میشود درواقع این تابع هرجایی از فایل های قالب وردپرس استفاده شود عنوان وبسایت را نمایش میدهد یا مثلا تابع wp_title() برای نمایش عنوان صفحه جاری استفاده میشود تابع wp_login_form() فرم ورود به سایت را نمایش میدهد. مشابه همین صداها تابع دیگر وجود دارد که هر کدام کار خاصی را انجام میدهد. امیدوارم پاسخ خود را از سوال توابع وردپرس چیست گرفته باشید. در ضمن برای یادگیری کامل توابع وردپرس میتوانید در دوره جامع آموزش طراحی قالب وردپرس شرکت کنید

یادگیری وردپرس چقدر زمان میبرد؟

یادگیری وردپرس چقدر زمان میبرد؟ برای پاسخ به این سوال باید مشخص کنید که تا چه حد میخواهید وردپرس را یادبگیرید؟ آموزش وردپرس سطوح مختلفی دارد که هر سطح شرایط خاص خودش را دارد بعنوان مثال اگر در حد مدیریت وبسایت خودتان میخواهید وردپرس را یادبگیرید شاید یک هفته زمان کافی باشد اما اگر میخواهید وردپرس را بصورت تخصصی یادبگیرید و از آن کسب درآمد کنید طبیعتا زمان بیشتری را بباید برای آن اختصاص دهید بنابراین همه چیز بستگی به سطحی که برای یادگیری در نظر دارید بستگی دارد در ادامه سطوح مختلف وردپرس را برای یادگیری شرح میدهیم…

آموزش وردپرس به زبان ساده

متاسفانه بسیاری از آموزش‌های موجود در اینترنت، ترجمه‌ی نامناسبی از آموزش‌های انگلیسی زبان هستند که برای یادگیری سطح مبتدی روان و کاربردی نیستند. یا گاهی دوره‌هایی دیده می‌شوند که به دلیل عدم تسلط مدرس، مفاهیم سطحی یا حتی به اشتباه بیان می‌شوند.

ما ادمین سایتی‌ها در این‌جا با آموزش وردپرس به زبان ساده قصد داریم وردپرس را از صفر برای شما معرفی کنیم. هدف از تهیه‌ی این آموزش این است که به صورت رایگان و ساده با وردپرس آشنا شوید، کار با وردپرس را بیاموزید و در نهایت در مدت زمان کوتاه و بدون هیچ هزینه‌ای یک سایت وردپرسی راه‌اندازی کنید.

توجه: این آموزش مانند سایر بخش‌های سایت به صورت اختصاصی طراحی و نگارش شده است. آموزش وردپرس به زبان ساده با ابتدایی‌ترین مفاهیم مثل تعریف وردپرس شروع شده و با مباحث حرفه‌ای‌تر مثل تنظیمات دیتابیس در وردپرس به پایان می‌رسد.

موارد آموزش داده شده در این پکیج

  • ورود به کنترل پنل دایرکت ادمین
  • آپلود فایل های وردپرس
  • ساخت دیتابیس
  • نصب وردپرس
  • تغییر پیشوند جداول دیتابیس برای امنیت بیشتر وردپرس
  • روش استفاده سریع از وردپرس برای ایجاد وب سایتی بسیار خوب
  • و …

تفاوت پک های حرفه ای ما با آموزشهای رایگان

بطور خلاصه از زمین تا آسمان! 1-پکها، جدیدترین نسخه نرم افزارها را آموزش می دهند با قابلیت های بسیار بیشتر. 2-پکها توسط متخصص آن نرم افزار، به صورت کاملا پروژه محور و با حل چالش هایی که در مسیر کار عملی و حرفه ای با آن روبرو می شوید تهیه شده اند و بعد از استفاده، کاملا برای بازار کار آماده اید! 3- متد این پکها کاملا کار شده و تا ماهها، در ذهن تان ماندگارند و یادگیری بسیار سریعتر و کاملتری خواهید داشت. آموزشهای رایگان فقط دستورات نرم افزارها را (آنهم ناقص) بیان می کنند و تازه برای ورود به بازار باید ماهها تجربه عملی هم کسب کنید !!

لیست برخی از سرفصل های آموزش وردپرس

  • معرفی wordpress
  • مقایسه وردپرس با سایر سیستم ها مانند جوملا و دروپال
  • آموزش نصب وردپرس بر روی هاست
  • نحوه بروزرسانی wordpress
  • پیشخوان وردپرس
  • کار با فایل ها و رسانه
  • گالری تصاویر در وردپرس
  • آموزش ایجاد برگه و مفهوم برگه ها در وردپرس
  • فرم ها در وردپرس
  • نوشته ها و پست ها در سیستم وردپرس
  • آموزش نصب و جستجو پوسته وردپرس
  • فرم نظرسنجی برای وردپرس
  • اموزش مدیریت نظرات و کامنت ها
  • ایجاد فهرست و منو در wordpress
  • اموزش تنظیمات کلی و مدیریتی سیستم وردپرس
  • معرفی پلاگین ها و آموزش نحوه نصب پلاگین وردپرس
  • آموزش مدیریت کاربران و سطوح کاربری در وردپرس
  • آموزش ابزارهای داخلی وردپرس

برای استفاده از دانلود فیلم آموزش طراحی سایت از مبتدی تا پیشرفته رایگان وارد وب سایت آریا تهران شوید.

آموزش طراحی سایت با وردپرس pdf رایگان

اگر به دنبال آموزش طراحی سایت با وردپرس pdf رایگان هستید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در ادامه لینک فیلم آموزش صفر تا صد طراحی سایت با وردپرس رایگان در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

کتاب آموزش وردپرس از پایه تا پیشرفته

با کتاب آموزش وردپرس در خدمت شما هستیم این آموزش وردپرس به صورت قدم به قدم از مقدماتی تا حرفه ای می باشد و در قالب یک فایل pdf آماده شده است.

برای وردپرس روزانه در سایت های مختلف آموزش های گوناگونی منتشر می شود که برای یادگیری آن باید کلی در وب سایتهای مختلف بگردیم تا آموزش های قدم به قدم را که همه موارد لازم رو توضیح داده مطالعه کنیم. فایل pdf آموزش وردپرس در اینترنت هم بسیار کم بوده یا ناقص است.

ما در این بخش یکی از بهترین کتاب های وردپرس را برای شما قرار دادیم تا در هر جایی همراه خود داشته باشید و بتوانید مطالعه کنید. قسمت های مختلف از این آموزش وردپرس برگرفته از وردپرس فارسی wp-persian.com و wordpress.org و همچنين از بخش هايی از كتاب هاي WordPress for dummies و Rockstar WordPress می باشد.

در زیر به قسمت های مختلف و سر فصل های این کتاب الکترونیک آموزش وردپرس pdf اشاره می کنیم.

سرفصلهای کتاب آموزش وردپرس

در ادامه به سرفصل های کتاب آموزش وردپرس خواهیم پراخت

فصل اول آموزش طراحی سایت با وردپرس pdf رایگان

  • CMS چيست؟
  • چرا شما به یک CMS لازم داريد ؟
  • ويژگی های يک سيستم مديريت محتوا خوب چیست ؟
  • WordPress وردپرس چيست؟
  • چرا وردپرس را باید انتخاب کنیم؟
  • ويژگی های نسخه جديد وردپرس چيست ؟

فصل دوم آموزش طراحی سایت با وردپرس pdf رایگان

نصب و راه اندازي wordpress

فصل سوم آموزش طراحی سایت با وردپرس pdf رایگان

  • كار با بخش مديريت پست
  • ايجاد يک پست
  • آشنایی با نوار ابزار
  • ويرايش يک پست
  • كار با بخش مديريت برچسب ها
  • برچسب چيست؟
  • مديريت برچسب ها
  • كار با بخش مديريت گروهها
  • مديريت گروهها
  • مديريت چند رسانه ای ها
  • درج محتوای جديد به كتابخانه
  • مديريت كتابخانه
  • مديريت پيوند ها
  • اضافه كردن يک پيوند جديد
  • مديريت پيوندها
  • آشنایی با پيوند
  • دسته ها
  • مديريت برگه ها
  • دلايل استفاده از برگه ها ا
  • ضافه كردن يک برگه جديد
  • مديريت برگه ها در وردپرس
  • مديريت ديدگاه ها در وردپرس
  • آشنایی با بخش مديريت ديدگاهها

فصل چهارم آموزش طراحی سایت با وردپرس pdf رایگان

  • آشنائی با قالب وردپرس
  • قالب چيست و دلاليل استفاده از آن
  • روش نصب قالب وردپرس
  • استفاده از ابزارک ها
  • آشنائی با ويرايشگر ا
  • مكانات خود قالب ها
  • نكاتی در باب طراحی قالب

فصل پنجم آموزش طراحی سایت با وردپرس pdf رایگان

  • آشنائی با افزونه وردپرس
  • افزونه چيست؟
  • كاربرد افزونه ها
  • دانلود يک افزونه
  • نحوه نصب افزونه
  • مديريت افزونه ويرايش يک افزونه
  • بروز رسانی يک افزونه
  • آشنایی با چند افزونه
  • فصل ششم
  • تنظيمات پيشرفته
  • مديريت كاربران
  • اضافه كردن يک كاربر جديد
  • ثبت نام كاربران
  • مديريت كاربران
  • بازگرداندن كلمه عبور
  • بروز رسانی وردپرس
  • پشتيبان گيری از وردپرس
  • آشنایی با بخش ابزارها دورن ريزی در وردپرس
  • وابسته به مورد بعدی فایل برون ریزی شده را از این طریق می توان وارد کرد یا به اصطلاح import کرد.
  • برون ريزی در وردپرس آشنایی با بخش تنظيمات

همون طور که در بالا مطالعه کردید این آموزش وردپرس pdf کامل و بدون نقص هست که می تونه برای شروع کار بسیار مناسب باشه، قسمت های مختلف وردپرس رو کامل توضیح دادیم. این کتاب pdf وردپرس 145 صفحه می باشد.

آموزش وردپرس از مبتدی تا پیشرفته pdf

دانلود کتاب و کتاب صوتی‌های مرتبط با آموزش وردپرس از مبتدی تا پیشرفته pdf

کتاب وبلاگ نویسی شیرین با WordPress

کتاب وبلاگ نویسی شیرین با WordPress به آموزش یک سکوی انتشار مبتنی بر وب یا به بیان ساده‌تر یک نرم‌افزار تحت وب می‌پردازد. عمومی‌ترین استفاده از وردپرس برای راه اندازی یک وبلاگ می‌باشد، زیرا وردپرس دارای هسته‌ای قدرتمند است و پیشروترین نرم‌افزار در این زمینه به شمار می‌رود. وردپرس با زبان برنامه نویسی محبوب و قدرتمند PHP نوشته شده و از قدرت MySQL استفاده می‌کند.

وردپرس یک نرم افزار متن باز (Open Source) است و بر مبنای اجازه نامه GPL منتشر می‌شود بنابراین اجازه‌نامه تمامی موارد استفاده از وردپرس کاملاً رایگان می‌باشد، همچنین شما می‌توانید وردپرس را با خیال راحت تغییر دهید و به عنوان سکویی برای پروژه‌های خود به کار گیرید.

کلمات کلیدی: آموزش جامع وردپرس pdf، pdf وردپرس، آموزش صفر تا صد وردپرس pdf، طراحی قالب وردپرس، آموزش طراحی قالب وردپرس، آموزش کار با وردپرس، کار با وردپرس، آموزش وردپرس از مبتدی تا پیشرفته pdf، دانلود کتاب وردپرس فارسی pdf، نصب وردپرس، آموزش نصب وردپرس،

دانلود کتاب آموزش وردپرس از مبتدی تا فوق پیشرفته

همانطور که گفته شد، وردپرس یک از بهترین سیستم های مدیریت محتوا برای وب سایت ها و وبلاگ هایی از جمله آموزشی ، تجاری ، علمی و … می باشد که با نصب و ایجاد پلاگین های متعدد میتوان یک وب سایت منحصر به فرد را ایجاد کرد. زبان برنامه نویسی این سیستم مدیریت محتوا PHP می باشد که توسط مای اس کیوال مدیریت و پشتیبانی می شود.

با دانلود کتاب آموزش وردپرس از ابتدا تمامی مراحلی که شما بتوانید یک وب سایت یا یک وبلاگ شخصی ایجاد کنید گفته شده و با تلاش و تمرین زیاد میتوانید بهترین استفاده را از این سیستم مدیریت محتوا ببرید.

درباره کتاب PDF آموزش وردپرس

شاید اسم وردپرس را زیاد شنیده باشید و مشتاق هستید بدانید وردپرس چیست؟ پس با ما در این کتاب همراه باشید.

روش‌های کسب درآمد در تمامی دوره‌ها با توجه به نیازهای آن دوره متفاوت است. در حال حاضر هر فرد برای رسیدن به استقلال مالی و کسب درآمد نیازمند داشتن آگاهی از کسب‌وکار اینترنتی است. همچنین لازمه‌ پیشرفت کسب‌وکارهای سنتی تبدیل آن‌ها به کسب‌وکارهای آنلاین می‌باشد.

همه کسب‌وکارهای سنتی نیاز دارند، تا خود را بادانش روز مردم هماهنگ کنند و از روش‌های سنتی به سمت روش‌های نوین کسب درآمد تغییر مسیر دهند. امروزه نیاز است، تا همه ما یک کسب‌وکار اینترنتی داشته باشیم و روزبه‌روز در این زمینه موارد جدیدتری را یاد بگیریم.

طراحی سایت با وردپرس

تا اینجا متوجه شدیم که برای راه‌­اندازی یک وب‌سایت سیستم‌­های مدیریت محتوای زیادی در دسترس هستند که برخی از آن‌­ها نسبت به بقیه برتری­‌هایی دارند، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا متشکل از قالب­‌ها و پوسته­‌های بسیار متنوع است که به‌‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می­‌گیرد، شما با استفاده از این سیستم بدون داشتن مهارت در برنامه‌­نویسی می‌­توانید سایت خود را راه‌اندازی کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر قصد دارید یک سایت حرفه ای برای خود داشته باشید، حتما از خدمات سفارش طراحی سایت استفاده کنید.

مهارت برنامه‌­نویسی از مواردی است که افراد فکر می­‌کنند بدون داشتن این مهارت قادر نیستند فعالیتی در اینترنت داشته باشند اما سیستم مدیریت محتوا این امکان را به افراد داده است که بدون نیاز به پیش‌­زمینه­‌ای در مورد برنامه­‌نویسی بتوانند به آسانی کسب‌‌‌وکار اینترنتی خود را راه بیندازند، البته این سیستم برای افرادی که قابلیت برنامه‌نویسی نیز دارند مناسب است و کاربران می­‌توانند با کدنویسی هرگونه شخصی­‌سازی را در وب­‌سایت خود انجام دهند و صاحب یک وب‌سایت حرفه‌ای شوند.

حتی اگر مهارت کدنویسی نداشته باشید و قصد داشته باشید یک ویژگی یا امکان را به وب‌سایت خود اضافه کنید می‌توانید آن را به دست یک برنامه نویس بسپارید.

از دیگر ویژگی‌های وردپرس می‌تونیم به منبع باز بودن آن اشاره کنیم یعنی این‌که این سیستم به شما منابع رایگانی را ارائه می­‌کند و در واقع شما بدون پرداخت هیچ هزینه­‌ای می­‌توانید به طور کامل از منابع وردپرس استفاده کنید. کد منبع یک نرم‌افزار بخشی از نرم‌افزار است که کاربران آن را نمی‌بینند و نمی‌توانند کد را تغییر دهند حال کد منبع باز به‌ این صورت است که به کاربر اجازه‌ی دسترسی به کدها را می‌دهد و کاربران می‌توانند در این کدها تغییراتی را ایجاد کنند. در این دوره به شما آموزش ساخت سایت با وردپرس را توضیح خواهیم داد. اما بیایید بیشتر از وردپرس بدانید.

پیشنهاد ویژه: علاوه بر مطالعه مقاله نکات مهم در سفارش طراحی سایت حتما برای کسب اطلاعات مفید رد مورد خدمات طراحی سایت قسطی ما استفاده کنید.

قیمت وردپرس

وردپرس جزو سیستم‌های اپن سورس است. از مزیت‌های یک سیستم اپن سورس این است که، سازنده آن سیستم تمام کدها را به‌صورت کاملا رایگان در اختیار عموم افراد قرار می‌دهد. پس می‌توانید همین الان وردپرس را به‌صورت کاملا رایگان دانلود کنید.

هزینه طراحی سایت با وردپرس نسبت به بقیه روش‌های طراحی سایت خیلی کمتر است. چرا؟ چون استفاده از وردپرس رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه ندارد. در کل سیستم مدیریت محتوای شما نیاز به برنامه‌نویسی ندارد پس هزینه‌ی اصلی که شما برای طراحی سایت باید اختصاص دهید حذف می‌شود و تنها هزینه‌ای که شما باید بپردازید هزینه قالب و افزونه وردپرس است حتی خود وردپرس قالب‌ها و افزونه‌های رایگان زیادی را با تنوع بالا به شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید، یکی از ۶۰۰۰ قالب رایگان وردپرس برای طراحی سایت خود استفاده کنید.

سرعت وردپرس

سرعت سایت تقریباً برای تمامی افراد چه مبتدی و چه حرفه‌ای بسیار مهم است، تقریباً تمامی افرادی که دارای یک کسب‌وکار اینترنتی هستند به دنبال افزایش سرعت لود شدن سایت خود هستند. ازاین‌رو راهکارهای زیادی برای این موضوع موجود می‌باشد.

کند بودن سرعت لود شدن وب‌سایت شما نه تنها باعث می‌شود کاربر به‌راحتی صفحه شما را ترک کند بلکه رتبه شما یا همان سئو سایت شما را در گوگل کاهش می‌دهد؛ که درنتیجه این موضوع باعث کاهش فروش محصولات شما و یا کاهش بازدیدکنندگان می‌شود. درواقع کاربر بدون توجه به اینکه ممکن است مطالب مفید و یا مطابق با نیاز خود را در سایت شما پیدا کند تصمیم به ترک وب‌سایت می‌کند. پس علاوه بر موارد دیگری که در اولویت قرار می‌دهید سرعت سایت را نیز جزء مهم‌ترین بخش کار خود بگذارید.

بنابراین سرعت سایت تاثیر بسیار زیادی بر سئو سایت دارد و یکی از فاکتورهای مهم سئو محسوب می‌شود. تحقیقات نشان داده که یک کاربر حداقل دو ثانیه برای لود شدن صفحه سایت منتظر می‌ماند و اگر آن صفحه بارگذاری نشد آن صفحه را ترک می‌کند. این کار باعث نرخ پرش سایت می‌شود. نرخ پرش یا Bounce Rate به تعداد کاربرانی که بر روی سایت شما کلیک می‌کنند و بدون رفتن به صفحه‌ی دیگر سایت را ترک می‌کنند گفته می‌شود. نرخ پرش گاه به این معناست که سایت شما سرعت پایینی دارد و گاه به معنای ضعیف بودن محتوای سایت شما می‌باشد که با بررسی نرخ پرش سایت می‌توانید سایت خود را بهبود ببخشید.

هر چقدر نرخ پرش یا Bounce Rate بیشتر باشد تاثیر منفی بر سئو سایت دارد. نرخ پرش را می توانید از سایت گوگل آنالیتیکس مشاهده کنید و سپس به تحلیل و آنالیز آن بپردازید و راه حلی برای کاهش نرخ پرش یا بانس ریت سایت خود پیدا کنید.

پیشنهاد ویژه: در این خصوص می توانید مقاله تست سرعت سایت ایرانی و خارجی را مطاله کنید.

هزینه ساخت سایت با وردپرس

خب حتماً تا الآن این سؤال به ذهنتان رسیده که ساخت یک وب‌سایت از صفر تا صد چقدر هزینه‌بر است؟

بعداز‌اینکه روش ساخت سایتتان را انتخاب کردید، باید یک هاست(میزبان وب) و دامین خریداری کنید که در حال حاضر هزینه یک هاست حدودا از صد هزار تومان شروع می‎‌شود (البته این مقدار در شرکت‌های مختلف متفاوت است)، شما باید با توجه به نیاز سایتتان هاست مناسب را انتخاب کنید. دو ملاک اصلی در قیمت سرویس هاست‌ها، فضای هاست و پهنای باند ماهیانه می‌­باشد، که در اختیار شما قرار می‌دهدند(هاست را با توجه به حجم داده‌های سایتتان انتخاب کنید).

پیشنهاد ویژه: برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص ساخت وب سایت رایگان با پسوند com حتما با ما تماس بگیرید.

قیمت دامین‌های پرکاربردی هم مثل com حدود ۳۰۰ هزار تومان و ir حدود ۲۰ هزار تومان (در شرکت‌های مختلف متفاوت است) می‌باشد. اگر هم سایتتان را با سیستم‌های مدیریت محتوای رایگان مثل وردپرس راه‌اندازی کردید هزینه‌ی اضافی برای پشتیبانی سایت خود یا طراح وب ندارید، فقط برای خرید یک قالب حرفه‌­ای و مناسب باید حدود ۴۰۰ هزار تومان هزینه کنید(قیمت قالب‌های مختلف متفاوت است)، برای اضافه کردن قابلیت‌ها و امکانات مختلف به سایتتان ازجمله صفحه‌ ساز و تقویت سئو هم می‌توانید از افزونه‌های حرفه‌ای استفاده کنید، که افزونه‌ها معمولا رایگان هستند.

پیشنهاد ویژه: برای خرید سایت آماده می توانید همین حالا با ما تماس بگیرید. همچنین خواندن مقاله وب سایت چیست خالی از لطف نیست.

سوالات متداول دوره وردپرس

زبان وردپرس چیست؟

PHP زبان برنامه نویسی است که بیشتر کدهای وردپرس با آن نوشته می‌شود. زبان‌ها و فناوری‌های دیگر مورد استفاده در وردپرس شامل جاوا اسکریپت، CSS و HTML هستند.

چرا باید وردپرس را یاد بگیریم؟

با یادگیری وردپرس می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به کدنویسی یک وب‌سایت راه‌اندازی کنید، آن را هر طور که می‌خواهید گسترش دهید و از آن درآمد کسب کنید.

برای شرکت در دوره آموزش وردپرس چه پیش‌نیازی لازم است؟

این دوره از صفر آموزش داده شده و فرض بر آن بوده است که فرد هیچ آشنایی با وردپرس و نحوه‌ی کار یک وب سایت ندارد. بنابراین به هیچ پیش‌نیازی احتیاج نیست.

برای یادگیری عمیق‌ و دقیق‌تر چه کنیم؟

علاوه بر این دوره رایگان، ما در ادمین سایت یک دوره ویدیویی وردپرس تهیه کرده‌ایم و با تعرفه مناسب در اختیار کاربران قرار داده‌ایم. باشرکت در این دوره می‌توانید به صورت ویدیویی و پروژه محور، آموزش ببینید و لذت یادگیری را چند برابر کنید.

وردپرس چند درصد از کل وبسایت های جهان رو تشکیل داده؟

وردپرس چیزی حدود %27 از وب سایت های جهان رو به خودش اختصاص داده، خوب توجه کنید این آمار نشون دهنده محبوبیت وردپرس میان جهانیان است.

چه وب سایت هایی میشه با وردپرس ایجاد کرد؟

به طور کلی همه چی، مثلا وب سایت های شخصی، بلاگ یا مجله و خبری، نمونه کار یا Portfolio، فروشگاه آنلاین، وبسایت های ویدیویی مثل آپارات و یوتیوب، شبکه های اجتماعی که امروزه بحثشون خیلی داغ هست و خیلی چیزهایی که بتونین فکرشو بکنید.

آیا وردپرس امن است؟

بله، در صورت بروزرسانی مستمر افزونه‌ها، قالب و هسته وردپرس وردپرس یکی از امن‌ترین سیستم‌های موجود برای طراحی سایت است.

آیا یادگیری وردپرس آسان است؟

با توجه به گستردگی کاربران وردپرس منابع آموزشی فراوانی برای آموزش وردپرس در اینترنت وجود دارد. شما ظرف نهایتا یک ماه خواهید توانست اصول وردپرس را بیاموزید. اما باید بدانید صرف یادگیری وردپرس از شما یک طراح سایت نخواهد ساخت.

آیا قالب‌های وردپرس رایگان هستند؟

وردپرس قالب‌های رایگان زیادی دارد که می‌توانید بدون هیچ هزینه‌ای از آن‌ها روی سایت خود استفاده کنید و بسیاری از نیازهای سایت شما را پوشش می‌دهند. به این موضوع توجه داشته باشید که منظور از قالب رایگان وردپرس، قالب‌هایی است که در مخزن وردپرس وجود دارند. دانلود و نصب قالب‌های رایگان وردپرس از منابع غیررسمی و نامعتبر به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

علاوه بر این قالب‌های شخصی‌سازی شده و بهینه شده زیادی وجود دارند که می‌توانید با یک هزینه اندک آن‌ها را تهیه کنید و از قابلیت‌هایی که به سایت شما اضافه می‌کنند استفاده کنید. هم‌چنین در بسیاری از موارد قالب‌های پریمیوم از پشتیبانی نیز برخوردار هستند. برای اطلاع از بهترین قالب های وردپرس رایگان و غیر رایگان به آموزشی که در این زمینه برایتان تهیه کرده ایم مراجعه کنید.

دلیل محبوبیت جهانی CMS وردپرس چیست؟

بهترین نکته در مورد سیستم مدیریت محتوای وردپرس این است که استفاده از آن بسیار آسان است و انعطاف پذیری بالایی در ایجاد انواع مختلفی از سایت‌ها دارد. دلیل اصلی افزایش محبوبیت وردپرس را نیز می‌توان همین موضوع در نظر گرفت. یکی دیگر از دلایل محبوبیت وردپرس، منابع متنوع آموزشی در زمینه وردپرس است. فرض کنید شما می خواهید یک قالب شخصی برای خود طراحی کنید.

منابع:

منبع: وردپرس چیست و چه کاربردی دارد

منبع: بهترین آموزشگاه طراحی سایت در تهران

منبع: آموزش طراحی سایت فروشگاهی با html و css

منبع: طراحی سایت رایگان با تمام امکانات

پیج اینستاگرامی پیشنهادی